Kirjoittaja Aihe: Asennus kaatuu virheeseen  (Luettu 2863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zenu

  • Vieras
Asennus kaatuu virheeseen
« : 03.04.2007 - klo:09:00 »
Moi,
täällä murheenkryyni Asus P5W DH Deluxe emolevyn omistaja, jonka koneelle linuxit kieltäytyvät asentumasta ilmeisesti johtuen jMicronista. Koskas tästä Susesta on tulossa versio, jossa olisi uusi jMicronin kanssa toimeentuleva kerneli? Olen kyllä koittanut asentaa live-cd:n kautta myös .ison ollessa fat32 partitiolla, mutta ei sekään tuntunut ottavan tulta alleen vaan jäi kernelin latauksen jälkeen vain ihmettelemään toimettomana. Ei jaksaisi alkaa hirveän monimutkasia kikkoja kokeilemaan, jos niiden toimimisesta ei ole täyttä varmuutta, tai onnistuneita tapauksia useita.

Noh vähän vielä laitteistosta muuten voin kertoa, eli prossun intelin core 2 extreme x6800, kolme kovalevyä, yhdessä Vista asennus ja toisessa 32gb fat32 partitio, muutoin kaikki NTFS:siä.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2007 - klo:09:57 kirjoittanut Zenu »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSusesta tulossa uusi versio milloin?
« Vastaus #1 : 03.04.2007 - klo:09:23 »
Moi,
täällä murheenkryyni Asus P5W DH Deluxe emolevyn omistaja, jonka koneelle linuxit kieltäytyvät asentumasta ilmeisesti johtuen jMicronista. Koskas tästä Susesta on tulossa versio, jossa olisi uusi jMicronin kanssa toimeentuleva kerneli?

Seuraava versio, openSUSE 10.3, julkaistaan syksyllä.

Lainaus
Olen kyllä koittanut asentaa live-cd:n kautta myös .ison ollessa fat32 partitiolla, mutta ei sekään tuntunut ottavan tulta alleen vaan jäi kernelin latauksen jälkeen vain ihmettelemään toimettomana. Ei jaksaisi alkaa hirveän monimutkasia kikkoja kokeilemaan, jos niiden toimimisesta ei ole täyttä varmuutta, tai onnistuneita tapauksia useita.

Vaihtoehtona on käyttää tuota ISO-levykuvaa ja Internet asennus-CD:tä (tai tuosta ISOsta poltettua CD/DVD:tä).
Tapa* ei ole kovin vaikea, mutta ei toki niin helppo kuin CD/DVD-asennus.
Ytimen voi päivittää asennuksen jälkeen.

* Asennusopas on vielä keskeneräinen, mutta yritän sen saada valmiiksi mahdollisimman pian.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest216

  • Vieras
Vs: openSusesta tulossa uusi versio milloin?
« Vastaus #2 : 03.04.2007 - klo:18:39 »
Mulla on kans ollu ongelmia ton jMicronin kanssa ja sen saa toimimaan ku lataa sieltä cd:ltä niitä kernelin moduleita.

Zenu

  • Vieras
Vs: openSusesta tulossa uusi versio milloin?
« Vastaus #3 : 09.04.2007 - klo:18:24 »
Noh nyt pääsin jo asennusvaiheeseen, mutta ongelmilta en välttynyt sielläkään.
Olen nyt partitioinut 400gb asemaani siten, että 4gb partitiolla on .iso filu ja 60gb on alustamattomana ja muutoin loppulevyä ja kahta muuta kovalevyäni haltioi Windows Vista asennus.
Asennuksen alettua ja alustuksien valmistuttua homma kaatui kuiteskin heti tähän virheeseen:

Virhe
Tapahtui virhe suorittaessa komentoa:
Liitetään /dev/sdb6 liitoskohtaan /windows/F

Järjestelmän virhekoodi: -3003
mount -t vfat /dev/sdb6 /mnt/windows/F:
mount: /dev/sdb6 already mounted or /mnt/windows/F busy

Elikkä ongelmanratkaisuapua kaipaisin.