Kirjoittaja Aihe: FireFox SuSE10.1  (Luettu 5894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
FireFox SuSE10.1
« : 29.10.2006 - klo:18:55 »
Moi,

Olen aika tuore linux käyttäjä ja ongelmia olisi jonkin verran.
Ärsyttävin on FireFox:n käynnistäminen, se lataa ihan oikein aloitus sivun jonka olen määrittänyt, mutta lataa myös välilehdelle toisen sivun jolla olen joskus käynnyt mutta jota en ole määrittänyt aloitussivuksi ???

T:Juha Kaija
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

juippis

  • Vieras
Vs: FireFox SuSE10.1
« Vastaus #1 : 29.10.2006 - klo:20:22 »
Hassua. Tuo ominaisuus löytyy uudesta Firefoxista, v.2, mutta näistä vanhoista (<=1.5), jotka ovat SUSEn oletuslähteissä vielä ensisijaiset versiot. Sanohan ensiksi, että mikä versio Firefoxista sinulla on käytössä ja sitten mahdolliset liitännäiset, jotka olet asentanut?

Me emme toki halua, että sinulla on ongelmia, joten kysy ne pois vaan ja autamme parhaan mukaan. Aloita tosin uusi keskusteluaihe, jos ongelma ei ole Firefoxiin liittyvä.

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: FireFox SuSE10.1
« Vastaus #2 : 30.10.2006 - klo:08:31 »


Ei se sitä joka kerran tee. Nyt kun eilen sain asennettua tuon (xgl/compiz) työpöydän, ja vaikka olen uudelleen käynnistänyt SUSE:n niin kyseinen vika/ominaisuus on tainnut poistua. Alla lista firefoxin laajennuksista.

-FireFox versio: 1.2.0.7-1.5

-laajennukset
  • DOM inspector 1.8.0.7
  • Beagle Indexer 0.5
  • Page Validator 0.3
  • CSS Validator 0.3
  • HTML Validator 0.7.9.5
  • Notify 0.92
  • XHTML Mopile Profile 0.3.6

Uusi vika/ominaisuus?? onko mahdollista saada se sisäänkirjautumisruutu takaisin missä voi hiirellä valita käyttäjä? Nyt kaikkien perheenjäsenien pitää muistaa käyttäjätunnus mitä ei aiemmin tarvinnut. Sisäänkirjautuminen muuttui tuon compiz:n asennuksen jälkeen.

Eikö compiz:ssa toimi kokoruutu ohjelmat, (pelit) aukeavat keskelle näyttöä ohjelman asetusten määräämässä koossa?

HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: FireFox SuSE10.1
« Vastaus #3 : 30.10.2006 - klo:08:43 »
YaST2 -> Järjestelmä -> /etc/sysconfig-muokkain

Desktop -> Display manager -> DISPLAYMANAGER

vaihda tuo arvoon

kdm
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest53

  • Vieras
Vs: FireFox SuSE10.1
« Vastaus #4 : 30.10.2006 - klo:09:14 »
Minun Tulikettuni SLED10:ssä ei suostunut millään lukemaan aikaisempien kirjanmerkkilistaa. Asensin Operan ja huomasin, että se onkin paljon hauskempi kuin Tulikettu. Kaikki oopperaan ;D

juippis

  • Vieras
Vs: FireFox SuSE10.1
« Vastaus #5 : 30.10.2006 - klo:16:03 »
Uusi vika/ominaisuus?? onko mahdollista saada se sisäänkirjautumisruutu takaisin missä voi hiirellä valita käyttäjä? Nyt kaikkien perheenjäsenien pitää muistaa käyttäjätunnus mitä ei aiemmin tarvinnut. Sisäänkirjautuminen muuttui tuon compiz:n asennuksen jälkeen.

Eikö compiz:ssa toimi kokoruutu ohjelmat, (pelit) aukeavat keskelle näyttöä ohjelman asetusten määräämässä koossa?

Hyvä jos Firefox-ongelma korjaantui.

Tuo sisäänkirjautumisongelma... minulla ei ole GDM:ää, joten en osaa siitä sanoa mitään, mutta KDM:ää käyttäessä sen asetuksista on mahdollista valita salasanaton kirjautuminen. Jos vedit jonkun päivityksen ja tämä asetus lähti päältä, niin laita se takaisin. KDM oletukseksi, kuten jmp jo sanoi, sitten KDE:n ohjauskeskuksesta (kcontrol) mene Järjestelmähallinta -> Sisäänkirjautumisasetukset -> [Pääkäyttäjän tila] -> Mukavuus -> {x} Ota salasanaton sisäänkirjautuminen käyttöön
ja tallennaasetukset.

Compizia käyttäen ei kai vielä pelailla, ainakaan kovin nopeasti, joten käytä peleihin toista X-palvelinta. Compiz pyörinee yhä vain Xgl:n alla.