Kirjoittaja Aihe: Gnome 3 totaali kaatuminen  (Luettu 14343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #20 : 31.01.2012 - klo:20:24 »
Mun mieliaihe. Jos laitevalmistaja ei tee ajureita, niin ketä siitä oikein pitäisi syyttää? Tietenkin se ärsyttää, mutta ei se Linuxin vika ole.
Ei ole Linuxin vika, tietenkään. En minä syyllisiä etsi. Mutta jos asia x ei toimi Linuxissa sen takia, on aivan sama kenen "syy" se on. Jos haluaa sen x asian toimivan, silloin on valittava se käyttis jossa se toimii.


Lainaus
Mä ostan jokaisen laitteeni niin että se on yhteensopiva eikä siinä ole jotain cutting-edge hilavitkuttimia joiden windows tukikin on vasta alkuvaiheessa.
Joo, minä toivoisin, että jos koneessani on Nvidian näytönohjain, voisin myös käyttää sitä. Tässä winukassa se toimii ihan tavallisella Intellin ja Nvidian ajureilla.

Lainaus
En osaa sanoa tuosta Facebookin videopuheluista mitään kun en sitä ehtinyt kokeilemaan kun päätin lopettaa facebookin käytön.
Se ei auta niitä ihmisiä jotka sitä käyttää.Ja edelleen, tuo on vain yksi rypäle kiisselissä. En minä fb:n videopuheluiden takia vaihda käyttistä vaan kokonaisuuden.

Lainaus
Ne pari softaa joita tulee muutaman kerran vuodessa käytettyä (lukuunottamatta puhelimien päivityssoftia) toimivat vallan mainiosti vmwaren päällä.
Dualboot tai toisen käyttiksen käynnistäminen nykyisen päälle, yhtä hidasta ja vaivaloista. Ja virtuaalisti ei muutenkaan kaikki pelitä 1:1.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012 - klo:20:30 kirjoittanut Owdy »

tupe

  • Vieras
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #21 : 31.01.2012 - klo:21:21 »
En kilpaile enkä luo vastakkainasettelua. Kerron vain perusteet omalle valinnalleni. Pekka Peruskäyttäjä pärjää Linuxilla hienosti.
  Pitkästä aikaa taas kirjoittelen palstalle, mutta asiaan.

Itse tein myöskin samasta syystä aikanaan ratkaisun ja ostin Macin. Linuxkone on edelleen vaimon ahkerassa käytössä ja siinä on Ubuntu 10.04 LTS. Se on toiminut melko hyvin, mutta ei ihan ilman säätämistä sekään.

Minusta linux on hieno käyttis, mutta liian tiivis päivitystahti ja siihen liittyvät bugit aiheuttivat ainakin omalta kohdaltani päätymisen Maciin ja OS X:sään.

VirtualBoxissa edelleen silloin tällöin vilkaisen eri linuxeja, että tiedän missä ollaan menossa  ;)

guest158

  • Vieras
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #22 : 31.01.2012 - klo:21:25 »
Oho - paljoltapa olen säästynyt, kun näillä perusohjelmilla pärjään ...ja tällä vanhalla koneellani vm -2003 syksy. Toimii muuten ihan hienosti nVidian ajurikin - tosin uusinta en ole päivittänyt käyttööni. Mull on 260.19.4. Samoin FF toimii hienosti, ei kaatuile eikä jumittele. Skypen videopuhelut toimii mukavasti, ryhmävideot ei. Sitäkin olisin joskus sukulaisten käyttänyt.
...ja oon jo sen verran vanha(naikainen), ett Facebook ei innosta pätkääkään. Ja musta tuntuu, ett se hiipuu muiltakin hissukseen.

Owdyn reipasanaisia kommentteja on ollut kiva lukea, vaikka emme aina ole samaa mieltä olleetkaan. Silloin hän puolusti linuxia ja openSUSE:a kynsin hampain, liki vereslihalla taisi välillä olla, kun puri hampaitaan yhteen ;)

Minä kun toisaalta seuraan hyvinkin laaja-alaisesti yleismaailmaista ja Suomessa tapahtuvaa kehitystä IT-alalla, niin olen selkeästi havainnut, kuinka kehitys suuntaa oikeasti avoimiin järjestelmiin ja asioiden käsittelyyn sekä painotetusti yhteentoimiviin ohjelmistoihin. Suljetuista asioiden käsittelystä ja IT-ohjelmistoista ollaan sekä Euroopan että Suomen tasolla kovin pyrkimässä irti, erityisesti julkishallinnon puolella ja vetämänä. Mitä sinänsä pidän varsin yllättävänä. Mutt poliitikot ovat nykyään voimakkaasti kaikkinaisen tasa-arvoisuuden puolella ja syrjäytymistä vastaan, mikä sekin sekin johdattelee avoimeen ajatteluun ja toimintaan. Kaikkien kansalaisten on päästävä osalliseksi yhteiskunnan perusasioista, joihin tiedonsaanti elimellisesti kuuluu. Siksi ohjelmien ja laitteiden sekä palveluiden tulee olla yhteentoimivia jatkossa. Vaatimus on kirjattu niin EU:n kuin Suomenkin tavoitteisiin - siis jo määräyksinä.

