Kirjoittaja Aihe: WLAN-yhteyden tilanäyttö  (Luettu 14241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
WLAN-yhteyden tilanäyttö
« : 26.05.2011 - klo:18:30 »
Vaihdoin pöytäkoneen nettiyhteyden  LANista WLANiksi. Oliskohan mitään pikku witkutinta, joka ilmoittaisi yhteyden tilan?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #1 : 26.05.2011 - klo:19:02 »
haluatko tietää muutakin kun yhteyden tilan?

Eikös knetworkmanager kuvake oikeassa alareunassa kerro jos yhteys on muodostettu.

guest624

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #2 : 26.05.2011 - klo:20:18 »
haluatko tietää muutakin kun yhteyden tilan?

Eikös knetworkmanager kuvake oikeassa alareunassa kerro jos yhteys on muodostettu.

Kertoo, ja kertoo myös signaalin laadun, mitä enemmän "aaltoja" pallukasta lähtee, sitä parempi signaali. Neliportainen asteikko on se.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #3 : 27.05.2011 - klo:07:35 »
Se olisi varmaan hyvä, jos ko. kuvakkeen jollain konstilla saisi näkyviin ;)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #4 : 27.05.2011 - klo:07:56 »
Se olisi varmaan hyvä, jos ko. kuvakkeen jollain konstilla saisi näkyviin ;)

Jos käytössäsi on verkkoasetuksista "käyttäjän hallinnoima verkkotyökalu", niin knetworkmanagerin kuvake pitäisi tulla automaattisesti näkyviin ilmoitusalueelle.

Kun sitten klikkaat kuvaketta, niin sydän kertoo yhteyden olevan muodostettu, näet prosenttipalkkina signaalin "voimakkuuden" - kun viet kohdistimen "yhteyden päälle" näet oleellisimmat tiedot yhteydestä, lisäksi kun viet kohdistimen "kilven" päälle näet käytössä olevan suojaustavan.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011 - klo:08:04 kirjoittanut tiger61 »
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #5 : 27.05.2011 - klo:12:14 »
Vaihdoin "perinteinen ...ifup..." -> käyttäjän hallinnoima verkkotyökalu (enkä muuta muuttanut) ja käynnistin masiinan uudelleen. Ei tullut mitään kuvaketta näkyviin (ei muuten toiminut yhteyskään). Eipä näämmä toimi enää läppärissäkään.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #6 : 27.05.2011 - klo:12:41 »
Vaihdoin "perinteinen ...ifup..." -> käyttäjän hallinnoima verkkotyökalu (enkä muuta muuttanut) ja käynnistin masiinan uudelleen. Ei tullut mitään kuvaketta näkyviin (ei muuten toiminut yhteyskään). Eipä näämmä toimi enää läppärissäkään.

Sen verkonhallinta-kuvakkeen saa laitettua käsin, jos se ei sinne palkkiin automaattisesti ilmesty. Itse olen sen myös sinne joutunut käsin laittamaan.

Poista sovellusten lukitus --> paneelin asetukset -->  lisää sovelmia --> kirjoita hakukenttään verkonhallinta ja raahaa kuvake haluamallesi paikalle paneelissa.

Nyt tarkista, että verkko lähtee toimimaan. Siinä verkonhallinnassa voi muistaakseni yhdellä klikkauksella aktivoida sen nettiyhteyden päälle. Tarkista siitä sitten, että se on aktiivisena.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #7 : 27.05.2011 - klo:13:45 »
Minäpä tein neuvomasi temput, mutta paneeliin tuli vain punainen neliö, jossa ruksi päällä. Em. manageri kertoi, että yhteys ei ole päällä/ei toimi (en  muista kummin oli), mutta yhteys oli toki koko ajan ok.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #8 : 27.05.2011 - klo:14:05 »
Minäpä tein neuvomasi temput, mutta paneeliin tuli vain punainen neliö, jossa ruksi päällä. Em. manageri kertoi, että yhteys ei ole päällä/ei toimi (en  muista kummin oli), mutta yhteys oli toki koko ajan ok.

