Kirjoittaja Aihe: Suse 10.1, ja tft näytön taajuus  (Luettu 4444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

absolutisti

  • Vieras
Suse 10.1, ja tft näytön taajuus
« : 28.10.2006 - klo:16:13 »
Elikkäs käytössä mulla on samsungin 191T paneeli näyttö. Työpöydältä asetuksista katsoen sen virkistystaajuus on 76hz kun pitäisi olla 60. Alin mahdollinen säätö siinä on 74 jolla kuva kohdistuu oikein, muuten liiaksi oikealla... Suse ei muista sitä säätöä buutatessa vaan palaa aina siihen 76hz:n asetukseen. Kysymys kuulukin että mistä ihmeestä sen taajuuden saisi conffattua niin että sen saisi sihen 60hz:iin, ja että suse sen muistaisi buutatessa?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Suse 10.1, ja tft näytön taajuus
« Vastaus #1 : 28.10.2006 - klo:16:33 »
Tft näytössä tolla hertsilukemalla ei ole merkitystä. Mulla on edelleen xorg.confissa vanhan noksun näytön arvot. Sax2 on se paikka missä voit laittaa asetukset kohdalleen. Jos sulla on DVI liitiin näytössä niin se on heti oikein. VGA liittimellä joudut säätään kuvan kohdistuksen käsipelin. Mutta tosiaan noista hertsi arvoista ei tarvitse välittää.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

absolutisti

  • Vieras
Vs: Suse 10.1, ja tft näytön taajuus
« Vastaus #2 : 28.10.2006 - klo:17:11 »
Dvi liitin ei ole käytössä suse koneessa. Liitin on Windowsi koneen käytössä, eipä silti suse koneessa ole edes dvi liitintä näytönohjaimessa, ohjain on koku iankaikkisen vanha nvidia riva tnt.... Tuota tuota mites sinne sax:iin pääsee käsiksi?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Suse 10.1, ja tft näytön taajuus
« Vastaus #3 : 28.10.2006 - klo:17:44 »
Helpoiten saxiin pääset kun avaat konsolin tai terminaalin, siis komentorivi-ikkunan ja kirjoitat siihen sax2, jolloin kysytään rootin salasana. Odottelet hetken ja loppu onkin ihan hiirellä kliksuttelua. Niin ja siellä on mahdollisuus ihan itse laittaa näytön mitat, joten mittanauha valmiiksi, niin voit itse varmistaa sen.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

absolutisti

  • Vieras
Vs: Suse 10.1, ja tft näytön taajuus
« Vastaus #4 : 28.10.2006 - klo:18:08 »
Jup Kiitoksia. Näyttivät ne mitat siellä oikein olevankin. Samsungin manuualissa olevat mitat ovatten myös samat. En rohjennut alkamaan säätämään niitä vaaka, ja pysty tahdistuksia koska eihän tuo taajuusohgelma niin riesana ole. Riittää kun painaa monitorin automaattisäätö nappia.