Kirjoittaja Aihe: aMSN Suselle?  (Luettu 6692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest53

  • Vieras
aMSN Suselle?
« : 30.06.2008 - klo:11:03 »
Asensin Suse 11:ta. Pojat irkkaa ja Windowssissa MSN-vehkeillä. Sitä kai parhaiten vastaa aMSN, mikä helposti löytyy Ubuntuun ja Mandrivaan. Susessa Build-palvelukaan ei sitä tunne tai minä en löydä. En onnistu Googlaamallakaan, paljon juttua, mutta  ???

Miten aMSN Suse 11:ta?


vms100

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #1 : 30.06.2008 - klo:11:19 »
hae virallisilta sivuilta asennuspackage, käy kaikkiin distroihin  ;)

Poissa ekut

  • Jäsen
  • Viestejä: 32
  • Sukupuoli: Mies
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #2 : 30.06.2008 - klo:12:37 »

juippis

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #3 : 30.06.2008 - klo:12:50 »
Ei sitä aMSN:ää enää kannata käyttää. Valitse mieluummin Kopete tai Pidgin. Ne on molemmat selkeämpiä, toimivampia ja helpompia käyttää. Kopetessa pitäisi jopa toimia tuo nettikamera.

guest53

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #4 : 30.06.2008 - klo:14:20 »
Kun minä en tajua irkkaukset mitään. Chattausta XCHatilla teen mielelläni. Joten täytynee asentaa kaikki kolme ja antaa Tuomaksen (10 v.) valita.

Ehkä pojat innostuisivat nettikameran avulla Linuxin käyttäjäksi, eli etsin sellaisen ensin. Onko merkillä väliä (=löytyykö ajuri?)?

Exitium

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #5 : 30.06.2008 - klo:18:58 »
Salli YaST:sta Packman- repo ja asenna sitten YaST:n kautta itse aMSN.

Itse tykkään aMSN, Pidgin tai Kopete ei iskenyt yhtään. :)

Aspo

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #6 : 03.07.2008 - klo:21:07 »
Kopetessa taas toimii webbikamerat aikasta hyvin; Logitech on suhteellisen hyvin tuettu webbis merkki linuxissa.. Creativen tosi vanhoja webbikameramalleja en taas suosittele ollenkaan...

(openSuselle on olemassa myös webbikamera-ajuri-repo)

guest653

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #7 : 17.07.2008 - klo:13:56 »
Salli YaST:sta Packman- repo ja asenna sitten YaST:n kautta itse aMSN.

Itse tykkään aMSN, Pidgin tai Kopete ei iskenyt yhtään. :)

Kui toi tehdään "rautalangasta" , kokeilin tässä ketjussa ollutta suoraa linkkiä, mutta ei onnistunut.

edit: Kyllä se linkki toimi, kun valitsi oikean version  ::)

Aspo

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #8 : 27.07.2008 - klo:12:46 »
Niin joo.. Ja jos haluaa todella 99% MSN/Live messenger tasoisen/yhteensopivan softan niin kyllä se aMSN on (valitettavasti) ainoa joka sen homman osaa; Eli tiedostojensiirtonopeus on samaa tasoa kuin aidossa mikkisoftan tuotteessa ja webbiskin toimii (ainakin logitech), lisäksi aMSNään löytyy plugineja suhteellisen hyvin, työpöytäintegrointia myöten (KDE/Gnome)...

Puolisoni koneella esim aMSN oli ainoa vaihtoehto koska hän ei pitänyt kopeteista sun muista (puutteellisuuden takia) ja oli winukassakain tottunut käyttämään aMSNää ja sitä ennen tuota "aitoa" meseä...

http://www.amsn-project.net/

vms100

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #9 : 28.07.2008 - klo:20:24 »
Web Messenger tai meebo  ;)

guest653

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #10 : 14.08.2008 - klo:23:31 »
Mulla on tuo aMSN asenettuna ja päivitys kaatuu johonkin mozilla/firefox erroriin. Saako tuota jotenkin yastin kautta updatettua vai kuinka päivitys kannattaa tehdä. Silloin kun valitsin updaten , niin tuli joku firefox$ url error tms.

edit: Eli tulee isompi ikkuna jossa kerrotaan,että uudempi versio 0.97.2 versio on ladattavissa ja valittavana on kaksi vaihtoehtoa change log tai aMsn homepage. Kumman tahansa valitsenkaan, niin tulee herja : ohjelmaa mozilla $url ei voi suorittaa. Tarkista asetukset.

Mitäs kautta tuon päivitän ?

Aspo

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #11 : 17.08.2008 - klo:22:36 »
Mulla on tuo aMSN asenettuna ja päivitys kaatuu johonkin mozilla/firefox erroriin. Saako tuota jotenkin yastin kautta updatettua vai kuinka päivitys kannattaa tehdä. Silloin kun valitsin updaten , niin tuli joku firefox$ url error tms.

edit: Eli tulee isompi ikkuna jossa kerrotaan,että uudempi versio 0.97.2 versio on ladattavissa ja valittavana on kaksi vaihtoehtoa change log tai aMsn homepage. Kumman tahansa valitsenkaan, niin tulee herja : ohjelmaa mozilla $url ei voi suorittaa. Tarkista asetukset.

Mitäs kautta tuon päivitän ?

Koitappa katsoa aMSN asetuksista onko selain määritetty oikein.. ja siitä päivitysnappulan painamisesta ei ole mitään hyötyä; susessa pakettien hallinasta (yast) päivitetään aMSN uudempaan jos sellainen on tullut repoihin.. joten aMSN messengerin oman päivitystoiminnon voi kytkeä poies päältä asetuksista myös...

PS. asetuksia on sitten aika liuta aMSNnässä joten voi mennä tovi ennenkuin saa jutut säädettyä :P

guest653

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #12 : 24.08.2008 - klo:15:00 »
Salli YaST:sta Packman- repo ja asenna sitten YaST:n kautta itse aMSN.

Itse tykkään aMSN, Pidgin tai Kopete ei iskenyt yhtään. :)

Mä en ymmärrä kuinka tuon Packman repon saa liitetyksi Yastiin ?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #13 : 24.08.2008 - klo:15:04 »
Salli YaST:sta Packman- repo ja asenna sitten YaST:n kautta itse aMSN.

Itse tykkään aMSN, Pidgin tai Kopete ei iskenyt yhtään. :)

Mä en ymmärrä kuinka tuon Packman repon saa liitetyksi Yastiin ?

http://opensuse.fi/Asennusl%C3%A4hteet
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest653

  • Vieras
Vs: aMSN Suselle?
« Vastaus #14 : 24.08.2008 - klo:17:42 »
Kiitokset ! Nyt toimii eipä vaan osannut tuotakaan etsiä  ::)