Pääsit nettiin, mutta siinä paneelissa oli neliö ja rasti verkonhallinnan kohdalla? Vaikuttaisi siltä, että sinulla ei ole käytössä tuo käyttäjän hallinnoima verkkotyökalu. En kyllä tiedä äkkiseltään mikä tuossa mättää, jos kerran olet sen sieltä yastin verkkoasetuksista muuttanut edellä mainittuun yhteyskäytäntöön.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #9 : 27.05.2011 - klo:17:10 »
Minäpä tein neuvomasi temput, mutta paneeliin tuli vain punainen neliö, jossa ruksi päällä. Em. manageri kertoi, että yhteys ei ole päällä/ei toimi (en  muista kummin oli), mutta yhteys oli toki koko ajan ok.

Tarkasta Yastista --> /etc/sysconfig-muokkain --> Network --> General --> Networkmanager = yes
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #10 : 28.05.2011 - klo:16:43 »
Minä kokeilin vaihtaa tuolta Yastin kautta, mutta sain vain aikaiseksi tosi pienen ikonin (näkyy kuvassa punaisen "Poistu"-ikonin oikealla puolella). Eikä yhteys toiminut. Olisikohan Gnomen puolella jotain vastavaa?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #11 : 28.05.2011 - klo:17:04 »
Moro,
jos klikkaat tuota pientä nuolta (kuva1)
...pitäisi avautua valikko josta löytyy verkon hallinta (kuva2)
...jota klikkaamalla avautuu kuva3 mukainen valinta ja siitä klikkaat eneble network (miksiköhän tuota ei ole suomennettu?)

edit: ja sitten näät kuva4:n mukaisesta pikku ikonista verkon tilan jota klikkaamalla enemmän tietoa...(kuva5)

eli tuo ohjelma on KNetWorkManager joka tietenkin pitää luonollisesti olla asennettuna ja käynnissä.

Ja tässä KDE 4.6.x:ssä pitää muistaa aina lepo-/Keskeytys-tilasta palatessa "Enabloida" tuo "NetWork", KDE 4.5.x ja vanhemmassa KDE3.5.x ei ollut tuollaista ongelmaa ???
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011 - klo:17:22 kirjoittanut jkaija »
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #12 : 28.05.2011 - klo:17:30 »
Lainaus
Minä kokeilin vaihtaa tuolta Yastin kautta, mutta sain vain aikaiseksi tosi pienen ikonin.

Minulle tuli myös se pikku ikoni sinne, kun otin tuon ekaa kertaa käyttöön. Taisin poistaa sen ja raahasin lisää sovelmia valikosta sen toisen ikonin, niin muistaakseni lähti sillä pelaamaan. Siis ne ikonit näkyi niin kuin piti. Ne netin asetukset pitää tietenkin olla muuten kunnossa, että se puoli toimii. Välillä kannattaa vaikka bootata kone, nimittäin itse sain jo äsken tuon knetworkmanagerin juntturaan niin hyvästi, että piti lopettaa se prosessi, kun se oli mennyt "nukkumaan".

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #13 : 28.05.2011 - klo:17:44 »
Minä kokeilin vaihtaa tuolta Yastin kautta, mutta sain vain aikaiseksi tosi pienen ikonin (näkyy kuvassa punaisen "Poistu"-ikonin oikealla puolella). Eikä yhteys toiminut. Olisikohan Gnomen puolella jotain vastavaa?

No nyt kun olet saanut tuon knetworkmanagerin käynnistymään, niin käyppä tuosta manage connections kohdasta määrittämässä tuo wlan-yhteytesi.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #14 : 28.05.2011 - klo:18:05 »
Nyt olen saanut jotenkin toimimaan. Miksi kaikki puhuu knetworkmanagerista? Minulla prosessitaulussa näkyy vain networkmanager (ilman k:ta), onko kyse samasta asiasta? Toinen juttu: ei minulla näy tuolla laitehuomauttimessa (???) yhtään mitään, vaikka nuoli olisi alaspäinkin.
Liitteessä mun paras saavutus (huom! no heart beat, vaikka toimiikin)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #15 : 28.05.2011 - klo:18:21 »
Lainaus
Miksi kaikki puhuu knetworkmanagerista?
Tuo K viittaa ilmeisesti KDE:hen.

http://linux.fi/wiki/NetworkManager

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #16 : 29.05.2011 - klo:09:02 »
Miksi kaikki puhuu knetworkmanagerista? Minulla prosessitaulussa näkyy vain networkmanager (ilman k:ta), onko kyse samasta asiasta?

