Kirjoittaja Aihe: Tumbleweedin kielisekoilu?  (Luettu 2366 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimo-2

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
    • uhvo.org
Tumbleweedin kielisekoilu?
« : 23.06.2023 - klo:07:45 »
Moi taas,
miksi Tumbleweedi vääntää pakosta suomenkielisen asennuksen (vajaan sellaisen) vaikka asennuksen alussa valitsin Eng(US)
niin tämä tulee osin englanniksi ja osin suomeksi. Haluan Englannin, miten sen saa? Johtuuko näppäinasettelusta joka luonnollisesti on Suomi?
Järkyttävän oloista kun osa on suomea ja osa englantia.

Kolme kertaa yritin asennusta ja aina sama juttu. Täytyy vissiin vielä kokeilla eng(Eng). Onneks siinä ei kauaa nokka tuhise kun on SSD-levyt.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2023 - klo:07:52 kirjoittanut raimo-2 »

Poissa raimo-2

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
    • uhvo.org
Vs: Tumbleweedin kielisekoilu?
« Vastaus #1 : 23.06.2023 - klo:09:46 »
Nyt se puhuu melkein täydellistä suomea, minä en halua sitä, miten englanti otetaan käyttöön?

KDE käytössä, Gnomessa osaisin vaihtaa, ainakin luulen niin?

edit: ei korjaudu Yast:n Kielet valinnalla. Se ei tee mitään vaikka kielen asettaa kahteen paikkkaan -> ENG
Menu on suomeksi, jotkut ohjelmat englannniksi. Tällästä sillisalaattia kukaan kato.

« Viimeksi muokattu: 25.06.2023 - klo:10:19 kirjoittanut raimo-2 »

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 922
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Tumbleweedin kielisekoilu?
« Vastaus #2 : 25.06.2023 - klo:11:05 »
Nyt se puhuu melkein täydellistä suomea,

Kiitos vain, olenkin tehnyt hartiavoimin töitä, jotta siihen päästäisiin :)

Lainaus
minä en halua sitä, miten englanti otetaan käyttöön?

Surullista :'(

Yksinkertaisesti vaihdat Plasman järjestelmäasetuksissa kielen: järjestelmäasetukset > alueasetukset > kieli > ”Muuta…” kohdan ”Kieli” vieressä. Muistaakseni nykyään suositeltiin jättämään amerikanenglanti kokonaan pois, jos luettelossa on muita kieliä, koska se on joka tapauksessa oletus, johon aina viime kädessä turvaudutaan.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa raimo-2

  • Jäsen
  • Viestejä: 139
    • uhvo.org
Vs: Tumbleweedin kielisekoilu?
« Vastaus #3 : 25.06.2023 - klo:11:18 »
Nyt se puhuu melkein täydellistä suomea,

Kiitos vain, olenkin tehnyt hartiavoimin töitä, jotta siihen päästäisiin :)

Lainaus
minä en halua sitä, miten englanti otetaan käyttöön?

Surullista :'(

Yksinkertaisesti vaihdat Plasman järjestelmäasetuksissa kielen: järjestelmäasetukset > alueasetukset > kieli > ”Muuta…” kohdan ”Kieli” vieressä. Muistaakseni nykyään suositeltiin jättämään amerikanenglanti kokonaan pois, jos luettelossa on muita kieliä, koska se on joka tapauksessa oletus, johon aina viime kädessä turvaudutaan.

Älä sure, minä olen vaan siitä outo hippi että haluan kännykät ja tekkarit ja tietokoneet ja varman kohta jääkaapitkin englanniksi.
Ohjeet löytyy netistä paljon helpommin kun on enkkukäyttis. Kiitos hyvästä ohjeesta, nyt on puhdasta englantia joka paikassa.

Valitsin Eglannin englannin ei muita kieliä eikä asetteluja.