Kirjoittaja Aihe: Näppäimistö sekoilee  (Luettu 6818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Näppäimistö sekoilee
« : 08.05.2011 - klo:23:21 »
Ihmeellinen näppäimistön sekoilu alkanut - osa näppäimistä ei toimi ja toisinaan yhdellä painalluksella tulee jopa kymmenkunta merkkiä "purskeena". Ja kyse ei ole näppäimistön fyysisestä temppuilusta, koska ilmiö esiintyy kahdella eri näppiksellä - toisen liitäntä on PS2 ja toisen USB, joten syy ei lienee myöskään noissa liitäntäpaikoissa. Onko kenelläkään ideoita mikä mahdollisesti on syynä ?
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest1018

  • Vieras
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #1 : 09.05.2011 - klo:10:26 »
Saman huomannut välillä, varsinkin facebookissa.
Luulin että langaton näppäimistö vetelee viimeisiään, mut ei.

guest158

  • Vieras
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #2 : 09.05.2011 - klo:10:55 »
mull oli sama 'ominaisuus' vai ongelmako lie jollain vanhalla Sussulla ...11.1 ehkä, mutt nykyisillä uudemmilla ei enää.
Minä luulin takineeni liian lujaa näppistä moisen ilmiön ilmaantuessa, mutt ei tän käyttö nyt sen varovaisempaa oo eikä silti kirjainten monistusta tapahdu. Olisko joku päivitys-fixaus tuonut aikoinaan korjauksen tilalle muussa paikassa ilmenevän bugin...

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #3 : 09.05.2011 - klo:12:21 »
Minulla nuo ongelmat esiintyy kaikessa kirjoittamisessa - esimerkiksi normaali ENTER-näppäin ei toimi, mutta numeronäppäimissä oleva ENTER toimii. Z,X,C ja V-näppäimet eivät toimi. Asiaa tutkiessani totesin, että näppäimistöksi oli määritetty Generic 101, mutta vaihto Ceneric 105:een ei muuttanut tilannetta. Toiselle näppikselleni löytyi ihan oma vaihtoehto näppäimistömalleista, mutta eipä senkään käyttö muuttanut tilannetta. Mystistä. Joku päivitys lienee ongelman aiheuttanut, koska aiemmin ei ongelmaa ole esiintynyt. Olisikohan tuo KDE:n "syytä"?
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011 - klo:12:33 kirjoittanut tiger61 »
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

guest1018

  • Vieras
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #4 : 09.05.2011 - klo:15:28 »
Saattaa olla KDE:n syytä, mulla ei toiminut ainakaan u, t ja - merkit.
Tai toimi kun tarpeeksi paineli, mutta sitten saattoi tulla uuuuuuu.
Nyt toimii taas laskimessa - näppäin.

Mystistä, luulin että patteri loppuu näppiksestä.

Tuota samaa teki muistaakseni myös 11.1 tai 10.3 versiossa.

guest158

  • Vieras
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #5 : 09.05.2011 - klo:20:30 »
ootteko päivittäneet KDE:ä? Mä päivitin joku aika (vko...pari) sitten 4.6.2:een
ja nyt ajattelin odotella jonkun aikaa ennen kuin harkitsen 4.6.3:een päivitystä, just jotta mahd bugit tulis korjattua.
Ja siksi aina välillä oon kysellyt, ett minkä päivän tuotos toimii ja minkä ei.

Openofficessa tekevät fiksummin nää vast päivitykset. Niitä eivät ripottele 'päivittäin' pitkin kuukautta, vaan kerralla päivitys ja sillä hyvä.
No joskus sekin on sekoillut, mutt sitt porukka korjaa sen ja kertoo kun korjaukset on ladattavissa, toisin siis kuin /openSUSE:n KDE-porukka

vms100

  • Vieras
Vs: Näppäimistö sekoilee
« Vastaus #6 : 09.05.2011 - klo:22:28 »
Jees. Tuntuu olevan yleinen ongelma tämä myös muissa distribuutioissa. 

(Offtopic: Aah, tuntuu ihanalta olla internetissä 4kk jälkeen  ;D)