Kirjoittaja Aihe: Exton Linux  (Luettu 348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa png

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
Exton Linux
« : 21.06.2025 - klo:18:40 »
https://linux.exton.net/
Onko kukaan kiinnostunut kokeilemaan exton Linuxia?
Siellä näkyy olevan uusi versio, joka perustuu opensuse tumbleweediin. Minulla ei ole nyt juuri sopivaa konetta johon kokeilla, eikä virtuaalijuttujakaan.

Jos joku kehtaisi kokeilla ja kertoa kokemuksista.
Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen
voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin,
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Exton Linux
« Vastaus #1 : 26.06.2025 - klo:16:23 »
Minä voisin kokeilla asentaa virtuaalikoneeseen, jos annat suoran linkin, josta saan sen ladattua.  ;)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa png

• Jäsen
« Vastaus #2 : 26.06.2025 - klo:16:32 »
https://sourceforge.net/projects/opsus/

Koitappa tuota, mun mielestä se on tuo........

Niin, ja kiitoksia, Raijaan voi aina luottaa.
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa png

• Jäsen
« Vastaus #3 : 26.06.2025 - klo:16:36 »
Niin. Ja lähinnä kiinnostaa, kuinka paljon päivityksiä siihen tulee vrt. opensuse tumbleweed. Sekä asennuksen sujuvuus helppous. Ja yleensäkin miten se pelittää muutenkin.
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #4 : 29.06.2025 - klo:22:37 »
Nyt petin luottamuksesi  :(
Latasin iso-tiedoston alas ja asensin se virtuaalikoneeseen. Asennus kaiketi onnistui, tai ainakaan mitään herjaa ei tullut, mutta en osannut loggautua sisään Extoniin. Järjestelmä kysyin käyttäjää, mutta en ollut mitään käyttäjään luonut, enkä jaksanut alkaa selvittelemään, että minkä käyttäjätunnuksen olisi pitänyt antaa. Varmaan olisi ohjeissa kerrottu, mutta vähän häiritsi keskittymistä, kun samalla kuuntelin Tuska festivaalin tallennusta TV:stä  ;D
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa png

• Jäsen
« Vastaus #5 : eilen kello 05:12 »
No, kaikkea ei voi saada. Kiitoksia kuitenkin, kun edes yritit.
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
« Vastaus #6 : eilen kello 09:42 »
asensin se virtuaalikoneeseen. Asennus kaiketi onnistui, tai ainakaan mitään herjaa ei tullut, mutta en osannut loggautua sisään Extoniin.

Asensitko Virtualboxiin? Sehän nykyään tahtoo useimmiten tehdä valvomattoman asennuksen, jossa käyttäjän ei tarvitse vastata mihinkään. Luodut tunnukset salasanoineen voi sinänsä asettaa ennen asennuksen alkua.

Mitä itse Extoniin tulee, mikään ei oikein viittaa siihen, että siinä olisi mitään ”omaa”. Ainakaan hyvin sekavalta ja, ööh, persoonalliselta vaikuttavalta pääsivulta ei käy ilmi kuin että LXQt on asetettu työpöydäksi. Veikkaisin, ettei se ole mikään oikea jakelu vaan lähinnä mukautettu Tumbleweed-asennus.
pöytäkone 1, NUC, kannettavat 1–3: openSUSE Leap 15.6; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 12

Poissa png

• Jäsen
« Vastaus #7 : eilen kello 13:10 »
Mitä itse Extoniin tulee, mikään ei oikein viittaa siihen, että siinä olisi mitään ”omaa”. Ainakaan hyvin sekavalta ja, ööh, persoonalliselta vaikuttavalta pääsivulta ei käy ilmi kuin että LXQt on asetettu työpöydäksi. Veikkaisin, ettei se ole mikään oikea jakelu vaan lähinnä mukautettu Tumbleweed-asennus.

Hyvä huomio! Olen vähän ollut kiinnostunut näistä OpenSUSEn "jälkeläisistä". Ilmeisesti emme menettäneet mitään, vaikka kokeillu ei aivan täysi kymppi ollutkaan?
tulee kaikki tehdyksi.