Kirjoittaja Aihe: Tulostus bugaa  (Luettu 9003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Tulostus bugaa
« : 18.02.2011 - klo:10:28 »
Tää tulostimien hallinta on vaan aikamoista salatiedettä näissä linuxeissa. openSUSE on tehnyt jo jonkin aikaan niin, että se poistaa itsestään tulostimelta luvan tulostaa ja se pitää aina erikseen käydä Yastistä laittamassa takas päälle. Nyt tämä 11.4 taas keksi lopettaa koko tulostamisen ja vaatii minua laittamaan normaalikäyttäjät sys ja lp ryhmään jne. Hohhoijjaa, minä vielä jaksan temppuilla näiden kanssa, mutta vaimolla läppäreineen menee heermo :P

guest624

  • Vieras
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #1 : 18.02.2011 - klo:11:19 »
Minullakin on tulostusongelmia, vaan erilaisia.

Aiemmin oli uusin Cups ja gutenprint, ja tällöin ei toiminut vaakatasossa tulostus. Nyt on ne versiot, mitkä löytyy OSS-reposta ja vain tekstin tulostus toimii, kuvat tulevat yhtenä suttuna. Pitääkö tässä vaihtaa aina ajuria tulostustyöstä riippuen.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #2 : 18.02.2011 - klo:12:01 »
Mulla samsunging väri laser toimii kuin se junan vessa. Tosin samppari on tehnyt linuxille omat ajurit joten varmaan toimii niinkuin ovat suunnitelleet.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #3 : 18.02.2011 - klo:12:17 »
HP on hyvin tuiettu Linuxissa, omat ajurit olleet pitkän aikaa. HPLIP palvelut yms.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #4 : 18.02.2011 - klo:16:19 »
HP on hyvin tuiettu Linuxissa, omat ajurit olleet pitkän aikaa. HPLIP palvelut yms.
Jep. Mutta eikös noi gutenprint ajurit ole avoimenlähdekoodin ajurit eikä suinkaan HP:n?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #5 : 18.02.2011 - klo:16:25 »

guest624

  • Vieras
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #6 : 18.02.2011 - klo:16:47 »
HP:lle saattaa hyvinkin olla valmistajan ajurit, mutta Epsonille ei. Epsoneilla käytetään gutenprintiä, joka on tähän asti toiminut erinomaisesti, mutta nyt on jokin ihme härö.

guest624

  • Vieras
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #7 : 22.02.2011 - klo:17:46 »
Oma ongelmani on ratkaistu, jostain syystä ajuri oli vaihtunut väärän tulostimen ajuriksi. Teksti tulostui hyvin, kuvat ei.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #8 : 02.03.2011 - klo:16:26 »
Ei tää on hanurista, ei pelitä edelleenkään. Ruuttina tulostaa, mutta muuten ei. Logia liitteenä.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #9 : 05.03.2011 - klo:12:39 »
Minulla toimii brother HL-2035. Tosin oikean ajurin valinta teetti hieman töytä, mutta löytyihän se sitten kuitenkin. Silmääni pistää tuossa ensimmäisessä kuvassa, että raksi puuttuu kohdasta Aseta oletukseksi. Raksi on kohdassa hyväksy tulostustöitä ? Olen kuitenkin maalikko, enkä osaa sanoa enemppää. Mutta itse kokeilisin.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #10 : 05.05.2011 - klo:09:20 »
Ongelma on nyt se, että suse ei tunnista wlan tulostinta jos palomuuri on päällä. Kun sen ottaa pois, tulostin tunnistuu ja asentuu, mutta kun palomuurin laittaa päälle, Yast ottaa koko tulostimen pois käytöstä. Minkä reiän ja miten teen sen palomuuriin että tulostus toimii?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #11 : 05.05.2011 - klo:10:24 »
Ongelma on nyt se, että suse ei tunnista wlan tulostinta jos palomuuri on päällä. Kun sen ottaa pois, tulostin tunnistuu ja asentuu, mutta kun palomuurin laittaa päälle, Yast ottaa koko tulostimen pois käytöstä. Minkä reiän ja miten teen sen palomuuriin että tulostus toimii?
Jos tulostimen ohjekirjanen ei kerro portteja niin kokeile kuunnella liikennettä wiresharkilla kun palomuuri on pois päältä ja katso mitä portteja se käyttää.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #12 : 05.05.2011 - klo:11:20 »
Asetin tulostimelle kiinteän IP:n ja sallin kaiken liikenteen siitä osoitteesta, silti kun palomuurin lykkää päälle, tulostin otetaan pois käytöstä.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #13 : 05.05.2011 - klo:12:20 »
no sitten osaa sanoa. Tarkista vielä, että apparmor ei sotke mitään vaikka ei sen luulisi tohon puuttuvan.

Sinulla näyttäsi olevan NAT-verkko tarvitsetko oikeesti palomuuria siinä?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #14 : 05.05.2011 - klo:12:29 »
no sitten osaa sanoa. Tarkista vielä, että apparmor ei sotke mitään vaikka ei sen luulisi tohon puuttuvan.
En mä edes käytä sitä, en o koskaan opiskellu edes mitä se tekee :D

Lainaus
Sinulla näyttäsi olevan NAT-verkko tarvitsetko oikeesti palomuuria siinä?
Hmmm, niinno, en kai sitten :D

guest158

  • Vieras
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #15 : 05.05.2011 - klo:12:50 »
Jahaa, tää tulostusongelma onkin näimmä yleisempi kuin luulinkaan. Se kun iski mullekin - niin kuin täällä kerroinkin joku aika sitten 11.4:ssa, joka on ollut mulla koekäytössä vasta joitain vkoja. Olisko ollu joku päivitys, mikä sotki homman, en tiedä. Yhtenä useamman tiedoston erillisinä tulostamisina lopetti vaan kesken kirjoittamisensa tuo ikivanha HP:n suihkukone, jota oheislaitteena käytän - en siis edes verkon kautta, vaan perinteisesti rinnakkaisporttiin kiinnitettynä.

Toivottavasti joku kertoo kun/jos HP:lta tai Susen sovittajilta tulee korjausta asiaan.
Nyt joudun vaihtamaan aina vanhemman Sussun 'hierontaan' kun haluun jotain tulostaa siis... 11.3:ssa vielä toimi(i)

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #16 : 05.05.2011 - klo:13:18 »
En mä edes käytä sitä, en o koskaan opiskellu edes mitä se tekee :D

Se on 11.4:ssa oletuksena päällä. Yastista voit ottaa pois päältä jos haluat. Se estää esim samba jaot oletuksena.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tulostus bugaa
« Vastaus #17 : 05.05.2011 - klo:13:28 »
En mä edes käytä sitä, en o koskaan opiskellu edes mitä se tekee :D

Se on 11.4:ssa oletuksena päällä. Yastista voit ottaa pois päältä jos haluat. Se estää esim samba jaot oletuksena.
Juu, otettu on.