Kirjoittaja Aihe: Yle Areena ja muut videot  (Luettu 6292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Yle Areena ja muut videot
« : 11.07.2008 - klo:08:04 »
Bubuntu foorumilla oli puhetta kun osa ei ole saanut Ylen Areenaa openSUSE 11.0:ssa toimimaan kuin kikkailemalla vanhojen pakettien kanssa yms. Kokeilin tota kahdella paketilla, molemmilla toimii heittämällä.

Kaffeine-Mozilla paketti näyttää Areenan heittämällä, ainoa "huono" puoli on että video latautuu omaan ikkunaan. Toinen ja mielestäni parempi softa on ladata Videolan reposta vlc-beta-mozillaplugin riippuvuuksineen, jolla videot toimii upotettuina kuten pitääkin. Ja ihan heittämällä, ilman kikkailuja. Ja nimenomaan tuo beta versio, se tavallinen ei mulla toiminut.

paljas uneksija

  • Vieras
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #1 : 18.07.2008 - klo:08:22 »
kokeilin tuota vlc-beta pakettia mut ei näkyny,ja  kaffeinellakaan ei toiminut,ihme juttu?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #2 : 18.07.2008 - klo:09:47 »
Gnome?

tupe

  • Vieras
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #3 : 18.07.2008 - klo:13:36 »
Mulla kyllä näkyy vlc-betalla. Kaffeinea en testannutkaan.  Käytössä KDE 3.5 ja openSUSE 11.0.

guest624

  • Vieras
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #4 : 21.07.2008 - klo:00:15 »
imho tilanne on kovin selaimesta ja kaikesta mahdollisesta muustakin riippuvainen.
Näin omalla koneellani Areena ja muitten kanavien samankaltaiset palvelut näkyvät Operalla loistavasti pelkällä xine-pluginilla. Valitettavasti minkäänlaisia kontrolleja, kuten pause-näppäintä ei ole. Windowsissa ainakin subin nettiteeveessä on pause.
Operakaan ei tosin näytä mitään nettitv-kuvaa, jos vlc-plugin on asennettu (joskus toimi, mutta jokin vlc-päivitys hjoitti toiminnallisuuden). Joten olen sen poistanut.
Firefox ei näytä mitään milloinkaan. Vlc-betaa en ole kokeillut, enkä varmaankaan kokeile. Kaffeine ja mplayer -pluginit on testattu.

Ylen elävä arkisto on sitten jostain syystä toinen juttu. Se näkyi joskus ff:llä jonkin hassun lisäosan ja vlc:n kanssa, kunnes hajosi.
Mutta onneksi Konqueror tuntuu pelittävän, ilmeisesti xine-pluginilla, kun se on ainoa mikä on asennettu.

joten oman kokemuksen mukaan kannattaa kokeilla kaikki mahdollisuudet läpi, plugin kerrallaan, mikäli ei ala muuten toimimaan. Ja mikään ei takaa sitä, että homma toimii seuraavan päivityksen jälkeen.

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #5 : 21.07.2008 - klo:07:30 »
Itse yllätyin positiivisesti kun kokeilin tässä 11:sessa Totem-xineä ja Totem-xine-pluginia. Se nimittäin näytäs olevan ensimmäinen plugini, joka toimii noilla Ylen sivuilla lähes täydellisesti kontrolleja myöten.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #6 : 21.07.2008 - klo:07:59 »
Itse yllätyin positiivisesti kun kokeilin tässä 11:sessa Totem-xineä ja Totem-xine-pluginia. Se nimittäin näytäs olevan ensimmäinen plugini, joka toimii noilla Ylen sivuilla lähes täydellisesti kontrolleja myöten.

Samma här. Käyttänyt jo pitkään ja toimii mielestäni parhaiten.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #7 : 28.08.2008 - klo:17:31 »
Mistä pakettivarastosta löytyvät Totem-xine ja Totem-xine-plugin? Minulla on aktivoituna seuraavat:
1. VideoLan
2. Packman
3. openSuse-11-Updates
4. openSuse-11-Oss
5. openSuse-11-Non-Oss
6. openSuse BuildService-OpenOffice.org
7. openSuse BuildService-KDE:Community
8. openSuse BuildService-KDE:Backports

Yritin asentaa yastilla komentoriviltä ja YaST2:lla Ohjauskeskus-> Ohjelmistohallinta. Sitten olen kirjoittanut Etsi-ruutuun kysymyksessä olevat nimet. "Ei tuloksia" lukee sitten Ohjelmistohallinnan paketti-ikkunassa.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #8 : 28.08.2008 - klo:18:20 »
Kirjoita pelkkä totem.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

matso

  • Vieras
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #9 : 30.08.2008 - klo:15:17 »
Itse yllätyin positiivisesti kun kokeilin tässä 11:sessa Totem-xineä ja Totem-xine-pluginia. Se nimittäin näytäs olevan ensimmäinen plugini, joka toimii noilla Ylen sivuilla lähes täydellisesti kontrolleja myöten.

Samma här. Käyttänyt jo pitkään ja toimii mielestäni parhaiten.
Asensin noi, mut valittaa viel jostain "Windows Media 9" -koodekista. Mistäs tollanen?

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #10 : 04.09.2008 - klo:11:15 »
Oletko asentanut w32codec-all paketin?

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #11 : 04.09.2008 - klo:12:50 »
Olen nyt kokeillut kaikilla tämä topicin alla mainittuja ohjeita, jotta voisin katsoa Ylen Areenaa ja Arkkia. Minulla ei ole toiminut niistä mikään:

1. Kaffeine aloittaa puskuroinnin, mutta pysähtyy 25%:iin ja jämähtää paikalleen.

2. Totem kertoo MMSH-protokollalähteen puuttuvan. Googlaamalla olen yrittänyt selvittää tuon ilman merkittävää edistymistä.

3. vlc-beta-mozillaplugin on asennettuna ilman toivottua tulosta.

4. Kaffeine-Mozilla ei lataudu ollenkaan.

FF3 kaatuu välittömästi, kun yritän sitten poistua Yle Areenan/Arkin sivuilta. Opera ei myöskään näytä Ylen Areenaa/Arkkia, mutta pysyy pystyssä ja tulee ulos ko. sivuilta normalilla tavalla.

Minulla on käytössä openSuse 11 ja KDE4. Mitä muuta pitäisi kokeilla? 
« Viimeksi muokattu: 04.09.2008 - klo:13:28 kirjoittanut juntjo »

Poissa juntjo

  • Jäsen
  • Viestejä: 79
Vs: Yle Areena ja muut videot
« Vastaus #12 : 05.09.2008 - klo:21:47 »
Löysin toisen samaa topicia käsittelevän viestiketjun, http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=2120.0
Sain Areenan ja Arkin toimimaan niiden avulla. Kiitos paljon avusta molempien viestiketjujen kirjoittajille.