Kirjoittaja Aihe: 10.1 remastered, ja internet päivitys  (Luettu 3528 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

absolutisti

  • Vieras
10.1 remastered, ja internet päivitys
« : 29.10.2006 - klo:11:26 »
10.1 remastered sanotaan olevan korjattu internet päivitysongelmien osalta. Kuitenkin minulla kun menen yastilla internet päivitykseen yast löytää julmetun määrän korjauksia, ja kun valitsen ne kaikki aloittaakseni päivityksen yast kaatuu, ja se ikkuna poistuu... Mitä tämän asian kanssa olisi tehtävissä? Yast muutenkin toimii tuskallisen hitaasti minulla.

juippis

  • Vieras
Vs: 10.1 remastered, ja internet päivitys
« Vastaus #1 : 29.10.2006 - klo:13:35 »
Kyseessähän on tuo libzypp-päivitys, joka korjaa Zen/rug/zmd -ongelman. YaSTin hitauteen ei tietääkseni vieläkään "löytynyt korjausta". Kannattaa varmaan käyttää zen-* ohjelmia, koska suseissa 10.1-10.2 ne taitaa olla oletuspakettiohjelmat eri pakettien asentamiseen ja ohjelmien päivittämiseen. Zen on aika helppokäyttöinen, joskin vielä hieman hajanainen. Sen hallitsemiseen on kolme eri käynnistyskomentoa:
zen-updater
zen-installer
zen-remover

Jos sinulla on 10.1 käytössä, niin eikö siellä Gnomen/KDE:n paneelissa muka ole oranssin tai maapallon väristä palloa? YaST:sta päivitä siis vain libzypp ja muut *zypp*, rug ja zen* -paketit. Ala sitten käyttämään "tuettua" paketinhallintaa.

YaST on se viimeinen oljenkorsi. Jos mikään muu päivitysohjelma ei toimi, käytetään YaSTia. Tällä asenteella minä SUSEani käyttelen :-).

(p.s. Smart pois, se vie enemmän kuin antaa)

EDIT: Ai tosiaan, puhuit remasteredista. Siinähän onkin jo korjattu zypp ja zen -paketit. Kokeile silti käyttää sitä maapalloa YaSTin sijasta.