Kirjoittaja Aihe: ftp  (Luettu 7334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

reppu

  • Vieras
ftp
« : 03.04.2007 - klo:10:15 »
Mistä löytyy Filezillan näköinen ftp-ohjelma?
Oon tota filezillaa oppinut käyttään, olisi niin kotoisa ;D

reppu

  • Vieras
Vs: ftp
« Vastaus #1 : 03.04.2007 - klo:11:11 »
Tarkennuksena edelliseen. Hain ohjelman Version: 3.0.0-0.beta6.2mdv2007.1
Projektin kotisivu: http://filezilla.sourceforge.net/ mutta eipä tuo tunnu asentuvan koneelle, eli mistä löytyisi paketti joka asentuu?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ftp
« Vastaus #2 : 03.04.2007 - klo:11:41 »
Susen paketinhallinnalla tuo löytyy. On nimellä gftp.

edit. Muistin väärin tuon filezillan ulkonäön, ei olekaan samanlainen kuin gftp. Itse olen tuota gftp:tä käyttänyt aina.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2007 - klo:11:47 kirjoittanut arijoutsi »
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: ftp
« Vastaus #3 : 03.04.2007 - klo:12:07 »
Minä kun olen luullut, että voi käyttää oletustiedostonselainta ftp-clienttinä.  ;)

Nautilus toimii, ja isot pojat ovat kertoneet, että kde:nkin vastaava toimii ftp-clienttinä.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ftp
« Vastaus #4 : 03.04.2007 - klo:12:43 »
Kyllä Konqueror toimii myös clienttinä. Minä vaan olen jämähtänyt tuohon gftp ohjelmaan.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

fsu

  • Vieras
Vs: ftp
« Vastaus #5 : 03.04.2007 - klo:13:17 »
Jeps. Konquerorin puolella on vielä semmoinen hieno ominaisuus, että voit jakaa tabin moneen osaan valitsemalla joko window-menusta, painamalla statusbarin päällä toistanappia tai sitten pikanäppäimillä.
Itse jaan monesti ikkunan pystysuunnassa kahtia. Laitan vasemmalle puolelle oman koneen ja oikealle remote-koneen. Sitten heitten filut tarvittaviin paikkoihin drag'n drop -menetelmää käyttäen. Remote -kone voi olla myös jokin muu protokolla, kuin ftp. esim. fish(ssh), sftp, smb, nfs, yms kde:n tukema protokolla.

Käytän konqueroria webbi-selaamisesta lähtien lähes kaikkeen.. ;)

reppu

  • Vieras
Vs: ftp
« Vastaus #6 : 04.04.2007 - klo:11:50 »
Susen paketinhallinnalla tuo löytyy. On nimellä gftp.

Mitäköhän multa puuttuu kun pakettienhallinnasta ei löydy gtftp haulla mitään ?

Mitenköhän tähän suseen saisi NVU:n senhän pitäisi olla Linux pohjainen, mutta näyttäisi olevan saatavilla vain ubuntuun.? Nvu siksi, koska se antaa kirjoittaa ä:t ja ö:t suoraan. Quantassa  ei näytä tätä ominaisuutta olevan, tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. :-[

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: ftp
« Vastaus #7 : 04.04.2007 - klo:12:19 »
Mitäköhän multa puuttuu kun pakettienhallinnasta ei löydy gtftp haulla mitään ?
Oikeat asennuslähteet? Se löytyy ihan perusasennuslähteistä. Noi kannattaa laittaa:
http://opensuse.fi/Lista_asennusl%C3%A4hteist%C3%A4 . Ja asennuslähteet lisätään näin http://tinyurl.com/3dbazt

Mitenköhän tähän suseen saisi NVU:n senhän pitäisi olla Linux pohjainen, mutta näyttäisi olevan saatavilla vain ubuntuun.? Nvu siksi, koska se antaa kirjoittaa ä:t ja ö:t suoraan. Quantassa  ei näytä tätä ominaisuutta olevan, tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. :-[
Kyllä Quanta osaa ääkkösiä käyttää. Nvu:n saat asennettua ohjelmistonhallinalla ihan normaalisti.

http://opensuse.fi/Ohjelmien_asentaminen
« Viimeksi muokattu: 04.04.2007 - klo:12:21 kirjoittanut Owdy »

lovejoy

  • Vieras
Vs: ftp
« Vastaus #8 : 04.04.2007 - klo:12:37 »
Ääni Konquerorille. Todella näppärästi ottaa sftp yhteyden palvelimeen. 8)

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: ftp
« Vastaus #9 : 04.04.2007 - klo:13:44 »
Mitenköhän tähän suseen saisi NVU:n senhän pitäisi olla Linux pohjainen, mutta näyttäisi olevan saatavilla vain ubuntuun.? Nvu siksi, koska se antaa kirjoittaa ä:t ja ö:t suoraan. Quantassa  ei näytä tätä ominaisuutta olevan, tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. :-[

Kuten Owdy mainitsi, se löytyy kyllä ohjelmistohallinnan kautta.

Quantassa tarkista että merkistökoodaus on oikea, oletuksena openSUSE käyttää UTF-8, mutta todennäköisesti tiedosto on ISO-8859-15. Voit vaihtaa tuon koodauksen kun avaat tiedostoa.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2007 - klo:13:46 kirjoittanut jmp »
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

reppu

  • Vieras
Vs: ftp
« Vastaus #10 : 04.04.2007 - klo:15:03 »
Heh,heh :-[oli jäänyt ftp://ftp.funet.fi/pub/linux/mirrors/opensuse/distribution/10.2/repo/oss/paketti hakematta ;D ja on se konquero kieltämättä hyvä ftp ohjelmanakin.
Aion sitä käyttää täst'lähin, kiitoksia :D