Kirjoittaja Aihe: Espon Stylus SX235W printteri ei lähde tulostamaan[Ratkaistu, ehkä?]  (Luettu 4489 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1593

  • Vieras
Otsikko kertoo kaiken. Kun asennan printterin se tunnistaa Espon Stylus SX235 (huom! W-kirjain puttuu lopusta, en tiedä onko sillä mitään merkitystä). Joka tapauksessa yksikään sovellus ei lähde tulostamaan. Olen kokeillu Yastin kautta myös asennusta ja olen asentanut Gutenit ym. mutta sama tulos. Ei vaikka mitä teen niin tulostamaan ei lähde, eikä lähde tekemään testisivua. Mintin puolella toimii ilman pienintäkään nikottelua.

Linux Mint 13 KDE:n puolella tulostin näkyy:

Tulostimen mall: Epson Stylus SX215-CUPS+Gutenprint v.5.2.8.pre1

ja Mintin puoelle ajurin URI:usb://EPSON/Stylus%20SX235?serial=4E3842593131343284&interface=1

guest1593

  • Vieras
Vs: Espon Stylus SX235W printteri ei lähde tulostamaan
« Vastaus #1 : 19.04.2013 - klo:08:11 »
SUSE:n puolella tulostimen ajuriksi löysi: Epson StylusSX215 - CUPS+Gutenprint v.5.2.9
Yhteys: usb://EPSON/Stylus%20SX235

guest1593

  • Vieras
Vs: Espon Stylus SX235W printteri ei lähde tulostamaan
« Vastaus #2 : 19.04.2013 - klo:08:43 »
Lähti tulostamaan kun otin pois CUPS:n ja Gutenprintin ja valitsin Epson Inkjet Printer Driver (ESC/P-R For Linux) ...

Onko ollut muilla vastaavia ongelmia CUPS+Gutenprintin osalta: toimii buntu-jakeluissa muttei SUSE:ssa???


Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Espon Stylus SX235W printteri ei lähde tulostamaan
« Vastaus #3 : 20.04.2013 - klo:06:21 »
Onko ollut muilla vastaavia ongelmia CUPS+Gutenprintin osalta: toimii buntu-jakeluissa muttei SUSE:ssa???

Onkelmia tulostukosen kanssa Canon Pixma 540, taitaa myös syyllinen olla tuo CUPS+Gutenprint.
En ole jaksanut "ehtinyt" tuon kanssa nyt painia, kun paatti hommat ovat etusijalla.

Poissa Crusaider

  • Jäsen
  • Viestejä: 37
Vs: Espon Stylus SX235W printteri ei lähde tulostamaan
« Vastaus #4 : 27.08.2013 - klo:15:39 »
Lähti tulostamaan kun otin pois CUPS:n ja Gutenprintin ja valitsin Epson Inkjet Printer Driver (ESC/P-R For Linux) ...

Onko ollut muilla vastaavia ongelmia CUPS+Gutenprintin osalta: toimii buntu-jakeluissa muttei SUSE:ssa???

Moikka!
Itse käytän CUPSia ja Epson Stylus SX440, Epson Inkjet Printer Driver (ESC/P-R) for Linux-ajuria siinä, Gutenprintin lemppasin kun se ei toimi kunnolla CUPSin kanssa tulostimen alustuksen kanssa. Eli CUPS+Epsonin ajuri käytössä ja Epsonin tulostimissa se W-kirjain tarkoittaa vain langatonta verkkomahdollisuutta mutta tuo toimii ihan yhtähyvin USB-piuhallakin (kuten itse käytän).