Kirjoittaja Aihe: pikakuvake bugi (plasma-työpöytä)  (Luettu 3244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
pikakuvake bugi (plasma-työpöytä)
« : 03.06.2011 - klo:09:40 »
Minulla on työpöydällä oma kansionäkymä-sovellus eli plasma-sovellus ja tämä kansion osoite on kohdistunut omaan "työpöytäpikakuvakkeet" - kansioon, johon olen käsin tehnyt pikakuvakkeet käytetyimmistä sovelluksista kuten esimerkiksi firefox, roskakori, amarok ja sen sellaisista. Tämä oma kansio on siitä kätevä, että voin aina uuden susen asennuksen jälkeen liittää tämän kansion pikakuvakkeineen tuohon työpöydälle ja tällöin minun ei tarvitse, joka kerta tehdä noita kuvakkeita käsin.

Nyt sitten pieneen kosmeettiseen ongelmaan. Muutamassa pikakuvakkeessa esiintyy bugi, joka ei suostu näyttämään pikakuvakkeen ikonia. Tämä bugi esiintyy ainakin gftp:llä ja thunderbirdillä. Minulla on ikonien koko laitettu asetuksista siihen keskivaiheille, joka olisi juuri minun näytölle sopiva. Tässä koossa kuitenkaan edellä mainitut ikonit eivät suostu näkymään vaan siinä on valkoinen lappu ja kysymysmerkki. Mikä omituisinta ikonit toimivat tietenkin näillä muun kokoisilla "fonteilla" jotka eivät ole sopivia tietenkään minulle sillä pikakuvakkeista tulee liika isoja tai pieniä. Siis justiin bugaa tuo minulle mielyttävä koko.  :)

Thunderbirdin ikonissa sitten näkyy jokin muun sovelluksen kuvake tässäkin kokoluokassa. Eli ainakin näiden kahden sovelluksen kuvakkeissa on jonkin sortin skaalaus ongelma. Kun lisään sovelluskäynnistinvalikosta työpöydälle tuon thunderbirdin kuvakkeen, niin siinä se skaalautuu ihan normaalisti.

KDE (4.6.0) "release 6