Kirjoittaja Aihe: Tumbleweed asennusongelma, haluaa tuhota melkein 3Tt data.osion. [RATKAISTU]  (Luettu 4881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Moi,
mikähän Tumbleweed asennusohjelmaa vaivaa kun se yritti formatoida  2.7Tt osion (/dev/sda1),
 mutta halusi asentaa sitten itsensä kokonaan toiselle (määrätylle /dev/sdb1) levylle ja osiolle.

Yritin monta kertaa alusta asti ja aina sama juttu. Asensin sitten ilman ongelmia Ubuntu 20.04 koeversion.
« Viimeksi muokattu: 29.02.2020 - klo:10:57 kirjoittanut raimo »

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Eikö tuohon ole helppo ratkaisu? Sen sijaan että käyttäisit asennusehdotusta suoraan otat sen vain osioinnin pohjaksi tai teet koko osioinnin itse.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa raimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Eikö tuohon ole helppo ratkaisu? Sen sijaan että käyttäisit asennusehdotusta suoraan otat sen vain osioinnin pohjaksi tai teet koko osioinnin itse.

Mielestäni juuri noin tein, ja sitten siinä yhteevedossa ennen toimia TW totesi formatoivansa /dev/sda1 osion ja asentavansa käyttöjärjestelmä /dev/sdb1:lle.

Ainoa järkevä tapa asentaa TW tässä tilanteessa on irroittaa /drv/sda virtajohto asennuksen ajaksi.
Mutta nyt seuraan tuon Ubuntun päivittymistä kevääseen. Sitten taas TW takaisin.


Poissa raimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Eikö tuohon ole helppo ratkaisu? Sen sijaan että käyttäisit asennusehdotusta suoraan otat sen vain osioinnin pohjaksi tai teet koko osioinnin itse.

Mielestäni juuri noin tein, ja sitten siinä yhteevedossa ennen toimia TW totesi formatoivansa /dev/sda1 osion ja asentavansa käyttöjärjestelmä /dev/sdb1:lle.

Ainoa järkevä tapa asentaa TW tässä tilanteessa on irroittaa /drv/sda virtajohto asennuksen ajaksi.
Mutta nyt seuraan tuon Ubuntun päivittymistä kevääseen. Sitten taas TW takaisin.

Latasin uuden version Tumbleweedistä ja sillä asennus onnistui poistamatta terakaupalla tiedostoja. Joku vika siinä asentimessa (tai penkin ja näytön välissä) oli.  :)