Kirjoittaja Aihe: Tiedostojen synkronointi  (Luettu 7577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest397

  • Vieras
Tiedostojen synkronointi
« : 15.05.2007 - klo:08:39 »
Löytyykö jotakin ohjelmaa jolla voisi synkata kannettavan ja verkkolevyn (windows verkko)välillä tiedostoja.
KitchenSync ainakin löytyy muttei taida onnistua sillä.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #1 : 15.05.2007 - klo:11:39 »
Itse käytin jossain vaiheessa kahta linuxia jaetulla home osiolla ja mulla oli silloin rsync ihan cronissa.

rsync on siitä hyvä, että se päivittää vaan muuttuneet tiedostot joten ei kopio aina kaikkia uudelleen. Kyllähän tolle varmasti joko GUI-pohjainen työkalu löytyy, mutta jos sen ei tarvits olla GUI niin rsync hoitanee homman.

Koska kyseessä on Windows verkko joudut varmaankin asentamaan ntfs-3g ajurin.
http://opensuse.fi/NTFS-3G

komennon syntaksi on seuraava
rsync <optiot> <lähde> <kohde>


Lisää tietoa optioista ja esimerkeistä löytyy
man rsync

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #2 : 15.05.2007 - klo:13:59 »
rsync on siitä hyvä, että se päivittää vaan muuttuneet tiedostot joten ei kopio aina kaikkia uudelleen. Kyllähän tolle varmasti joko GUI-pohjainen työkalu löytyy
Se on Grsync, löytyy Pacmanin repoista. Mä käytän sitä /home osion varmuuskopiointiin. Kätevä softa :)

guest397

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #3 : 16.05.2007 - klo:16:03 »
En päässyt kyseisellä ohjelmalla verkkolevylle :(

Miksi verkkokansiot ei näy vasemmassa reunassa näissä ilmeisesti Gnomelle tarkoitetuissa ohjelmissa?
Olen törmännyt ennenkin vastaavaan ongelmaan verkkokäytössä



Vertaa KDE ohjelmien tapaa, verkkokansioita voi automaattisesti selata vasemmasta reunasta


presidentti

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #4 : 16.05.2007 - klo:16:53 »
tuo juuri on se kde:n ongelmakohta. Lyhytlinkki, mitä noissa dialogeissa käytetään ei ole toimiva, jos joutuu kirjoittamaan tiedostoja sen kautta. Pitkään aikaan en ole saanut kirjoiteltua tuon kautta ulkoiselle kovalevylle oikein mitään.

fsu

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #5 : 16.05.2007 - klo:17:00 »
tuo juuri on se kde:n ongelmakohta. Lyhytlinkki, mitä noissa dialogeissa käytetään ei ole toimiva, jos joutuu kirjoittamaan tiedostoja sen kautta. Pitkään aikaan en ole saanut kirjoiteltua tuon kautta ulkoiselle kovalevylle oikein mitään.

Kyllähän ne toimii kde-ohjelmien kanssa ok. Muiden softien kanssa sitten on tietysti ongelmia. toivottavasti keksivät kde4:n jotain.. :)

remote:/ ei sinänsä ole edes mikään sijainti, vaan se listaa mahdolliset remote-sijannit. Toimii siis ernäänlaisena ohjeena, ettei tarvitse muistaa kaikkia mahdollisia remote-sijainteja ulkoa.

presidentti

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #6 : 16.05.2007 - klo:20:27 »
Jeps varsinkin openoffice saisi panostaa tuohon kohtaan, gimpillä nyt ei olekaan mitään ongelmaa koska se käyttää sitä gnomen/gtk:n dialogia.

fsu

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #7 : 16.05.2007 - klo:21:38 »
Jeps varsinkin openoffice saisi panostaa tuohon kohtaan, gimpillä nyt ei olekaan mitään ongelmaa koska se käyttää sitä gnomen/gtk:n dialogia.

Heh.. Sinänsä ihan sama minulle, mitä muut ihmiset käyttävät ja mistä he tykkäävät. Itselleni kaikki gtk-dialogia käyttävät ohjelmat aiheuttaa yleensä pelkkää päänsärkyä ja sen takia tuo kommenttisi aiheutti pienimuotoista repeilyä.. ;) nojoo.. kuten sanoinkin.. kannattaa käyttää sitä, mikä tuntuu hyvältä ja toimivalta..
Itse olen kokeillut mm. vaihtaa gimp:ä monesti kritaan, mutta viellä ei ole onnistunut. Tuntuu olevan sen verran lapsenkengissä vielä..

nojoo.. tämän enempää ei voi enää mennä offtopiciksi.. :)

presidentti

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #8 : 16.05.2007 - klo:22:37 »
Nii.. gtk dialogi käyttää sitä /media/... polkua kun openofficella tallennusmedian kautta se on media://... minkä kautta tallennus ei minulla ei ole koskaan toiminut. Vois vaikka käydä katsomassa bugzillassa onko tuohon mitään uutta keksitty tai onko siitä valitettu.

Ps. Ei saa aina nauraa ::)

guest397

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #9 : 18.05.2007 - klo:15:35 »
Siis ongelma on juuri noiden gtk dialogien kanssa, Kde:n vastaavat ovat aina toimineet kunnolla.
Aikaisemmin kokeilin Ubuntua ja vastaava ongelma tuli vastaan, että ei meinaa päästä verkkolevyille.

guest397

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #10 : 21.05.2007 - klo:15:05 »
Osaako ketään kerto miksi nuo gtk dialogit ei toimi verkkolevyillä?
Kokeilin juuri avata ja tallentaa valokuvia Krita:lla ja toimii hienosti verkkokäytössä, mutta esim. Gimp:llä ei toimi.
Tämä oli aikoinaa yksi monista syistä miksi vaihdoin Ubuntusta Suseen, koska Gnomella verkkokäyttö tuntui aina takkuavan.

juippis

  • Vieras
Vs: Tiedostojen synkronointi
« Vastaus #11 : 28.05.2007 - klo:15:36 »
Koska, kuten sanottua, Gnome ja KDE käyttää ja määrittää verkkoliitokset eri tavalla. Gimp ei varsinaisesti ole Gnome-ohjelma, vaan GTK-ohjelma, ja täten se ei ilmeisesti edes juttele Gnomen verkkoasetusten kanssa. Itsekään en pysty tallentamaan Gimpillä verkon yli, vaikka verkkoliitos näkyy Nautiluksessa (tiedostoselain).