Minulla printterin käyttö on ihan peruskäyttöä. Eikä sitä tule läheskään joka viikko käytettyä mihinkään.
Nimenomaan näillä spekseilla ostaisin värilaserin, sillä jos ei käytä moneen viikkoon mustesuihkua, niin suuttimet saattavat mennä tukkoon.
Paljon tai edes kohtalaisesti tulostellessa mustesuihku on varteenotettava tulostintyyppi, ja silloinkin kannattaa katseet kohdistaa EcoTankkeihin ja vastaaviin. Normaalit halpismustesuihkut ovat niin kertakäyttötavaraa, etten tiedä niille oikein mitään järkevää käyttötarkoitusta.
Mieluummin ostan vähän hintavamman mustesuihkun kuin tämä nykyinen Epsonin muovilaatikko.
Taitaa olla nykyään vähän kaikki (mustesuihku-)tulostimet olla enemmän tai vähemmän muovilaatikoita. Jos haluaa muuta, niin kannatta etsiä käytetyistä yrityslasereista. Niistä löytää sekä helmiä että floppeja, joten jonkinasteinen riski on sekin.
Jos ostat jonkin hintavamman mustesuihkun, niin sitä kannattaa huoltaa ainakin kerran kuukaudessa, jottei suuttimet jumahda tukkoon.
Itse huollan (eli ajan nozzle check:n) joka kuukausi, jottei musteet jumahda suuttimeen kiinni. Jos on jotain virheitä testikuviossa, niin puhdistan suuttimet niin monta kertaa, kunnes nozzle check-menee läpi virheettä. (
Kunnossapito->Suutintark.->Tulosta, ja jos se ei ole täydellinen, niin
Kunnossapito->Tulostuspään puhd.)
Sikäli hyvä laite toi omani on, että olen tulostellut sillä huoletta jo melkein 1½-vuotta, ja vielä on tulostimen mukana tulleissa väreissä väriä jäljellä. Tosin paketin mukana tuli tuplamäärät värejä, ja muutenkin mustepullot olivat isokokoisia. Toki siitä huolimatta se on kuitenkin muovinen verrattuna käytettynä ostamaani yritys MV-laseriin.