Kirjoittaja Aihe: Android puhelimeni käynnistyvät itsekseen uudestaan  (Luettu 3177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1430
  • Sukupuoli: Nainen
Minulla on 2 vanhemman puolesita Android puhelinta, mutta vain 1 SIM-kortti. Nokia 5.4, jossa 12 version softa (tupsahti ihan yllärinä) ja Motorol 9, jossa 11)
Kumpikin toimii samoin eli käynnistyy tämän tästä (nl kerran tunnissa).
Olen miettynyt, mitä yhteistä niillä on. Ainakin SIM ja muistikortti, konfiguraatio ja appsit
Olen yrittänyt haarukoida vikaa, mutta minun ymmärrys ei siihen riitä.
Olen testannut, että
- kännistyy samoin olipa verkko wi-fi tai mobiilin oma
- käynnistyy samoin, vaikka ei ole SIM tai muistikorttia!? (voisiko olla syynä se, että ajoittain hukkaa SIMin...)
- kaikki ylimääräinen tauhka on poisettu eli tila riittää kyllä hyvin (korkeintaan 30% käytössä
- eivät kuumene
- poistin kaikki 3-osapuolen ohjelmat, ei apua ja asensin kaikki uudestaan (siinä rytäkässä se 12 versiokin tupsahti Nokiaan)
- laitoin toisen puhelimen vikaseitotilaan, mutta ei siitä mitään selvinnyt

Mistähän tätä alkaisi tutkimaan ja saako noista puhelimista mitään "black boxia" ulos. Ainakin sen voisi kokeilla, että kopioisi muistikortin sisällön tietokoneelle ja sen jälkeen formatoisi kortin?.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1430
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Android puhelimeni käynnistyvät itsekseen uudestaan
« Vastaus #1 : 09.12.2022 - klo:12:59 »
Tänään ehdin paikalle heti, kun puhelin taas käynnistyi  :)

Näytössä luki suurinpiirtein näin: "Suoritetaan loppuun järjestelmäpäivitys".

Sain myös tallennetua:  bugreport-DoctorDoom_00EEA-SKQ1.220119.001-2022-12-09-11-41-47 raportin puhelimesta. Se vähän, mitä tuosta sain irti on että rammi mahd. loppuu???  Sitä en osannut selvittää, että miksi näin käy. Molemmissa puhelimissa on 4 GB rammia, mutta pitäisihän sen riittää...

Osaisikohan joku antaa vinkkiä, mitä pitäisi etsiä, kun en haluaisi koko raporttia yleiseen jakeluun laittaa  ;)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1430
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Android puhelimeni käynnistyvät itsekseen uudestaan
« Vastaus #2 : 14.12.2022 - klo:23:00 »

No, enpä siitä selvää saanut. Asensin Nokia 5.4 uudestaan ihan alusta saakka (from scratch) ja nyt ei ole resettejä tullut.Jätin turhat appsit asentamatta.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...