Kirjoittaja Aihe: Mikrofoni mykkänä  (Luettu 3271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Mikrofoni mykkänä
« : 28.11.2007 - klo:19:14 »
Onko kellään ollut ongelmia 10.3:ssa mikrofonin toiminnan kanssa ? En ole saanut toimimaan eikä ole kaverikaan.
Itsellä AMD64 (suse 64bit) ja emolle integroidut äänet
Kaverilla 3 eri konetta, joista:
1. AMD64+interg ääni + 64bit suse
2. 800Mhz AMD+interg ääni+32bit suse
3. 600 MHz AMD + SB128+32bit suse

Kaikissa sama ongelma - äänet toimii - mikrofoni ei
10.2. susessa kaverilla toimi 2. ja 3. kokoonpanossa (1. ja oma kone uusia - ei 10.2. ole ollut asennetuna)
 ??? :o

Edit: Lipsahti ehkä vika alueelle - laitteisto-osio olisi ollut varmaan osuvampi valinta  :-[
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikrofoni mykkänä
« Vastaus #1 : 29.11.2007 - klo:07:37 »
Ei pitäisi ainakaan käyttis versiosta olla kiinni. Minulla toimii. Toimi myös 10.2. Asetuksista lähtisin vikaa hakemaan. Vai olisko mikki sanonut itsensä irti.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

lahtinenk

  • Vieras
Vs: Mikrofoni mykkänä
« Vastaus #2 : 29.11.2007 - klo:08:18 »
Minulla on myös ollut hiukan ongelmia mikin kanssa, mutta kun asensin 10.3:n uudelleen uusi asennus-optiolla, se alkoi yllättäen toimia. Kaikkein erikoisin tilanne oli ennen uudelleenasennusta, että äänitys mikistä toimi ihan hyvin, mutta Skype ei sitten millään.

Muuten mikin säätö kannattaa tarkistaa mikseristä, ne oletusasetukset ovat olleet hiukan erikoiset joissain versioissa.

jboman

  • Vieras
Vs: Mikrofoni mykkänä
« Vastaus #3 : 29.11.2007 - klo:08:48 »
Olen juuri itsekkin tapellut tuon skypen ja mikrofonin kanssa.....

Mutta ennenkuin testaat tuota skype/mikrofoni yhdistelmää niin krecord tms. pitää toimia ok.
Eli yritä äänittää puhetta tuolla krecord- ohjelmalla.

Itselläni piti kmix:llä pistää PCM tai IEC958 flaki pois päältä, jotta alkoi toimimaan, koska minulla oli digi-kortin piuha mikkiliitännässä. kokeile vielä konsolipohjaista alsamixer:iä, sillä siellä saatta olla jokin "piiloasetus" päällä.
Itse sain toimimaan säätämällä flakejä summanmutikassa :)

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikrofoni mykkänä
« Vastaus #4 : 14.12.2007 - klo:21:36 »
Jep. Nyt toimii Skypen puolella puhtaasti - audacity:n ja krekord:n puolella on vielä ihme häiriövinkunaa nauhoituksissa - täytyy jatkaa testailua/säätelyä. Kiitos neuvoista.  ;D
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6