Kirjoittaja Aihe: kamera nettiin  (Luettu 7372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
kamera nettiin
« : 13.04.2011 - klo:08:10 »
Minulla on langattomassa reitittimessä kiinni D-linkin DCS-900 kamera verkkopiuhalla. Tämä kamera saa reitittimeltä oman ip-osoitteen ja lähiverkossa olevilta koneilta pääsee kameraan käsiksi selaimen kautta.

Nyt itse kysymykseen. Onnistuuko tähän kameraan ottaa yhteyttä ulkoverkosta käsin ja jos onnistuu niin miten? Tuossa välissä on vielä tuo telewellin modeemi.

kamera  --> wlan-reititin --> adsl modeemi --> yhteys ulkoverkosta

Laitteisto:

TW-EA510v3 (c) modeemi
WHR-HP-G300N wlan - reititin
D-link DCS-900 kamera

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #1 : 13.04.2011 - klo:10:30 »
Minulla on langattomassa reitittimessä kiinni D-linkin DCS-900 kamera verkkopiuhalla. Tämä kamera saa reitittimeltä oman ip-osoitteen ja lähiverkossa olevilta koneilta pääsee kameraan käsiksi selaimen kautta.

Nyt itse kysymykseen. Onnistuuko tähän kameraan ottaa yhteyttä ulkoverkosta käsin ja jos onnistuu niin miten? Tuossa välissä on vielä tuo telewellin modeemi.

kamera  --> wlan-reititin --> adsl modeemi --> yhteys ulkoverkosta

Laitteisto:

TW-EA510v3 (c) modeemi
WHR-HP-G300N wlan - reititin
D-link DCS-900 kamera
Ilmeisesti reititin jakaa sisäisiä osotteita?
Sinun pitää tehdä reitittimessäsi "välitys" tohon NAT osoitteeseen/porttiin. Ilmeisesti se kuuntelee portissa 80 jos kerta selaimella pääset siihen käsiksi.

guest658

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #2 : 13.04.2011 - klo:11:00 »
Tämä minun systeemi on siis sellainen, että tässä buffalon langattomassa reitittimessä on kiinni kaikki tämän kotiverkon koneet langattomasti. Sitten siinä on lisäksi verkkopiuhalla kiinni tämä kamera. Tämä buffalo-laite jakaa nämä ip osoitteet jokaiselle laitteelle ilmeisesti DHCP - serverillä.

Sitten tämä buffalo on kiinni tässä telewellin adsl-modeemissa verkkopiuhalla ja tältä laitteelta se saa ip osoitteen. Tämä ip osoite on ilmeisesti tämän telewellin DHCP - serverin luoma.

Eli tämä menee vähän turhan monimutkaiseksi kun tuossa on nyt kaksi DHCP - serveriäkin välissä eli miten käytännössä minä pääsen ulkoverkosta tuohon kameraan kiinni kun siinä on kolme ip:tä välissä vai onko se mitenkään mahdollista? Voishan tuon kameran siirtää vaikka tuohon telewelliinkin kiinni.

Lisäys: Tuohon kameraan voi määritellä erikseen ip:n ja portit, jos haluaa. Siinä on myös jotain ftp ja e-mail palveluja.

Lisäys2:Lueskelen nyt tuolta googlettamalla löytynyttä sivua, jos siitä sais jotain selkoa. http://koti.welho.com/jmatti10/nettivalvonta.htm Tuossa linkin sivulla on kuva siitä, millainen systeemi minulla on.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #3 : 13.04.2011 - klo:11:32 »
no mikä osoite sillä sun kameralla nyt on?

guest658

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #4 : 13.04.2011 - klo:11:35 »
Se on: 192.168.11.10. Yritän tämän laittaa tuohon buffaloon kiinteäksi, jottei se muutu.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #5 : 13.04.2011 - klo:11:43 »
Se on: 192.168.11.10. Yritän tämän laittaa tuohon buffaloon kiinteäksi, jottei se muutu.
Jep. Tee sitten tolle IP:lle portin välitys siitä sun julkisesta IP-osoitteesta. Kannattaa ehkä valita siihen julkiseksi portiksi joku vähemmän tunnettu portti niin ei hakkaa noi spämmärit suotta niin paljoa.

guest658

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #6 : 13.04.2011 - klo:13:45 »
Voisiko joku testata pääseekö tuohon kameran kirjautumisruutuun muualta käsiksi? Osoite :edit: xx.xxx.xxx.xx
Minä pääsen siihen kyllä käsiksi mutta nopeudet viittaavat siihen, että se pelaa lähiverkon kautta eikä ulkoverkon kautta.

guest1018

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #7 : 13.04.2011 - klo:14:02 »
Pääsee.

Anna salasana ja käyttäjätunnus  ::)

guest658

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #8 : 13.04.2011 - klo:14:10 »
Pääsee.

Anna salasana ja käyttäjätunnus  ::)

No sehän sitten rupes pelaamaan.  :) Eipä ollutkaan niin monimutkainen juttu kuin kuvittelin. En ole kameraa varsinaisesti vielä mihinkään sijoittanut, joten ei ole mitään nähtävää  ;)


guest1018

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #9 : 13.04.2011 - klo:14:15 »
Sitten kun on, tunnuksia jakoon  ;)

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #10 : 13.04.2011 - klo:19:07 »
Jos siulla on emäntä, niin kamera mieluusti makuuhuoneeseen  ::)
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

guest658

  • Vieras
Vs: kamera nettiin
« Vastaus #11 : 13.04.2011 - klo:19:29 »
Jos siulla on emäntä, niin kamera mieluusti makuuhuoneeseen  ::)

 :D