openSUSE > Multimedia ja grafiikka

Mitä DVD-levyjen rippausohjelmaa suosittelette?

(1/2) > >>

RaijaR:
Levyasema on ulkoinen asema, joka on liitetty USB:llä Tumbleweediin/NUC:iin.

Olen yrittänyt seuraavia ohjelmia:
- Acidripper - en saanut edes asennettua (Mintissä toimii ok)
- DVDrip - en osannut käyttää tai sitten em. ohjelma ei ymmärrä ulkoisen aseman päälle
- MakeMKV toimii, mutt on jotenkin kankea/hankala? Haluaisin ehkä muitakin formaattejakuin mkv...

SuperOscar:
Viime aikoina olen yksinomaisesti suosinut HandBrakea. Paketti handbrake-gtk löytyy Packmanista.

harmie:
Sama vika kun SuperOscarilla. Handbrake on loistava.

RaijaR:
Asensin HandBraken, mutta en minä sitä(-kään) osannut käyttää. Enpä tainnut sitä mainita, että takoitus on ripata kotivideoita, joissa on siis monta muutaman sekunnin pätkää.

Kokeilin HandBrakella ripata em. DVD:n, mutta en saanut kuin ensimmäisen 3 minuutin pätkän ripattua tiedostoon SSD-levylle. DVD:llä on  22 videon pätkää, enkä osannut ripata niitä yhteen tiedostoon. Pitäisi olla siis joku "select all" tyylinen komento. Pitänee lukea ohjeita  :(

peran:
Ehkä ennemmin etsit videoeditoria, tosin saman pystyneen tekemään ffmpeg:llä !?

kaksi videota yhdistettäneen ...

--- Koodia: ---ffmpeg -i file1.mkv -i file2.mkv         -filter_complex "[0:v] [0:a] [1:v] [1:a]
                        concat=n=2:v=1:a=1 [vv] [aa]"        -map "[vv]" -map "[aa]" mergedVideo2files.mkv

--- Koodi päättyy ---

kolme videota yhdistettäneen ...

--- Koodia: ---ffmpeg -i file1.mkv -i file2.mkv -i file3.mkv        -filter_complex "[0:v] [0:a] [1:v] [1:a] [2:v] [2:a]
                        concat=n=3:v=1:a=1 [vv] [aa]"        -map "[vv]" -map "[aa]" mergedVideo3files.mkv

--- Koodi päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta