Kirjoittaja Aihe: Nvidia temppuilee  (Luettu 12872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #20 : 15.12.2006 - klo:09:10 »
The Problem you run in, the Xserver Xorg 7.2 is not support at the moment from Nvidea and ATI. Xorg 7.2 is not a Final release it is still a beta. Maybe in January there will be a Driver and a Fix out for Xorg 7.2 from openSUSE!
Tämmöstä löyty toiselta foorumilta.Sain muutaman kerran käynnistyyn oikein mutta ei kahta kertaa peräkkäin.
Kumma et vapailla ajureilla toimii oikeen.No ei voi mitään,takas vähän karkeaan mutta toimivaan kubuntuun.Kiitos
vastanneille.

Syytä ongelmiisi en voi arvata, mutta itselläni tämä toimii jopa paremmin kuin aiemmissa versioissa.

Koodia: [Valitse]
jmp@ambrym:~> glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2
OpenGL version string: 2.1.0 NVIDIA 96.31


Siis pyöriikö openSUSE 10.2 beta X:n päällä?

X Window System Version 7.1.99.902 (7.2.0 RC 2)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Wide

  • Vieras
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #21 : 20.12.2006 - klo:10:20 »
Kysyn tässä samassa sellaista, että kun yritän asentaa pakettia "nvidia-gfx-kmp-default" ja "x11-video-nvidia" kone ei enää käynnisty X:ään asti, että mikähän voisi olla vikana?

Tismalleen sama ongelma omassa koneessa kuin Ceoranilla. Kyseessä siis 64-bittinen 10.2, Nvidian 6600GT ja AMD Athlon 64 prossu. 64-bittinen 10.1 toimi ongelmitta Nvidian reposta saaduilla paketeilla mutta nyt uudemmassa kone jumahtaa totaalisesti kun X yrittää käynnistyä. Repoihin on päivitetty Nvidian nimenomaan 10.2 versiolle tarkoitettu repo käyttöön. Ongelma poistuu välittömästi kun telinit 3:lla buuttaa merkkitilaan ja käy sitä kautta poistamasssa Yastilla nuo paketit. sax2 käynnistys jumiutuu myös ja kaataa koneen noiden pakettien asennuksen jälkeen.

Mitäköhän tässä voisi seuraavaksi lähteä tutkailemaan ettei tarvitsisi nv ajureihin tyytyä?

Wide

wode

  • Vieras
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #22 : 20.12.2006 - klo:11:59 »
Oletko kokeillut kääntää itse nvidian ajuria?

Ajuri löytyy täältä http://www.nvidia.com/object/linux_display_amd64_1.0-9631.html

Ja ohjeet täältä http://www.suse.de/~sndirsch/nvidia-installer-HOWTO.html#2

Itselläni on nvidian 6600 ja AMD64 ja siinä toi paketoitu ajuri toimii, mutta
sun kannattais ehkä kokeilla kääntää toi itse.

Ceoran

  • Vieras
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #23 : 21.12.2006 - klo:01:50 »
Mun tapauksessa toi Nvidian ajureiden itse kääntäminen auttoi, mutta nyt kaikista (myös 2D-peleistä) Suse loggaa ulos. OpenGL näytönsäästäjät kyllä toimivat esim.

Poissa mikko1200

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #24 : 27.12.2006 - klo:12:46 »
Anteeksi jos olen aivan pihalla ja kyselen tyhmiä...mutta ymmärsinkö nyt oikein että pitää vaan odotella toimivaa softaa ? Ettei kävisi niinkuin nyt minulla kävi, asennettuani nvidian ajurin ei X käynnistynyt enää ollenkaan.
10.0 versiossa kaikki pelasi hienosti mutta nyt 10.2 version kanssa en enää edes tiedä mitä kaikkea pitää asentaa jos haluaa nvidian ajurit toimintaan. Ennen vanhaan oli vaan se nvidian ajuri. Onko nykyään jotain muutakin? Olen aivan kuutamolla. Tsori.

Näytönohjain on GF 6600 GT AGP jos sillä on jotain merkitystä.
openSUSE Leap 15.2 64bit/KDE - Win 10 64bit -MacOS 10.13
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K - 16Gb RAM - GeForce 1050Ti - Asus Xonar D1

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #25 : 27.12.2006 - klo:12:47 »
Kyllä mulla toimii NVIDIAn repoista ladattu ajuri ihan ok. Lisää NVIDIAn repo ja asenna paketit nvidia-gfx-kmp-default ja x11-video-nvidia . http://www.suse.de/~sndirsch/nvidia-installer-HOWTO.html#1
« Viimeksi muokattu: 27.12.2006 - klo:12:50 kirjoittanut Owdy »

Poissa mikko1200

  • Jäsen
  • Viestejä: 274
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #26 : 27.12.2006 - klo:23:08 »
Nyt pelaa. Kiitoksia!
openSUSE Leap 15.2 64bit/KDE - Win 10 64bit -MacOS 10.13
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K - 16Gb RAM - GeForce 1050Ti - Asus Xonar D1

Wide

  • Vieras
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #27 : 08.12.2007 - klo:14:09 »
Eipä tuonut Opensusen 10.3 verisiokaan apua tähän x:n ja koko koneen täydelliseen jumiutumiseen Nvidian omilla ajureilla. Heti kun tuolla one click installilla asenti nuo nvidian paketit ja buuttasi koneen, niin kone vetää aivan täydelliseen jumiin x:n käynnistyksen yhteydessä eli ctrl+alt+f1 ei päästä shelliinkään käsiksi eikä kone vastaa enää pingiin toiselta koneelta.

Ratkaisuna oli lopulta asentaa 32-bittinen versio Opensusesta, joka tuntuu toimivan ongelmitta myös nvidian omilla 32-bittisillä paketeilla.

Olisi hauska tietää mikä on tuon 10.1 version jälkeen muuttunut niin kovasti, että samalla raudalla 64-bittinen versio ei toimi enää kirveelläkään. xorg.confiin on tullut kokeiltua jos jotain nvidian ongelmiin suositeltuja optioita, mutta niistäkään mikään ei ole auttanut. Ongelma jää senkin takia selkeästi käyttiksen puolelle, koska samalla raudalla 64-bittinen Windows Vista toimii täysin ongelmitta.

Wide

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Nvidia temppuilee
« Vastaus #28 : 08.12.2007 - klo:18:20 »
Mulla oli 10.2 ongelma ettei yastilla asennettu nvidia suostunut yhteiseloon, joten asensin nvidian sivuilta saatavan paketin ja sen jälkeen toimi. Katso ohjeet tuolta. Vaikeampi tapa on kuitenkin helppo.

Edit. Ei pitäs kirjoittaa kesken saunanlämmityksen. Linkki on siis tuo:

http://opensuse.fi/NVIDIA_ajurit
« Viimeksi muokattu: 08.12.2007 - klo:19:52 kirjoittanut arijoutsi »
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.