Mutta valinnathan jokainen tekee itse - kauppiaan tai muun tarjonnan johdattelemana... ja kukin uskoo kuitenkin itse valintojaan tekevänsä.
Nytkin voit hankkia esim Xboxin, niin saat Lumia 800:n päälliskauppaan - halusit tai et...

Hyvää matkaa kuiteski - muista pistää häntäsi koipien väliin kun tuut takaisin ;)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #23 : 31.01.2012 - klo:22:15 »
Hyvää matkaa, minne? Nakki taas tekee omia johtopäätöksiään, kuten aina :D Joo, vm 2003 koneessa taatusti on rautatuki kunnossa. Mun läppärissä ei ole. Tässä on Nvidian Optimus teknologia käytössä, joka mahdollistaa kahden näytönohjaimen samanaikaisen käytön läppärissä, säästää akkua yms. Tässä ei toimi Nvidia "hienosti", vaan joudun käyttämään pelkkää Intellin näytönohjainta Linuxilla. Mulle on aikalailla sama mitä joku julkishallinto joskus tulevaisuudessa tekee, jos hommat ei pelitä NYT tässä masiinassa. Minua ottaa kupoliin joutua jatkuvasti tinkimään jostain vain sen takia että softan ja laitteiden valmistajat viis veisaavat toimiiko Linuxissa k.o laite tai softa vai ei. Ja kuittaamalla asia sillä että sanoo "se on heidän ongelma" ei todellakaan ratkaise asiaa, jos asia x ei toimi ja tarviotsen sitä, se on kyllä myös minun ongelma. Minä en pärjää "perusohjelmilla".  Ja minulle ei ole sama toimiiko Facebook vai ei, minä teen töitä mm. sosiaalisen median parissa ja jos somen perussovellukset ei toimi, se on aikalailla persiistä. Enkä minä liputa suljettujen järjestelmien puolesta,  niitä nyt vaan on pakko käyttää jos halua että tietyt hommat pelittää.

Heh, vai häntä koipien välissä, just joo. :D Ensinnäkin, jotta voi palata, pitää ensin lähteä. En mä ole menossa mihinkään. Tässä perheessä pyörii edelleen Linux koneita (Mageia, Debian) ja tulee pyörimäänkin. Tällä työkoneella päädyin tähän ratkaisuun, koska sillä pitää pystyä tekemään töitä ilman jatkuvaa säätämistä. Ja toisekseen, koska tässä nyt näköjään heti mennään henkilökohtaisuuksiin, niin sanottakoon että vakioprovokaattorimme nakki tekee tästä nyt isomman draaman kuin se ansaitsee, kyse on käyttöjärjestelmästä eikä mistään uskonnosta. Vähän nyt pipoa löysemmälle taas :D

muoks: http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Optimus
Linux support

Nvidia has no plans to support Optimus on Linux.[3]

In addition to lack of support for switching between GPU chipsets, the presence of Optimus can actually prevent the use of Nvidia chipset, even if installed GPU drivers support it.


Jep. Tässä taas oiva esimerkki marssijärjestyksestä. Ja ei, Bumblebee ei korvaa sitä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012 - klo:22:37 kirjoittanut Owdy »

guest158

  • Vieras
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #24 : 31.01.2012 - klo:22:57 »
OK - sorry, jos/kun käsitin väärin. Niin negatiivisesti esitit suhdettasi Linuxiin ja taisitpa kehaista tuota logosi tuottajaakin...
Mutt mitään sen pahenpaa henkilökohtaisuuksiin menemistä en tarkoittanut enkä pyrkinyt.
Halusinpa vaan tuoda esiin mihin ICT-kehitys on kulkemassa, vaikka kaikki eivät sitä ole vielä(kään) hokasanneet tai ainakaan sisäistäneet

ps. mutta sinänsä, kyllä nuo raakile-, keskeneräisyys- ja puutteellisuuskommenttisi pitkälle tosia ovat. Kyllä minäkin niistä joskus kärsinyt tai harmistunut ainakin olen ollut.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Gnome 3 totaali kaatuminen
« Vastaus #25 : 31.01.2012 - klo:23:02 »
Juu, olen kyllä hyvin perillä Linux ja OS scenen kehityksestä ja mikä sen asema on erilaisissa organisaatioissa. Se on hemmetin hyvä että kehitystä tapahtuu, mutta se ei vaan auta minua nyt ja tässä. Ja enkä mä nyt ole Linuxia kokonaan hylkäämässä, kuka tietää vaikka tulisin toisiin aatoksiin jonkin aikaa tätä myllyä pyöriteltyäni. Nyt täytyy vaan kokeilla 6 vuoden tauon jälkeen voittaako edut mahdolliset haitat. Joka tapauksessa wIN 7 on aivan eri planeetalta kuin XP joka oli edellinen windowssini.