Kirjoittaja Aihe: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1  (Luettu 4195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest158

  • Vieras
Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« : 09.07.2008 - klo:17:00 »
KDE 4.1 on jo koht'silleen ovella kolkuttelemassa. Kuun lopulla siis
ja odotusarvoja ja lupauksia alkaa tippua - niinkuin ennenkin...
Mutt hyvältä näyttää tuo monen jo parjaamakin käli ja vielä jos toimiskin...
niin vois 11-sussun ottaa jo vakikäyttöönkin. Nyt vaan tarkkailen.

Alkupaloja tarjoilee:
http://francis.giannaros.org/blog/2008/07/09/opensuse-110-kde-41-improvements/ 

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« Vastaus #1 : 09.07.2008 - klo:23:37 »
Mutt hyvältä näyttää tuo monen jo parjaamakin käli ja vielä jos toimiskin...
niin vois 11-sussun ottaa jo vakikäyttöönkin. Nyt vaan tarkkailen.

3.5.9 ja os 11.0 toimii ihan loistavasti ;)

guest141

  • Vieras
Vs: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« Vastaus #2 : 09.07.2008 - klo:23:51 »
Sama täällä, ja kiitos nopeamman pakettihallinnan ja muutenkin, pidän itse ainakin 11.0 verrattuna 10.3 monilta kohtaa parempana käyttää.

guest158

  • Vieras
Vs: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« Vastaus #3 : 10.07.2008 - klo:13:42 »
siis millä tavalla paremmalta? painotetusti ajatellen työelämässä toimivaa käyttäjää ('toimistorotta', tms)

Toimiiko (tarjoamanne) KDE 3.5.9 jotenkin eri tavoin Suse 11:ssa kuin 10.3:ssa?
tai onko se eri näköinen?
entä Openoffice 2.4.1.7 - 1:n Writer, Calc, Presentation, etc?
tai Firefox 3.0.1? tai Thunderbirg?
ja esim iFolder, joka just saatiin toimimaan meillä?
tai NetStorage?
vaiko Apparmor?
tai onko esim wlan-toiminnot paremmin toimivia 11:ssä kuin 10.3:ssa?

Mainitsemanne nopeampi pakettihallinta ei sittenkään liene työelämässä niitä 'toimistorotan' tärkeinpiä kriteereitä. Yast kun on tähänkin asti riittänyt ja toimii sitäpaitsi hyvin, vaikka joku on sitä hitaaksi moittinutkin ja osittain syystäkin, mutt ei sen käytön aikana oo kahville tarvinnu odotteleen mennä ;) ...ja työkoneita ei ehken päivitellä niin usein kuin koti-, kokeilu- tai testikoneita - harrastajien koneista puhumattakaan.

Mä en siis oo havainnu vielä oleellisia eroja 10.3:n ja 11:n välillä, jos käli pysyy entisellään 3.5.9:nä.

Siksi toivon KDE 4.1:n tai jonkun sen kehitysversion oikeesti toimivan, jotta voitaisiin esitellä sitä kumppaneille ja muille kiinnostuneille.



Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« Vastaus #4 : 10.07.2008 - klo:13:52 »
Itse KDE on lähes sama. Oliko 10.3:ssa jo mahdolisuus valita Kcontollista Kwinin tilalle Compiz? Muistaakseni ei ollu, se on selkeä parannus. Nää tehosteet toimii ainakin mulla vakaammin (tosin toi mun Nvidia malli ei ole tuettujen listalla), nyt mulla on ensimmäistä kertaa compiz oletuksena päällä, tosin aika minimaalisin tehostein. Pidän päällä vain niitä tehosteita mistä oikeasti on hyötyä. 10.3:ssa noiden kanssa joutu kikkailemaan paljon enemmän, nyt ne tulee oletusasennuksen mukana ja ne saa päälle ihan KDE asetuksista.

Ja onhan 11.0:ssa pellin alla vaikka mitä uutta, itse en niistä hienouksista osaa edes kertoa. Mutta jos olet 10.3:een tyytyväinen, niin ei kais sitä ole kiirettä vaihtaa.

guest158

  • Vieras
Vs: Luvassa uusia odotuksia KDE 4.1
« Vastaus #5 : 10.07.2008 - klo:17:24 »
No hyvä juttu tuo sentään - jos ei nyt sille 'konttorirotalle', jollaiseksi itseni luen kun pc:tä käytän. (toisin kuin silmät kiinni tulevaa mietiskellessäni/suunnitellessani ;)

Ja sitähän voi kateellisille windowslaisillekin esitellä.

Eli Sussu11-päivitys esim KDE 3.59:iin ja rinnalle nykyiseen tapaan(ko) KDE 4.1 sitt kun se julkaistaan ja/tai toimivaksi havaitaan...?