Kirjoittaja Aihe: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'  (Luettu 5785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lake-end

  • Vieras
10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« : 01.12.2006 - klo:13:53 »
Hei,
täältä ehkä löytyisi aiheesta tietoa. Otsikon mukaisesti on mielessä, että onko mahdollista päivittää vanha 10.1 versio ja 10.2RC1 versio tuohon 7. päivä ilmestyvään ns. final versioon? Meneekö tuollaisen päivityksen myötä jotain rikki?

Miten se ylipäätään tehtäisiin? Lisätäänkö Yast:n sourceihin 10.2 repositoryt ja annetaan updaten päivittää kaiken mahdollisen? Itse muistelisin tätä joskus yrittäneeni, mutta muistaakseni se ei toiminut halutulla tavalla. Paketit kyllä päivittyivät mutta muut muutokset (esim. konfiksissa) eivät tulleet läpi. Onnistuisiko päivitys esim. uuden version asennus medialta tai jotenkin muuten netin välityksellä?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« Vastaus #1 : 01.12.2006 - klo:14:19 »
Hei,
täältä ehkä löytyisi aiheesta tietoa. Otsikon mukaisesti on mielessä, että onko mahdollista päivittää vanha 10.1 versio ja 10.2RC1 versio tuohon 7. päivä ilmestyvään ns. final versioon?

Periaatteessa pitäisi onnistua YaST2:n Järjestelmän päivitys-moduulilla

Lainaus
Meneekö tuollaisen päivityksen myötä jotain rikki?

Koska noissa versioissa on aina suhteelisenkin suuria muutoksia, kehoitan tekemään varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista ja määrityksistä.

Lainaus
Miten se ylipäätään tehtäisiin? Lisätäänkö Yast:n sourceihin 10.2 repositoryt ja annetaan updaten päivittää kaiken mahdollisen?

Juuri näin.

Lainaus
Itse muistelisin tätä joskus yrittäneeni, mutta muistaakseni se ei toiminut halutulla tavalla. Paketit kyllä päivittyivät mutta muut muutokset (esim. konfiksissa) eivät tulleet läpi. Onnistuisiko päivitys esim. uuden version asennus medialta tai jotenkin muuten netin välityksellä?

Yleensä ongelmia aiheuttavat nuo "ylimääräisistä" asennuslähteistä asennetut ohjelmat ja kirjastot. Jos ristiriitoja aiheuttaa jokin Packmanin tai vastaavan paketti, sen voi ennen päivitystä poistaa.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

fsu

  • Vieras
Vs: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« Vastaus #2 : 01.12.2006 - klo:14:50 »
Hei,
täältä ehkä löytyisi aiheesta tietoa. Otsikon mukaisesti on mielessä, että onko mahdollista päivittää vanha 10.1 versio ja 10.2RC1 versio tuohon 7. päivä ilmestyvään ns. final versioon?
Periaatteessa pitäisi onnistua YaST2:n Järjestelmän päivitys-moduulilla

Asennuksen yhteydessä voi myös valita, että tehdäänkö päivitysasennus. Mitä itse olen tätä käyttänyt, niin on toiminut ok.

peksa

  • Vieras
Vs: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« Vastaus #3 : 01.12.2006 - klo:15:36 »
Ainakin 10.0 -> 10.1 päivittäessä tuli jo vakiopaketeillakin semmonen depencyhelvetti että itse en edes yritä enää  :)

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« Vastaus #4 : 01.12.2006 - klo:18:24 »
Ainakin 10.0 -> 10.1 päivittäessä tuli jo vakiopaketeillakin semmonen depencyhelvetti että itse en edes yritä enää  :)

Ja syynä tähän oli todennäköisesti muutos zmd:hen.
Itse en tuohon törmännyt koska päivitin heti 10.0:n ensimmäiseen alpha versioon ;)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 10.1 ja 10.2 RC1 päivitys -> 10.2 'final'
« Vastaus #5 : 02.12.2006 - klo:21:54 »
Mäkin mietin että asentaakko RC1 vai oottaa vielä viikko. Ei luulis RCstä päivittämisen olevan vaikeaa?