openSUSE > Asennus ja käyttö

Hidasteleeko KWallet?

(1/5) > >>

SuperOscar:
Tiedoksi kaikille niille, jotka laillani käyttävät KWalletia openSUSEn suosittelemalla GnuPG-salasanalla: jos kirjautumisen jälkeinen GPG-salasanan kysely yhtäkkiä kestää minuutin verran, kyse on tunnetusta bugista ja siihen on helppo ratkaisu. Luodaan tiedosto ~/.gnupg/gpg-agent.conf, jollei sitä ole jo olemassa, ja lisätään sinne rivi:


--- Koodia: ---no-allow-external-cache
--- Koodi päättyy ---

…ja siinä se.

Ainakin minulle tuo hidastelu aiheutti kaikenlaisia ikäviä seuraamuksia. Jos esim. ehdin käynnistää Vivaldi-selaimen ennen GPG-salasanan kysymistä, selain ei löytänyt salaisuuksiaan ja ne oli saman tien sitten myös menetetty. Jouduin moniin palveluihin kirjautumaan aina 2FA:n kautta uudelleen. Lisäksi KMail-sähköposti ehti aina menettää toivonsa salasanan tietämisen suhteen ja kysellä sitä uudelleen jne.

png:
Minun mielestä koko kwalletin saisi ampua kuuhun. Se on kaikista ärsyttävin ominaisuus koko Susessa.  >:(

RaijaR:

--- Lainaus käyttäjältä: png - 05.04.2023 - klo:09:28 ---Minun mielestä koko kwalletin saisi ampua kuuhun. Se on kaikista ärsyttävin ominaisuus koko Susessa.  >:(

--- Lainaus päättyy ---

Samaa mieltä. Olenkin poistanut lompakon käytön asetuksista.

raimo-2:

--- Lainaus käyttäjältä: RaijaR - 07.04.2023 - klo:13:56 ---Samaa mieltä. Olenkin poistanut lompakon käytön asetuksista.

--- Lainaus päättyy ---

Vaan mihin ohjelmat sitten tallettavat salaisuuksiansa?
Kannattaa antaa KWalletille sama salasana joka on käyttäjän kirjautumissalasana.
3 kertaa sen joutuu antamaan esim Google Chromen kyseessäollen, viimisesssä taitaa olla että muista salasana.

RaijaR:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt, että mihin tuota lompakkoa tarvitsen. Minulla on salasanat tallennettuna KeePassXC:ssä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta