Kirjoittaja Aihe: Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle  (Luettu 3813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle
« : 03.07.2008 - klo:21:17 »
openSUSE 11.0 ja KDE 4. Pitää aina laittaa manuaalisesti network managerilla.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa jmureke

  • Jäsen
  • Viestejä: 66
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle
« Vastaus #1 : 03.07.2008 - klo:22:35 »
Mielestäni, kun YaSTin kautta asettaa, on laitettavissa rasti ruutuun, jolla asetetaan ko. langaton yhteys oletusyhteydeksi. Karkeasti ottaen samassa paikassa on rastiruutu, jolla saa yhteyden muodostuksen automaattiseksi.

Muistikuvani ei valitettavasti ole tämän eksaktimpi, koska en ole OpenSuse 11.0:sta vielä saanut lainkaan langatonta verkkoa toimimaan WPA-todennuksella, vaikka olen ohjeiden mukaisesti poistanut NetworkManagerin käytöstä.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle
« Vastaus #2 : 04.07.2008 - klo:08:47 »
Mielestäni, kun YaSTin kautta asettaa, on laitettavissa rasti ruutuun, jolla asetetaan ko. langaton yhteys oletusyhteydeksi. Karkeasti ottaen samassa paikassa on rastiruutu, jolla saa yhteyden muodostuksen automaattiseksi.



Näin se on ollut jo 10.3 missä toimi oikein. Networkmanagerista saa yhteyden helposti päälle kun klikkaa essid nimeä, joten ongelma on aika vähäinen.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

oldnick

  • Vieras
Vs: Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle
« Vastaus #3 : 14.08.2008 - klo:15:32 »
Voiko sit Networkmanagerille jollain consolikomennolla sanoa että otappas nyt vaikka tuohon verkkoon yhteyttä? Mulla meinaan ongelmana se että kun suspendista palaan niin kortti pelaa kyllä mutta mun pitää muistaa naputella se haluttu verkko sieltä valikosta vaikka olen sille määritellytkin sen että ottaa automaagisesti yhteyttä. Tämä vähentäisi minulle tulevia puheluita että mikä tässä on kun ei netti toimi.

guest592

  • Vieras
Vs: Kuinka wlan yhteys automaattisesti päälle
« Vastaus #4 : 15.08.2008 - klo:21:22 »
Päivittelin tuossa tyttären konetta ja laitoin siihen uuden Intelin emon ja Prosessorin. Asensin siihen Suse 11.0 ja KDE 3.5:n. Päivittelin käyttiksen ethernetin kautta. Lopuksi rupesin asentelemaan Wlan yhteyttä, A-linkin WL54USB koneeseen kiinni ja kirjastot sisään. Pikku virittelyllä yastin verkkoasetuksilla lähti langaton yhteys toimimaan. Huomasin, ettei Kinternettiä tarvinnut enää käynnistää kuten 10.3 asennuksen yhteydessä. Riitti, että laittoi Knetworkmanageriin oletusyhteyden ja käynnistyksen automaattisesti (nopeus 54 Mb).
Tässä huomasin mielenkiintoista UID 1000 käyttäjän piti käynnistää Knetworkmanageri käsin, joka kerta käynnistyksen yhteydessä. Mutta UID 1001 ja 1002 käyttäjille se käynnistyi automaattisesti. Loin testi käyttäjän UID:lla 1003 koneeseen ja siinä Knetworkmanager käynnistyi automaattisesti ja otti yhteyden Wlan verkkoon, mutta ei UID 1000 käyttäjä.
Samassa huomasin, että kun yhteys käynnistyy automaattisesti tulee vain kaksi palkkia yhteyden voimakkuuteen. Kun yhteyden valitsee oikeasta alapalkista hiiren oikealla uudelleen aina tulee täydet.
Ihmeellistä on tämä bittien tie, mutta pääasia että homma toimii.
Aikaisemmissa asennuksissa Suse 10.2 ja 10.3 niin pcmcia kuin usb wlan systeemien kautta en ole havainnut samanlaista ongelmaa (jos sitä voi ongelmaksi sanoa). Verkko kuitenkin toimii ja löytää myös naapurien verkkoja.