Kirjoittaja Aihe: Debian 6.0 Squeeze julkaistu  (Luettu 5961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« : 06.02.2011 - klo:21:39 »
http://www.debian.org/News/2011/20110205a

Mitenköhän riskaapelia on päivittää serveri tuohon dist-upgrade menetelmällä? Pelottaa että nouseeko kone ylös päivityksen jälkeen. Lenny tosin toimii varmaan vielä vuosia jos ei halua päivittää.

Poissa mrl586

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #1 : 07.02.2011 - klo:02:48 »
Se riippuu asennetuista paketeista. Voit simuloida oman tilanteesi -s-valitsimella.
Koodia: [Valitse]
apt-get -s upgrade
apt-get -s dist-upgrade

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #2 : 07.02.2011 - klo:07:35 »
Mulla on Virtualmin asennettuna, se ei tue tuota vielä.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #3 : 10.03.2011 - klo:13:49 »
Ei oo pelkoa että OpenSuse menettäs käyttäjiä debianille. Oon puuhastellu lähipäivät ton piirtopöydän/levyn kanssa ja sen toiminta on debianissa ja ubuntussa varmempaa. No ubuntusta en tykkää ja debiania en oo vielä kokeillu. Kolusin kaappia ja löysin sieltä 20Gt kovon, joten päätin asentaa debianin susen rinnalle.

No debianin foorumin kautta ettimään asennuslevylle täytettä. Herranpieksut! cd-levyjä 50 ja dvd-levyjäkin kymmenkunta. Meni melkonen tovi että löysin sieltä nettiasennuslevyn ettei tarvii 100kpl pakkaa ruveta levyjä tilaamaan :)

Vielä en oo asentanut, kun en oo saanu poltettua levyä, mutta ei tota hommaa oo ainakaan helpoks tehty. Susen systeemit on noin miljoona vuotta edellä, jos katotaan käyttäjäystävällisyyttä aloittaessa distron käytön.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

guest943

  • Vieras
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #4 : 10.03.2011 - klo:14:03 »
Mitä minä olen ymmärtänyt että perusasennus hoituu ykköslevyn avulla, muista sitten löytyy kaikkea enemmän ja vähemmän erikoista, eli kaippa kaikki mitä repoissakin.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #5 : 10.03.2011 - klo:14:59 »
No näinhän miekin sen ymmärsin. Jos ei omaa kokemusta eri distroista, niin sen päättely on kuitenkin aika vaikeeta jos sitä ei omalla foorumilla selkeesti kerrota.

Miusta ei uskois, mutta lähemmäs 10v käyttäny pelkästään Linux jakeluita ja hetken aikaa piti miettiä miunkin. No mie en olekkaan mikään nero näissä hommissa, kuten varmaan olette huomanneet :D
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #6 : 10.03.2011 - klo:15:16 »
Mulla on oma serveri Hollannissa, siihen on asennettu Debian Lenny. Debianiin päädyin sen takia että Virtualmin GPL tukee sitä suoraan.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #7 : 11.03.2011 - klo:16:49 »
Ei tuu miusta debian fania. Omituinen/ sekava osiointi+ meikäläinen jyräs Susen ylitte ja siitä alkoi päivityssäikeessä kerrottu rumba. Hitto ko kone jaksas pyörittää virtuaalikonetta, niin tämmöset kokeilut ois helpompia. No ei semmosen koneen tulo ole kiinni enään kuin powerista ja muistista.

Olis vaan hillitön tarve saada piirtopöytä/levy toimimaan kun pitäs saada Fouga Magisterin piirustukset tehtyä ja käsi ei siedä sen puuhastelua hiiren kanssa. Sais myös ajan kulumaan, kun olen joulun alusesta asti ollut makuuasennossa jalassa olevan tulehduksen takia. Vartin kärsii olla pystyssä. Siinä ajassa ei paljon piirustus etene.

Pitänee latailla Mandriva seuraavaks kokeiluun, jonka teen kyllä tällä pöytäkoneella niin ei tarvii olla nettipimennossa koko päivää jos homma menee reisille.

Olen ennenkin asentanut useamman distron rinnakkain ja en osaa sanoa mikä tässä meni pieleen  :P
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa mrl586

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #8 : 12.03.2011 - klo:23:55 »
Omituinen/ sekava osiointi+ meikäläinen jyräs Susen ylitte
Käytitkö graafista vai tekstipohjaista asennusohjelmaa?

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Debian 6.0 Squeeze julkaistu
« Vastaus #9 : 13.03.2011 - klo:03:30 »
Graafista ja meni jonkun aikaan ennen ko tajusin miten se osiointi edes toimii siinä. Se että se ei huomioinu millään lailla koneella jo olevaa käyttistä teki siitä hankalan. Se oli miusta myös työläs. Hillittömän monta kertaa piti klikkailla. No kyl se viel virtuaalikoneelle tulee, jahka saan pikkasen nopiamman koneen.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."