Kirjoittaja Aihe: Raspberry 4b:stä kalenteri?  (Luettu 2540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Raspberry 4b:stä kalenteri?
« : 09.04.2025 - klo:13:12 »
Minulla sattuu olemaan vapaana Raspberry 4b ja kohtuullisen kokoinen näyttö.
Ajatelin, että voisiko noista tarvikkeista kyhäillä kalenterin, kun eläkeläisellä (minä) on välillä päivät sekaisin?

Siis tämän tyylisen: DayClox digitaalinen dementiakello musta  ;D

https://www.keskisenkello.fi/dayclox-digitaalinen-dementiakello-musta?cvg_source=google&cvg_adid=&cvg_cid=19772111232&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtdi_BhACEiwA97y8BE-mrbXId9CKWN8j0h9q3j5cKoOgdpn6D04IkE1MC3pSU1yR3bQXbRoCjhEQAvD_BwE

Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Raspberry 4b:stä kalenteri?
« Vastaus #1 : 09.04.2025 - klo:19:28 »
Kaikkihan on mahdollista, mutta toteutusvaihtoehtoja on melkoinen määrä. Vähän jos vihellät alkua miten haluaisit sen toteuttaa niin on helpompi auttaa alkaan.
Eli itse koodaamalla jollain ohjelmointikielellä x vai jonkun sivun avaaminen netistä vai jotain muuta? 

Poissa RaijaR

• Jäsen
« Vastaus #2 : 11.04.2025 - klo:16:24 »
Kiitos selventävästä viestistä  :)
Olet oikeassa. Ajattelin ehkä asiaa liian monimutkaisesti eli luulin jotain ihmettä tässä pitäisi luoda.
Luultaasti paras vaihtoehto todellakin on vain joku sopiva nettisivu ja screensaverin kytkeminen päätä pois.
Esim. https://onlinekello.fi/aika/  tms.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.

Poissa RaijaR

• Jäsen
« Vastaus #3 : eilen kello 19:53 »
Ei ole oikein ottanut tämä projekti tuulta purjeisiin.
Ensinnäkin se näyttö, jota ajattelin käyttää Raspberry Pi4b kanssa ei toiminut ollenkaan. En saanut sitä toimimaan runsaista yrityksistä huomimatta. Asensin Pi:hin jopa uuden käyttiksen (openSUSE-Leap-15.6-ARM-XFCE-raspberrypi.aarch64), joka kyllä muuten toimii ihan OK.

Tämän jälkeen siirryin konffaamaan vanhaa Lenovo Thinkpadia, jotta saisin toivomani infon tietokoneen näytölle. Eipä sekään onnistunut.

Toiveeni on varsin vaatimaton eli miten teen pienen skriptin, joka päivittää ajan ja varsinkin päivämäärän n.10 minuutin välein? Pyyntö kuulostaa ihan hassulta, mutta jos (kuten minulla on) kaihi hankaloittaa lukemista pientä tekstiä ja muistikaan ei ole enää ihan paras mahdollinen  :-[

Voisiko joku tehdä minulle esimerkin?