Kirjoittaja Aihe: openSUSE 12.2  (Luettu 19548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
openSUSE 12.2
« : 21.05.2012 - klo:23:20 »
Uuden version julkaisu lähenee koko ajan nopeammin  ja torstaina(24.5) pitäisi beta-version olla jakelussa.
Niiden joilla on ollut ongelmia edellisen version kanssa, kannattaisi testata onko ongelma poistunut tämänhetkisestä versiosta.
Jos ongelmaa ei ole korjattu, niin bugi-raportin jättämistä kannattaa harkita, ainakin jos haluaa että ongelma korjataan.

Jos beta-versiosta käännökseen liittyviä virheitä löytyy (asia- ja kirjoitusvirheet, kääntämättömät kohdat, jne.), niin ilmoittakaa niistä meille, niin ehdimme korjata ne.
Käännöstilanne on suhteellisen hyvä, deadline käännöstyölle on 6.6, joten ehkä onnistumme saamaan sen valmiiksi määräpäivään mennessä.

/jyri
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest1105

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #1 : 18.06.2012 - klo:23:49 »
OpenSUSEn ongelmat paisuu kuin pullataikina, ja julkaisu viivästyy. Toivottavasti eivät ainakaan päästä 12.2:sta ulos raakileena. Se jättäisi huonon ensivaikutelman ensikertalaisille, vaikka virheet myöhemmin päivityksillä paikattaisiin.

guest158

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #2 : 19.06.2012 - klo:09:03 »
???... kerro lisää. Mitä ongelmia on ilmennyt ja paisunut?
Eihän beta pitäis vielä valmis tuote olla. Vasta RC:n pitäisi olla valmis tai ainakin liki valmis - ns 'varmistus'versio - siis "toimiihan se kunnolla" -versio

guest1105

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #3 : 19.06.2012 - klo:10:55 »

guest158

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #4 : 20.06.2012 - klo:00:15 »
jep - näin vanhentuneena, harmaantuneena ja kaikin puolin muutenkin lässähtyneenä, oon samaa mieltä tuosta vuosi-syklin riittävyydestä.
Mutt yhtä tärkeä kuin sykli, on myös synkki. Uuden Sussu-version pitäis - mun mielestäni siis - olla jollain tavoin synkassa kaikkein tärkeimpien sovellusten julkaisujen kanssa. Jotkut niistä kun noudattavat säännöllistä 'aikataulua'. Kuten oon ennenkin maininnut, ett KDE-käyttöliittymä on niin oleellinen lisä käyttöjärjestelmässä, ett siihen pitäis myös Sussun sykli synkata. KDE uudistuu kaiketi 6 kk välein, joten jos Sussu uudistuis vuoden välein, niin nehän sais hyvin sovitettua toisiinsa. Uusi Sussu aina parin kk:n kuluttua joka toisen KDE:n jälkeen...
Muiden tärkeiden elementtien säännönmukaisesta uudistumisesta en tiedä, mutt jotkut muut voivat olla paremmin niistäkin perillä, esim xorg jmsvstavat
ja elinkaari sen mukaisesti esim kolme vuotta.

Mutt siis, koska 12.2 on nyt odotettavissa julki? eli jaksaako tän 'vanhan neidin' kanssa odottaa vai pitääkö tuo 12.1-facelifti tehdä ennen, kesän mittaan?

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #5 : 01.07.2012 - klo:22:17 »
Uuden version julkaisu lähenee koko ajan nopeammin  ja torstaina(24.5) pitäisi beta-version olla jakelussa.
Niiden joilla on ollut ongelmia edellisen version kanssa, kannattaisi testata onko ongelma poistunut tämänhetkisestä versiosta.
Jos ongelmaa ei ole korjattu, niin bugi-raportin jättämistä kannattaa harkita, ainakin jos haluaa että ongelma korjataan.

Jos beta-versiosta käännökseen liittyviä virheitä löytyy (asia- ja kirjoitusvirheet, kääntämättömät kohdat, jne.), niin ilmoittakaa niistä meille, niin ehdimme korjata ne.
Käännöstilanne on suhteellisen hyvä, deadline käännöstyölle on 6.6, joten ehkä onnistumme saamaan sen valmiiksi määräpäivään mennessä.

