Kirjoittaja Aihe: ongelmia juuri asennetun opensusen kanssa  (Luettu 2927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anonyymikäyttäjä

  • Vieras
ongelmia juuri asennetun opensusen kanssa
« : 30.03.2008 - klo:21:26 »
*minulla on seuraavanlainen ongelma: eli kun yritän aukaista rpm pakettia, niin aukeaa asenna ohjelmia niminen sovellus, ja sitten se lähtee lataamaan,  mutta sitten kun on sovellus latautunut, niin silloin koko sovellus kaatuu, eli häipyy pois näkyvistä

* olen yrittänyt asentaa vlc media playeriä, mutta koko homma tyssää siihen kun yritän asentaa sitä softaa, niin tulee vain että riippuvuuksia ei pystytä ratkaisemaan, ja riippuvuuksia on ainakin 84..., en tiedä että miten pitäisi jatkaa tästä eteenpäin, toivottavasti jollakin riittäisi mielenkiinto ja aika auttaa minua tämän ongelman kanssa

ai niin: ja opensusen versio on 10.3

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: ongelmia juuri asennetun opensusen kanssa
« Vastaus #1 : 30.03.2008 - klo:21:35 »
*minulla on seuraavanlainen ongelma: eli kun yritän aukaista rpm pakettia, niin aukeaa asenna ohjelmia niminen sovellus, ja sitten se lähtee lataamaan,  mutta sitten kun on sovellus latautunut, niin silloin koko sovellus kaatuu, eli häipyy pois näkyvistä

Mikähän tuo rpm-paketti on?

Lainaus
* olen yrittänyt asentaa vlc media playeriä, mutta koko homma tyssää siihen kun yritän asentaa sitä softaa, niin tulee vain että riippuvuuksia ei pystytä ratkaisemaan, ja riippuvuuksia on ainakin 84..., en tiedä että miten pitäisi jatkaa tästä eteenpäin, toivottavasti jollakin riittäisi mielenkiinto ja aika auttaa minua tämän ongelman kanssa

Lisää vlc asennuslähteeksi käyttämällä YaST2 -> Ohjelmisto -> Yhteisöasennuslähteet-moduulia.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

kawabata

  • Vieras
Vs: ongelmia juuri asennetun opensusen kanssa
« Vastaus #2 : 07.04.2008 - klo:01:04 »
hienoa nyt sain avun tuosta edellisen kirjoittajan viestistä. siis yhteisöasennuslähteet asensin ja ei ollut lopulta riippuvuuksia tai ristiriitaisuuksia. muutamia kohteita piti ohittaa ja jättää asentamatta, no yhden asensin ohituskehotuksesta huolimatta, koska katsoin sen tärkeäksi. olikohan mozilla tai joku vastaava.

aiemmin en ollut älynnyt käyttää yhteisöasennuslähteitä. opettelua tämä on ja mielenkiintoista. jännä nähdä alkaako nyt eräät tv-videolähetykset jo näkymään. muutamia olen jo saanut näkymään aiemmilla asennuksilla, mutta en kaikkea.

kiitokset avuista tämän palstan teknisille nettitaitajille.

terveisin kawis

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ongelmia juuri asennetun opensusen kanssa
« Vastaus #3 : 07.04.2008 - klo:07:28 »
aiemmin en ollut älynnyt käyttää yhteisöasennuslähteitä. opettelua tämä on ja mielenkiintoista. jännä nähdä alkaako nyt eräät tv-videolähetykset jo näkymään. muutamia olen jo saanut näkymään aiemmilla asennuksilla, mutta en kaikkea.
Tarkista, että sinulla on myös w32codec-all paketti kanssa asennettuna. Tässä paketissa on avi,mov ja muita kodekkeja.