Kirjoittaja Aihe: näyttövirhe (opensuse 12.1 gnome 3.2.1)  (Luettu 2299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
näyttövirhe (opensuse 12.1 gnome 3.2.1)
« : 03.12.2011 - klo:12:58 »
Minulla tulee aina gnomen käynnistyksen yhteydessä näyttövirhe, jossa ruutu on hetkellisesti sekasotkua. Joskus siellä taustalla näkyy sekasotkun seassa myös esimerkiksi firefoxin ikkunaruutu ja vaikkapa jokin sivu jossa olen edellisessä istunnossa käynnyt. Tämä ei ole vielä se ihmetyksen aihe...Nyt kun olin kirjautuneena samalla koneella wintoosaan ja sieltä sitten käynnistin uudelleen linuxin puolelle, niin tuossa näyttövirheen aikana ruudulla näkyi wintoosan puolella olevan ohjelman ikkunaruutuja. Kysymys kuuluukin: miten tämä on mahdollista? Eli näyttäisi jotenkin jäävän tuonne muistin syövereihin jotakin tavaraa, joka sitten näkyy tuossa näytöllä, kun tuohon tulee tuo bugi. Ei tässä siis mitään ongelmaa ole. Vain taas ihmettelen, että miten tämä toimii ja onko tässä koneessa jokin menossa mahdollisesti rikki laite puolella.

Tuossa esimerkki mainitsemastani sekasotkusta, joka on tosin aina vähän erillainen. Tällä kertaa tuli tuollainen.

guest658

  • Vieras
Vs: näyttövirhe (opensuse 12.1 gnome 3.2.1)
« Vastaus #1 : 05.12.2011 - klo:15:43 »
En tähän asiaan ole vielä löytänyt googlettamalla varsinaista ratkaisua. Löysin kylläkin laitteisto puolelta kaikenlaista "hauskaa" ongelmaa, joita porukalla on ollut. Esimerkiksi corsair muisteissa on ollut jotain ongelmaa ja tässä minun emolevyssä. Tänään kokeilin neljää eri kernel versiota mm. susen lähteistä olevaa rc2 kerneliä. Ei vaikutusta. Yritin asentaa nvidian ajureitakin...yritykseksi tosin jäi kun kosautti systeemin silleen, että en päässyt enään x:n. Lisäksi hajosi jotenkin tuo boot osio siinä samalla, joten tässä nyt on menossa fedora 16 asennus. Samalla järjestelen osiointitaulun uudelleen ja tällä hetkellä varmuuskopiot ovat siirtymässä usb-levylle, jotta saan tuon kakkos sata-levyn jyrätä sileäksi.

Niin ei ole muuten tässä fedorassa tuota kuvailemaani sekasotku bugia. Tämä suse vain ei tykkää minusta jostakin syystä ja tekee kaikenlaista kummallisuutta  :) Ehkä tässä laitteistossa on sitten jotakin, joka ei ole jonkun kanssa yhteensopiva.

Lisäys: Otetaanpa sanat takaisin. Tuossa fedora 16 tuli samanlainen sekahässäkkä kuva, kun kielipaketin asennuksen jälkeen käynnistin koneen uudelleen. Sitä ennen  noin kuusi käynnistystä ilman kyseistä ongelmaa.