Liitin ja ilmeisesti johtokin on oikea, mutta jos alempi musta kuva on tietokoneesta, niin portti on väärä. Tietokoneen puolella johto tulee pistää Line In-porttiin, ja en suosittele sitä laittaa tietokoneessa MIC:iin, ellei kelpaa huonompi laatuinen ääni, ja riski laitteen hajoamisesta. Kasettisoittimessa tulee johto laitaa Line Out-porttiin. Liitin voi olla kasettisoittimessa myös 2 x RCA-liittimiäkin.
Mä oon digitoinut LP-tä Creativen usb-äänikortilla onnistuneesti.Model nro SB0270, Ubuntu 16.04, EEEPC 901 Combolla. Kyseiset äänikortit ovat halpoja (käytettynä), koska eivät tietääkseni toimi Windows 10:ssä. (En tosin ole testannut niiden toimintaa siinä, mutta ajureita ei siihen saa.) Kyseisessä äänikortissa on kullatut RCA LineIn/Out-liittimet, joten toi 3,5 mm plugi ei siihen sovi.
Tietääkseni kyseinen äänikortti toimii kaikissa nykypäivän Linukoissa.
Tarkistin juuri Huuto.net:n ja Tori.fi:n ja niissä ei valitettavasti ollut kyseistä äänikorttia myynnissä. (Se siis kertoo, että kyseisen äänikortin saatavuudessa on ongelmia.)
Minulla niitä on kaksi, joten ehkä raaskin myydä suolaiseen hintaan toisen.
Audacityä suositteleisin äänitysohjelmaksi. Siinä riittää ominaisuudet pelkän tallennuksen lisäksi kevyeen editointiikin.
Edit - Olethan säätänyt alsamixeristä sisääntulot (kaappaa) tietokoneessa oikein ?
Siis päätteessä:
alsamixer