Kirjoittaja Aihe: CD:n rippaus tuskaisen hidasta  (Luettu 4448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest624

  • Vieras
CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« : 18.08.2011 - klo:14:23 »
Tuli pitkästä aikaa ajankohtaiseksi ripata pari cd-levyä koneelle.
Aiemmin olen käyttänyt hommaan joko jotain ohjelmaa tai kätevähköä Konquerorin / Dolphinin ominaisuutta, joka tarjoaa cd-levystä kansioita vian kopioitavaksi erilaisin dekoodauksin.

Homma on ollut aiemmin suht sutjakkaa, mutta nyt tuskaisen hidasta. En jaksa edes odottaa, että Dolphin saisi cd-levyn sisällön näytettyä ja Asunder siirtää ja koodaa tuskaisen hitaasti.
Ongelma näyttäisi olevan nimenomaan rippaamisen vauhdissa, sillä Asunderissa mp3-muunnos pysyy aivan nätisti tahdissa, kun aiemmin on mp3-muunnos ollut se hitain linkki.

Suse 11.4, KDE 4.7


Olen joskus joutunut hidastamaan dvd:n nopeutta eject -x -komennolla, kun levy on pitänyt liian kovaa meteliä, mutta tuo asetushan nollaantuu aina levyn vaihdossa ja uudelleenkäynnistyksessä. Onko jossain jokin asetus jossa pystyy asettamaan cd-nopeuden pysyvästi alemmaksi? Jos olen jotain sellasta tehnyt, enkä vaan muista?

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #1 : 18.08.2011 - klo:16:32 »
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miksi et käytä K3b:tä? Minulla ainakin sillä sujuu rippaukset ja koodaukset todella sukkelaan - ainakin minulle riittävän nopeasti ;D
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest624

  • Vieras
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #2 : 18.08.2011 - klo:16:38 »
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miksi et käytä K3b:tä? Minulla ainakin sillä sujuu rippaukset ja koodaukset todella sukkelaan - ainakin minulle riittävän nopeasti ;D

en tidä, testataan...

guest624

  • Vieras
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #3 : 18.08.2011 - klo:20:29 »
k3b näyttää toimivan mallikkaasti.

Vaan mikähän siinä on, että tuo dolphinin toiminto ei ole enää käytettävissä (puuttuuko multa jokin paketti?) Samoin mysteeriksi jäänee Amarokin levynkopiointitoiminnon toimimattomuus, mutta sepä ei taida olla mikään ylläri, jos Amaroksissa ei jokin toimi...

guest217

  • Vieras
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #4 : 18.08.2011 - klo:21:03 »
Yks näppärä rippaaja on komentoriviltä käytettävä abcde. Defaulttina rippaa ogg muotoon, mutta asetukset saa muutettua niin että tekee mp3:sia.

guest624

  • Vieras
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #5 : 18.08.2011 - klo:21:14 »
Yks näppärä rippaaja on komentoriviltä käytettävä abcde. Defaulttina rippaa ogg muotoon, mutta asetukset saa muutettua niin että tekee mp3:sia.

Oggeja mä päädyin nytkin tekemään, kun tajusin nykyisen kannettavan soittimen tukevan niitä. Saas nähdä kaduttaako tulevaisuudessa :D

guest1018

  • Vieras
Vs: CD:n rippaus tuskaisen hidasta
« Vastaus #6 : 21.08.2011 - klo:09:26 »
Audex, löytyy extra repoista.
Hakee tiedot ja levyn kannet samalla.