Kirjoittaja Aihe: Skypen salasana  (Luettu 10342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Skypen salasana
« : 03.07.2017 - klo:13:53 »
En muista Skypen salasanaani ja loggasin ajattelemattomuuttani sieltä ulos.
Vaan tuntuu olevan mahdoton tehtävä saada Windowsilta uutta salasanaa, kun ei ole Microsoft tiliä. Ei nimittäin heidän automaattiinsa minua tunnista:"Saimme äskettäin pyynnön liittyen Microsoft-tilin palauttamiseen takaisin käyttöösi. Valitettavasti, automaattinen järjestelmämme ei pystynyt varmistamaan, että antamasi tiedot olivat riittävät validoidaksemme tilin omistajuuden. "

Okei, soitin palvelunumeroon, ja sieltä luvattiin antaa suora mailiosoite johonkin "salasana-palveluun" - ei ole mailia näkynyt. Valitin sitten asiasta MS:n Facebook-sivulla, jossa saa pyytää apua - ei ole kuulunut mitään. Kokeilin sitten vielä chattiä - ei kuulu vastausta siihenkään.

Osaako kukaan auttaa asiassa  :'(
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Skypen salasana
« Vastaus #1 : 06.07.2017 - klo:06:19 »
Minä kyllä muistan S... salasanani, mutta en suostu enää sitä käyttämään, kun MS nielaisi tuonkin palvelun. Toisaalta haluaisin löytää käyttökelpoisen pikaviestiohjelman ;)

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Skypen salasana
« Vastaus #2 : 06.07.2017 - klo:19:49 »
Kyllähän minäkin aion tuosta rytökasasta eroon päästä, mutta halua muutamat euroseni Skypestä ensin pois. Aika toivottomalta tuntuu kylläkin.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Skypen salasana - löytyi
« Vastaus #3 : 10.07.2017 - klo:17:01 »
Itse asiassa homma oli liiankin helppo korjata, että hävettää ;)
Poistin kaikki Skypeltä haiskahtavan koneesta ja asensin vanhan 32-bittisen takasin. Sitten vaan vanha .Skype -hakemisto varakopioista koneeseen ja -avot- siinähän se oli. Tuli kyllä vietettyä Erinnäisillä M$:n "tukisivuilla" erinnäinenkin tunti.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Skypen salasana
« Vastaus #4 : 12.07.2017 - klo:09:35 »
Kiitos Raija

Opettavainen tarina taas :)

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Skypen salasana
« Vastaus #5 : 11.05.2018 - klo:20:06 »
Nyt olen taas -sorry- kusessa Skypen salasanan kanssa. Ja taas on pari päivää kierretty Windowsin "tukipalveluissa"...huokaus...
Ongelma on tällä kertaa se, että M$ on ajanut alas vanhan kunnon Skype sovelluksen eli 32-bittisen 4.3 version. Sitä ei ole voinut käyttää enää tänä vuonna? Selvennyksenä vielä, että Skype on asennettu openSUSEen, mutta alla olevaa ohjelmaa yritän ajaa Windows7:ssa.

Löysin tommosen ohjelman: https://securityxploded.com/skype-password-recovery.php#Installing_SkypePasswordRecovery ,mutta se ei käynnisty koska puuttuu LIBEAY32.DLL. Olen ymmärtänyt, että sanasana pitäisi tuolla ohjemalla aueta, kunhan löytyy config.xml tiedosto ja sehän .Skype hakemistosta minulta löytyy.

Miten saisin tuon DLL tiedoston asennettua?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...