Kirjoittaja Aihe: Brave -selain: pari ongelmaa  (Luettu 4739 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Brave -selain: pari ongelmaa
« : 08.10.2019 - klo:22:03 »
Asensin juuri Brave -selaimen, mutta
1. en saa siitä oletusselainta.
    Osaan kyllä asetuksista sen klikata, mutta seuraavalla kerralla avattaessa taas pyytää samaa. Ilmeisesti vaatii jokin pätsin, jota en ole netistä löytänyt - siis toimivaa pätsiä
2. kuinka asetan Thunderbirdissä Braven oletusselaimeksi (luultavasti toimii, kun 1. kohta on ratkaistu)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #1 : 09.10.2019 - klo:21:37 »
Olen huomannut tässä saman ongelman. En osaa valitettavasti vastata? Muuten olen Braveen aika tytyväinen ja tuo ongelma voi johtua tästä arokieriästä ja KDE:sta :)

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #2 : 09.10.2019 - klo:21:53 »
Minä en käytä arokieriäistä, mutta oletusselaimen asetuksen löysin, siis tuo kohta 2. kyssärissäni (ja oletukseni meni pieleen).

Löytyy: sovelluskäynnistin -> järjestelmäasetukset -> sovellukset -> oletusohjelmat -> verkkoselain  -> brave web browser
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest1912

  • Vieras
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #3 : 10.10.2019 - klo:06:19 »
Hei,
Tuo ei muistain riitä, että olet valinnut oletus selaimen vaan sinun pitää vielä asettaa tuolta Tiedostokytkökset asetuksista html tiedostoformaatti käyttämään tuota omaasi verkkoselainta.
Se tapahtuu niin, että menet  Tiedostokytkökset asetuksiin ja haet html tiedostoformaatin --> avaat tekstin ja valitset html:llän. Näet oletus selainten järjestyksen ja valitset omasi ensimmäiseksi ylös ja alas painikkeilla.

Liitteenä on kuva miten asetukset on tehty  Google chrome selaimelle, että se avataan html tiedostoformaatilla aina ensimmäisenä.
Liitteessä oleva kuva on englanninkielinen, mutta pitäisi kyllä auttaa suomenkielisessä versiossa.



Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #4 : 10.10.2019 - klo:10:47 »
Luulen, että kyse on vähän eri asiasta.
Minulla on tiedosto test.html, joka aukeaa Bravella, kun klikkaan sitä.
Jos avaan kyseessä olevan tiedoston ominaisuudet, niin sieltä löytyy vaihtoehtoiset ohjelmat, jolla sen voi myös avata. En ymmärrä täysin tätä systeemiä, mutta näin näyttäisi toimivan?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest1912

  • Vieras
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #5 : 11.10.2019 - klo:06:08 »
Onko tämä https://www.reddit.com/r/kde/comments/9z2m9v/disable_make_default_browser_prompt_at_launch/ ongelma juuri tuo mitä haet? Katso, että tuolla alla olevissa paikoissa  löytyy 'text/html=' <-- alkava rivi ja pitäisi olla  text/html=brave.desktop, mutta jos ei ole, niin muuta.

Opensusessa löytyy seuraavista paikoista tuo mimeapp.list:
/home/moozaad/.config/mimeapps.list

/home/moozaad/.local/share/applications/mimeapps.list

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Brave -selain: pari ongelmaa
« Vastaus #6 : 11.10.2019 - klo:12:15 »
Kiitos!
Nyt löytyi korjaus ongelma 1:lle.
Mimeapps.listit on pätsätty kuntoon.  :)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...