/jyri

Irc kanavalla lukee topicissa yhä 11.4, eli jos nyt pitäisi 12.2, niin olisi aika lähellä..

Tai sitten jmp laittaa mulle opit, niin päivittelen..

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #6 : 02.07.2012 - klo:17:31 »
Mulla on Beta2 pöytäkoneessa ja hyvin kukkuu. Tietty olisi kiva saada esim. nVidian ajurit ja mp3:set yms. toimimaan, mutta näillä mennään nyt. Vanhalla konstilla asensin: uudet softat dvd:ltä ja home-hakemisto ulkoiselta winsulta perään...
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #7 : 02.07.2012 - klo:22:15 »
Mulla on Beta2 pöytäkoneessa ja hyvin kukkuu. Tietty olisi kiva saada esim. nVidian ajurit ja mp3:set yms. toimimaan, mutta näillä mennään nyt.

Lisää Packmanin asennuslähde niin videot ja musat saa toimimaan.
Nvidialle ei ole omaa asennuslähdettä vielä tässä vaiheessa, mutta ajurin saa suht helposti asennettua käsipelilläkin.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #8 : 05.07.2012 - klo:20:29 »
Mulla on Beta2 pöytäkoneessa ja hyvin kukkuu. Tietty olisi kiva saada esim. nVidian ajurit ja mp3:set yms. toimimaan, mutta näillä mennään nyt.

Lisää Packmanin asennuslähde niin videot ja musat saa toimimaan.
Nvidialle ei ole omaa asennuslähdettä vielä tässä vaiheessa, mutta ajurin saa suht helposti asennettua käsipelilläkin.

Irc kanavalla lukee topicissa yhä 11.4, eli jos nyt pitäisi 12.2, niin olisi aika lähellä..

Tai sitten jmp laittaa mulle opit, niin päivittelen..

Lopetetaanko IRC-kanava, kun sitä ei näemmä enää käytetä?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #9 : 06.07.2012 - klo:16:19 »
Irc kanavalla lukee topicissa yhä 11.4, eli jos nyt pitäisi 12.2, niin olisi aika lähellä..

Tai sitten jmp laittaa mulle opit, niin päivittelen..

Lopetetaanko IRC-kanava, kun sitä ei näemmä enää käytetä?

Laitoin fsu:lle viestiä, mä kun en asiaan tällä hetkellä pysty mitenkään vaikuttamaan  :(
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #10 : 06.07.2012 - klo:19:23 »
Laitoin fsu:lle viestiä, mä kun en asiaan tällä hetkellä pysty mitenkään vaikuttamaan  :(

Mitäs fsu:lle kuuluu? Eipä oo kuulunu mitään herrasta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #11 : 06.07.2012 - klo:20:42 »
Mitäs fsu:lle kuuluu? Eipä oo kuulunu mitään herrasta.

En tohdi mitään fsu:n puolesta mennä sanomaan ;)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #12 : 09.07.2012 - klo:20:20 »
Mitäs fsu:lle kuuluu? Eipä oo kuulunu mitään herrasta.

En tohdi mitään fsu:n puolesta mennä sanomaan ;)

No sano terveisiä, jos olet jutussa.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #13 : 12.07.2012 - klo:22:31 »
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #14 : 14.07.2012 - klo:22:54 »
RC1 valmiina testattavaksi

http://news.opensuse.org/2012/07/12/opensuse-12-2-rc1-available-for-testing/

"And finally, following a security audit, polkit privileges for colord were relaxed, allowing members of the Torvalds family to use colour management without causing further outrage."
 ;D ;D ;D

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: openSUSE 12.2
« Vastaus #15 : 25.07.2012 - klo:15:28 »
Systeemi päivitetty tähän viimeiseen vesioon.
Ihan kaikki ei tunnu toimivan, Kmail ei osaa lähettää enää viestejä ?

Tuollainen herja tulee lähetyksessä, viestit kyllä tulevat normaalisti perille.
Viestiä ei voitu välittää. Tunnistauduttaessa sattui virhe: SASL(0): successful result: