Kirjoittaja Aihe: Ati Radeon 9000pro ja SUSEn 3D-ajuri  (Luettu 3669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jat58

• Vieras
Ati Radeon 9000pro ja SUSEn 3D-ajuri
« : 03.03.2007 - klo:13:15 »
Toivottavasti tämä ei toistu kenellekään muulle. Laitoin otsikossa mainitus ajurin 3D-tilaan ja kaikki pelittikin hyvin, vaikka ikkunoiden siirtely kävikin hitaammin (olihan efektit näyttäviä!). Tämä hitaus alkoi rasittaa ja otin pois 3D-tilan ATIsta. Kaikki näytti menevän hyvin, mutta buutin jälkeen hävisivät ohjelmien "käynnistysvalikot"; hiiri kyllä liikkui, mutta systeemi ei reagoinut. Ei auttanut korjauksien ajaminen. Tyhjensin SUSE-osat levyiltä, formatoin nämä osat ja latasin kaiken alusta. Nyt taas kaikki toimii oikein hyvin kun sai täältä palstalta vielä neuvoja nopeampien latauspaikkojen asettamiseksi systeemiin.

Jos hakemalla hakee joitain hyviä puolia Lapinlahden lintujen tapaan, niin toisella asennuskerralla kaikki kävi paljon nopeammin ja tiesi mitä tehdä. Tekemällä oppimisen idelogia näytti siis voimansa! 8) Ja olihan sitä lopussa hauskaa, vaikka alkuhetkillä ei juuri hymyilyttänyt.

Kuukkeli

• Vieras
Vs: Ati Radeon 9000pro ja SUSEn 3D-ajuri
« Vastaus #1 : 03.03.2007 - klo:13:48 »
Mulla sattui samanlainen, nVidian ajureilla. Syynä oli silloin Compiz ja xgl-ajurit. Ettet vain sattunu käyttämään jotain koristeita? (compiz, beryl...)

Mulla korjaantui homma sillä että disabloin ne textitilassa. Päivitin "koristeluohjelman" ja poistin muut samanlaiset ohjelmat kokonaan. Nyt toimii taas.

EDIT: En tietenkään poistanut default-ohjelmaa. Mun tapauksessa Kwin.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 - klo:14:04 kirjoittanut Kuukkeli »

jat58

• Vieras
Vs: Ati Radeon 9000pro ja SUSEn 3D-ajuri
« Vastaus #2 : 03.03.2007 - klo:15:08 »
Mulla sattui samanlainen, nVidian ajureilla. Syynä oli silloin Compiz ja xgl-ajurit. Ettet vain sattunu käyttämään jotain koristeita? (compiz, beryl...)

Mulla korjaantui homma sillä että disabloin ne textitilassa. Päivitin "koristeluohjelman" ja poistin muut samanlaiset ohjelmat kokonaan. Nyt toimii taas.

EDIT: En tietenkään poistanut default-ohjelmaa. Mun tapauksessa Kwin.

En tarkkaan muista, mutta minulta ei olisi onnistunut disablointi; siihen ei vielä taidot riitä. Itse en käytä konetta pelaamiseen, joten en tule asentamaan 3D-tukea kortille, vaan perusnäyttö riittää. Ja systeemi tuntuu joutuisammalta.