Kirjoittaja Aihe: Canon PowerShot A95 toimimaan  (Luettu 5547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makekaze

  • Vieras
Canon PowerShot A95 toimimaan
« : 20.10.2006 - klo:19:50 »
Otsikko kertookin likimain kaiken..
Eli mitenkäs saisin siirrettyä kuvat kamerastani (Canon PowerShot A95) koneelle?

Konquerorilla pääsen selaamaan kameran kansioita mutta selaaminen on aika hidasta ja tahmaista. :-\
Kamera siis tunnistuu koneelle, mutta jonkinlainen perussofta joka osaisi napata kamerasta kuvat koneelle oikeaan kansioon olisi aika kiva. Onko tälläisiä?

Suse 10.1 ja KDE käytössä.


Makekaze

juippis

  • Vieras
Vs: Canon PowerShot A95 toimimaan
« Vastaus #1 : 20.10.2006 - klo:19:59 »
KDE on mielestäni todella vaikea näiden lisälaitteiden kanssa. Gnomessa homma vain pelittää. Asenna siis gtkam, gphoto2 ja gthumb. GThumbin valikossa on kohta "Tuo kuvat kamerasta" ja siinä voi määrittää että mitkä kuvat ottaa ja mitkä ei. Myös hakemiston saa päättää itse.

F-Spot on toinen hyvä kuvienhallintaohjelma, Gnomelle sekin. Itse olen pakotettu käyttämään Gnomen ohjelmia, sillä tätä KDE ei osaa hoitaa mielekkäällä tavalla.
Käytän siis KDE:a.

Makekaze

  • Vieras
Vs: Canon PowerShot A95 toimimaan
« Vastaus #2 : 21.10.2006 - klo:15:25 »
-- Asenna siis gtkam, gphoto2 ja gthumb.--

Gthumb lähti asennukseen, muut olivat jo valmiina näköjään tulleet konelle. Pitää koittaa nuilla päästä eteenpäin..

Onko kellään tietoa mitä vaikutusta tuolla "Omat Asetukset" valikoista löytyvällä Digitaalikameran valinalla oikein on? (eli KDE:n Ohjauskeskus - Laitteet - Digitaalikamera)
Sieltä kyllä löytyy Canonin P.S. A95 tuettujen kameroiden listalta, mutta sille on kaksi erilaista "profiilia": normal ja PTP mode. Mitähän nämä ovat niinkuin noin käytännössä? Testasin kumpaakin "profiilia" mutta en saanut mitään tietoja näkyviin kamerasta tuon valikon kautta.  ???


Makekaze

Makekaze

  • Vieras
Vs: Canon PowerShot A95 toimimaan
« Vastaus #3 : 21.10.2006 - klo:15:34 »
Nyt kun tuota gtkam:ia pääsin käyttelemään niin siellä se ihan itse valikoi tuon oikean profiilin näköjään..
Eli sitä digikameran mallia jne ei tarvitse käsin käydä  tuolta omista asetuksista räpeltämässä.  :)

Ihan jees, pitää vielä koittaa nuita muita softia gtkam:in lisäksi, jos ne vaikka osaisivat tutkia EXIF-dataa sen verran että kuvat menisivät ottopäivän mukaan automaattisesti omiin kansioihinsa.  :)

Makekaze

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Canon PowerShot A95 toimimaan
« Vastaus #4 : 29.10.2006 - klo:19:29 »
Moi,

itse olen käyttäny digiKam ohjelmaa. Mutta ei siinäkään tainnut saada niitä kuvia menemään omiin kansioihin kuvauspäivän mukaan. ???

T:Juha Kaija
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Makekaze

  • Vieras
Vs: Canon PowerShot A95 toimimaan
« Vastaus #5 : 09.11.2006 - klo:22:02 »
Moi,

itse olen käyttäny digiKam ohjelmaa. Mutta ei siinäkään tainnut saada niitä kuvia menemään omiin kansioihin kuvauspäivän mukaan. ???

T:Juha Kaija

digiKam kyllä itseasiassa osaa tämän.
Mene valikosta kohtaan Kamera - <sinun kamerasi>, jolloin aukeaa ruutu josta voit valita kuvat mitkä siirrät (pieniä kuvia siis täynnä) sieltä valitse "Advanced>>"
Tällöin sinulle aukeaa asetuksia jonkinverran, näistä heti alimpana on "[  ] Kuvat siirretään päiväyksen mukaan luotuihin albumeihin kohdealbumin sisällä.". Tähän rasti (ja itse käytän sen yläpuolisessa myös rastia, niin kuvat pyörähtävät oikeinpäin koneelle) ja homma svengaa kuin poro tunturilla. ;)

Makekaze