Networkmanager on järjestelmän käynnistämä ohjelma verkoa varten - Knetworkmanager on käyttäjän käynnistämä ohjelma, jolla voi hallita yhteyksiä KDE:ssä. Kyllä tuo Knetworkmanagerinkin pitäisi löytyä sinun prosessitaulusta, jos se sinulla käytössä on - ainakin minulla löytyy. Tosin tuo laittamasi kuvakaappaus näyttää melkoisen erilaiselta kuin minun vastaava. Katsoppa ohjelmistonhallinnasta onko sinulla asennettuna paketti: NETWORKMANAGER-KDE4.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2011 - klo:09:16 kirjoittanut tiger61 »
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #17 : 30.05.2011 - klo:06:31 »
NETWORKMANAGER-KDE4 paketti ei ollut ainakaan minulla oletuksena (live-cd asennus) tuolla yastissa asennettuna. Enkä ole sitä sieltä ainakaan poistanut.

Lainaus
Tosin tuo laittamasi kuvakaappaus näyttää melkoisen erilaiselta kuin minun vastaava.

Se varmaankin johtuu siitä, että se on ilmeisesti plasman sovellus eli se minkä tuossa aijemmin mainitsin eli verkonhallinta-sovellus, joka löytyy sieltä plasman lisää sovelmia valikosta. Minulla oli myös tuon kuvan näköinen se verkonhallinta. Sitten kun asensin tuon sinun mainitseman NETWORKMANAGER-KDE4 paketin, niin nyt se kuvake on tuon näköinen mikä tuossa liitteessä on.

Nyt ei myöskään enään löydy sitä verkonhallintatyökalua tuolta lisää sovelmia valikosta, koska yast ilmeisesti poisti sen samalla, kun asensin tuon NETWORKMANAGER-KDE4.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #18 : 30.05.2011 - klo:15:43 »
Minä asensin myös tuon NETWORKMANAGER-KDE4:n, mistä seurasi, että kohtuullisesti toimiva ikoni hävisi ja siinä kohdalla "luki", että sovellusta ei enää ole olemassa. Eli nyt ollaan alkutekijöissä; ei toimi tuon NETWORKMANAGER-KDE4 eikä vanha zydeemi. No, eipä tämä niin tarpeellista ole.
BTW: tämähän on siis pöytäkone & WLAN-tikku koneen perälaudassa.

Ja: mistä saa punaisen sahalaudan pois kirjoituksensa alta, kun se haittaa kovasti ikänäköistä ihmistä, niinkuin minä.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest658

  • Vieras
Vs: WLAN-yhteyden tilanäyttö
« Vastaus #19 : 30.05.2011 - klo:15:59 »
Lainaus
Minä asensin myös tuon NETWORKMANAGER-KDE4:n, mistä seurasi, että kohtuullisesti toimiva ikoni hävisi ja siinä kohdalla "luki", että sovellusta ei enää ole olemassa.

Poista se punainen neliö jossa on se raksi ja käynnistä kone uudestaan. Sinne pitäisi ilmestyä nyt sitten se NETWORKMANAGER-KDE4:n kuvake, joka on samanlainen kuin se plasman verkonhallinta-sovelluksen kuvake. Ainakin näin minulla lähti toimimaan.

Lainaus
Ja: mistä saa punaisen sahalaudan pois kirjoituksensa alta, kun se haittaa kovasti ikänäköistä ihmistä, niinkuin minä.

Tuon linkin ohjeella.

http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=3977.msg26973#msg26973