Vaikea neuvoa tässä sussu ympäristössä, mutta oma järjestelmäni toimii Ubuntussa, ja luulen toimivan samalla periaatteella Sussussakin.
DLNA:ta en käytä, vaikka NASSUni sitä tukeekin, vaan ihan yksinkertaista ftp:tä, jota osaa lukea niin vlc kuin mplayerkin.
MTV3:n ja Nelosen ohjelmien leikkaamiseen käytän dvbcut:ttia, jolla on mielestäni huomattavasti nopeampi leikata mainokset pois kuin ProjectX:llä. ProjectX:ää joudun käyttämään Ylen leffoissa, kun sen avulla saan tekstitykset ohjelmiin.
Divx on mielestäni menneen talven koodekkeja, ja itse olen kovasti tykästynyt x264:een, joka tosin vaatii pakkaajalta enemmän resursseja, mutta tekee pienempiä pakkauksia kuin divx ja yleensä myös paremmalla laadulla.
Divx:ää voi pakata mencoderilla, joka lieneen toimii Sussussakin.
vdr:rrää käytän tallentamiseen, vaikka se sotkeekin Ylen tekstitykset, mutta sitä on mukava käyttää tietokoneelta selainpohjaisesti, miltä tietokoneelta tahansa, joka on sisäverkossa.
Selain käyttöliittymää käytän muutenkin yhdessä firefoxin lisäosa mediaplayer connectivityn kanssa, jolloin saan soittimen avattua omaan ikkunaan, ja käynnistettyä sen soittimen, jonka haluan käynnistyvän milläkin formaatilla.
Matroskaa käytän videoitteni kapseloijana, koska se hallitsee myös srt-tekstityksen.
Tässä siis oli lyhyt kuvaus leffa-ohjelmistostani.