Kirjoittaja Aihe: KNeworkManager ja salaus avaimet  (Luettu 3192 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kalle40

  • Vieras
KNeworkManager ja salaus avaimet
« : 11.03.2007 - klo:20:59 »
Mihin  wlan salaus avain pitäisi talentaa ettei sitä tarvisisi joka kerta manuaalisesti laittaa kun käynistää koneen. Käytössäni on KNeworkManager. Olen yastin kautta laittanut verkkokortille avaimet ja tilat kohdaleen.  Mulla oli ennen ubuntu jossa sen sai laitettua  pelkän networkmanagerin kautta.  En löytänyt susesta networkmanageria vaikka olin sen asentavinani yastin kautta. Olen kyllä aika vihree tämän susen 10.2 kanssa joten ymmärystä ja apua kaivataan. Oli nimittäin melkoinen taistelu koko wlan:nin toimimaan saaminen.  Piti asentaa windows ajurit kun wlan kortti on prism54 mallia. 

Lisäys:

Siis kysymyksessä on wep-avaimen Lisääminen selaiseen paikaan että wlan yhteys toimisi kun koneen käynnistää.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2007 - klo:22:13 kirjoittanut Kalle40 »

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KNeworkManager ja salaus avaimet
« Vastaus #1 : 14.03.2007 - klo:20:09 »
En löytänyt susesta networkmanageria vaikka olin sen asentavinani yastin kautta.
Yast -> verkkolaitteet -> verkkokortti -> verkon asennustapa ->  Käyttäjän hallinnoima verkkotyökalun avulla. Ja siitä eteenpäin. Sitten kun kirjaudut ulos ja takas sisään, alapalkkiin ilmestyy networmanager pikakuvake josta sitä hallitaan. Näin ainakin KDEssä.

Kalle40

  • Vieras
Vs: KNeworkManager ja salaus avaimet
« Vastaus #2 : 14.03.2007 - klo:22:32 »
Niin jäi kirjottattamatta että työpöytä on kde.   Tein kyllä juuri niin kuin ohjeessasi sanotiin, mutta ei wep avain tallentunut sileen ettei sitä joka kerta kysyttäisi kun käynnistän koneen.  Sain kuitenkin asian toimimaan automaattisesti kde walletin avulla.   Kiitos kumminkin tiedoista.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: KNeworkManager ja salaus avaimet
« Vastaus #3 : 14.03.2007 - klo:22:58 »
Niin jäi kirjottattamatta että työpöytä on kde.   Tein kyllä juuri niin kuin ohjeessasi sanotiin, mutta ei wep avain tallentunut sileen ettei sitä joka kerta kysyttäisi kun käynnistän koneen.
Niin en siihen vastannutkaan. Kts viestini uudelleen ;)