Muut > Muut käyttöjärjestelmät

Ratkaisu livecd 0.1

(1/7) > >>

presidentti:
Olen tässä tehnyt omaa liveCD distroa, lähinnä sen käyttötarkoituksena olisi toimia viruspoisto + tietojen pelastuslevynä. Tarkoitus on myös samalla tehdä levystä mahdollisimman kevyt, jote työpöydäksi olen toistaiseksi valinnut xfce4:n.

Toistaiseksi olen kehittänyt levyä debian -pohjaisena. Alusta on kuitenkin vielä avoin, ja seuraavaksi testiin pääseekin slackware.
Seuraavia "erikois"ohjelmia tulee löytymään levyltä:

- Avast! Antivirus
- ClavAm virustorjunta
- Ophcrack
- ntfs -3g
ym. ym. Tietenkin tulee joku mountteri mikä löytää sekä paikalliset että irroitettavat asemat automaattisesti, että levystä tulee myös mahdollisimman helppokäyttöinen. Kysymys kuuluukin, mitä muuta te haluatte tuon laiselle levylle mukaan? Levy kun on tulossa julkiseeen levitykseen jossain vaiheessa.



Kertokaa ihmeessä, mille muulle softalle moisessa levyssä voisi olla käyttöä. Mukaan tulee myös ohjelma, jolla pystyy ronkkimaan linuxin salanat. nimeä en vain juuri nyt sille muista :)

guest141:
Ideanahan tuo kuulostaa hyvältä :)

Itse ainakin tykkäisin kun löytyisi linux:ille ja miksei tuosta tulevasta käyttöjärjestelmästä jonkin sortin diagnoosi-työkalua jolla näkisi enemmän tietoa tietokoneen hardware puolesta, lämpötiloista, muisteista lisä tietoa ja jne,kuten windows:ille oleva everest jolla pystyy saamaa enemmän tietoa laitteistosta.

Yksittäisistä tulee mieleen Nessuksen vulnerability scanner ja LIDS sekä jonkinlainen ohjelma jolla pystyisi SUID ja SGID-tiedostoja säätelemään

ja itselle tuli mieleen siitä salasanojen murtamisesta: Crack-ohjelma vaikkakin sen käyttö on hieman kyseenalaista.

presidentti:
no, sanotaan näin että se on tarkoitettu omien unohtuneiden passujen kaivamiseen ;)

guest141:

--- Lainaus ---no, sanotaan näin että se on tarkoitettu omien unohtuneiden passujen kaivamiseen Iskee silmää
--- Lainaus päättyy ---
No siinä tapauksessa se on ymmärettävää tietenkin, ja onhan noita parikin eri ohjelmaa tullut vastaan mm, Crack jolla pystyi kaivelemaan salasanoja että jokin sellainenhan mikä parhaiten soveltuu ja kääntyy olisi hyvä laittaa mukaan distrolle :)

Ja rootshell:hän se oli yksi joka on tarkoitettu haistamaan linux:in salasanoja, vaikkakin tuo Ophcrack vaikuttaa hyvältä myös :)

presidentti:
oph on lähinnä tarkoitettu wintikan salasanojen hakuun, mutta pistetään tuo linuxinki vastaava mukaan ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta