Kuuntelen radiota ja hifi-laitteilla CD:t jos haluan musiikkia. Pitäisi ehkä ihan yleissivistystä varten osata tehdä se mikrollakin. Kokeilin ensin toista linuxia Xubuntu 8.04. Tökkäsin BBC m
usic - CD:n asemaan. Jotenkin sain sen Xfce4:ssä soimaan, joskin liian hiljaa. Sovelluksen mukaan äänenvoimakkuutta ei saanut suuremmaksi, mitä lie pottuilua.
Nyt tein saman Suse 11 Kde 3.5 työpöydällä. Tuli vaihtoehto jossa mm. sai avata tiedostoikkunan, mutta soittamisesta ei puhuttu mitään. Käynnistin Amarokin ja yritin valikoista hakea cd-levyä soitettavaksi. Ei löydy valikkoa. Jotain v...n soittolistoja, en minä mitään Tiitisen- tai muuta listaa kaipaa.
Tällä hetkellä Amarok ilmoittaa
Ole kärsivällinen: Amarok päivittää musiikkikokoelmaasi. Voit tarkkailla tehtävän edistymistä tilariviltä.
Tuota kärsivällisyyttä on minulle nyt yritetty opettaa kohta tunnin verran
Olen tietenkin naurettavan avuton, naurakaa vain, mutta antakaa pikku vinkki, miten pääsen eteenpäin.
Jostain syystä näitä soitto-ohjelmia on pilvin pimein. Olisi yksi, mikä olisi helppokäyttöinen. Kde4 - työpöydälle näkyy olevan cd-soitin. Kokeilenko sitä seuraavaksi? Miksi ei Amarok toimi tai mitä sillä oikeasti tehdään. Tuo CD soi tietenkin vaivatta hifi-laitteistosssani.
Jos joskus onnistun soittamaan cd-levyjä mikrossa niin seuraavaksi opiskelisin nettiradion käyttöä. Löytyykö jostain hyvää klassista tai vaikka kokeilevaa rokkia (onko sitä) tai fiksua jatzia (sitäkin kai on)?