Kirjoittaja Aihe: En pääse koneelleni! Töpeksin itse uloskirjautuessani  (Luettu 5385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1447

• Vieras
Jep, eli lyhyesti.
-ulos kirjaantumisen yhteydessä tulin painaneeksi hiirellä, että keskeytä levylle tjs.  Normaalisti lyön vain entteriä ja Suse sammuttaa koneen.
No.  Koneelle takaisin en pääse millään. 
Se pyytää käyttäjälle xxxxxx salasanaa ja sitä ei ole koskaan edes luotu.  Eikä enterillä pääse mihinkään. 
-Onnistuin jollain ihme näppäinyhdistelmällä saamaan esiin ikkunan mihin pääsin muuttamaan sen käyttäjatunnuksen rootiksi ja rootin salasanan tietenkin muistan.  Mutta...

Nyt olen koneella missä ei ole mitään tietoja tai asetuksia.  Kone on samassa tilassa kuin ensimmäisen asennuksen jälkeen.   

Nyt tarvitaan apua!   Kuinka saan koneen takaisin haltuuni?

Windowsin käyttiksellä tämä ei olisi mikään ongelma.  Työkaluromppu sisään ja salasanat pois käytöstä...buuttaus kiintolevylle ja siinä ollaan, salasanattomassa käyttiksessä.  Vaan tässä.  Ei sitten hajuakaan mitä lähtisin tekemään joten en tee mitään muuta kuin toivon, että joku jaksaa vääntää minulle rautalangasta toimintaohjeet.   Kiitos!

guest1447

• Vieras
Vs: En pääse koneelleni! Töpeksin itse uloskirjautuessani
« Vastaus #1 : 13.07.2014 - klo:12:43 »
No niin.  Kone on taas hallussa, mutta miten, en tiedä.  Kävin siinä ym. tyhjässä asennuksessa Yast:ssa katsomassa käyttäjäjiä.  Olihan siellä se kaivattu xxxxxx ja sille oli määritetty joku salasana. 
Vaihdoin sen salasanan, buuttasin mutta roottia se vaan tarjosi.  No, aikani hakkasin päätäni seinään ja käynnistin koneen uudelleen.  Voila!  Olen vanhassa omassa käyttöjärjästelmässäni.  Kaikki on siis hyvin... tai ei sittenkään ole.  Minulla on vain yksi pieni kysymys... Miksi?

Miksi tuo vahingossa tapahtunut uloskirjaus tapahtui kuten tapahtui ja miksi se korjaantui, kuten näyttää, yhdellä Käynnistä kone uudelleen operaatiolla.  Hämärää. 
Hämärää on varsinkin se, että jos noin tapatuu vastakin kuten luulen, niin mikä on oikea oikea tapa saada kone takaisin haltuun. 
Olen jossain yhteydessä aiemmin lykännyt SuSe 13.1 asennusrompun sisään ja yrittänyt korjausasennusta tjs.  En päässyt edes alkuun.  Se ei hyväksynyt minun tarjoamaa rootin salasanaa.   Joku vielä ihmettelee, että miksi minä pidän palomuuria tarpeellisena, mutta root salasanaa en.