Kirjoittaja Aihe: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?  (Luettu 7790 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest857

  • Vieras
Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« : 23.12.2010 - klo:18:15 »
Varmaan tälle alueelle ku lähinnä androidia käsittelee.... Elikkäs oiskos vinkkiä saiskos tota toimii miten sussun kans? Molemmat wlan tai usb piuhan kautta oleva yhteys passais... Pitäiskö marketista löytyä jotain millä homma hoituis? Vinkit myös onnistumisista mandrivan kyljessä otetaan vastaan.  :)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #1 : 23.12.2010 - klo:18:45 »
Kun liität tuon koneeseen, niin puhelimessa pitäisi näkyä valinnat mitä tehdä. Valitse, jaa puhelimen matkapuhelinverkko pc:n kanssa. Susessa pitää valita Yastin verkkoasetuksissa, käyttäjän hallinnoima verkkotyökalun avulla. Näin minulla toimii HTC desiree. Jos käytössä android 2.2, niin toimii myös tukiasemana.

Edit. Typo korjattu.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest857

  • Vieras
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #2 : 23.12.2010 - klo:19:29 »
Näissä on vissii vähä eroja eri valmistajien androideissa... Nimittäin ainut valinta mitä tulee tarjolle on tuo massamuistin liittäminen, kun pistän kännyn kii suseen. Mikähän sovellus siinä HTCssä hoitaa ton yhteyden jaon? Veikkaisin, että sellanen multa puuttuu? Androidin versio on 2.1-update1

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #3 : 23.12.2010 - klo:20:13 »
Näissä on vissii vähä eroja eri valmistajien androideissa... Nimittäin ainut valinta mitä tulee tarjolle on tuo massamuistin liittäminen, kun pistän kännyn kii suseen. Mikähän sovellus siinä HTCssä hoitaa ton yhteyden jaon? Veikkaisin, että sellanen multa puuttuu? Androidin versio on 2.1-update1

Tuohon en osaa mitään sanoa. Matkapuhelin foorumilta kannattais myös kysellä.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Paikalla peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #4 : 23.12.2010 - klo:21:17 »
Kun liität tuon koneeseen, niin puhelimessa pitäisi näkyä valinnat mitä tehdä.

Käsittääkseni Samsungilla kyseinen ei toimi samalla tavalla kuin Nuukialaisessa. Luultavasti valikkoviidakosta löytyy valinta, jossa pystyy kapulan määrittelemään modeemiksi. Kyseinen valinta ilmeisesti joutuu asettaamaan ennen kytkemistä tietokoneeseen.

Ilmoittele mistä kyseinen löytyy, mikäli ratkaiset asian.

Edit - Taitaa ne Samsungit kyselläkin ...
Moikka!
Tässä juuri huomasin taasen erikoisen homman. kokeilussa LM 9 ja Samsungin 5600 puhelin.
Alustus:
 Tarkoitus oli ladata puhelimen kuvat koneelle USB-johdon kautta. Yhdistäessä p9uhelin kyselee millä tavoin yhdistetään tietokoneeseen, vaihtoehtoina PC-Studio (lähinnä Windows-puolella), Mediasoitin tai massamuisti.

Alussa toimi massamuistina mutta päivitysten jälkeen ei enää toimi massa muistina eikä mediasoittimena.

Mutta kun valitsee PC-Studion niin yhdistyy nettiin ja ilmoittaa että DNA yhteys muodostettu. Ja netti toimii hyvin.

l. jos kapulastasi voi vaihtaa PC-Studion, niin ilmeisesti pääsee nettiin...
« Viimeksi muokattu: 23.12.2010 - klo:21:25 kirjoittanut peran »

guest857

  • Vieras
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #5 : 23.12.2010 - klo:22:32 »
Tuo pc-studio on mun käsittääkseni sitä Samsungin omaa käyttistä varten. Kies on androidia varten. Tuo "pc-studio"- tila on käsittääksen puhelimen asetuksista USB-virheenkorjaus tila. Tuolloin pystyy wintoosassa tekee esim päivitysten tarkistuksen, mutta kytkettäessä linux-koneeseen ei tule mitään valittavaa näkyviin. Tästä syystä veikaan, että tarvitaan joku sovellus. Olen löytänyt muutaman sovelman jolla vois tehdä puhelimesta ad-hoc tukiaseman, mutta ne vaatisivat roottauksen ja vissiin jonkin tietyn kernelin(ja tässä mennään pois mun osaamisalueista).  ;D

Lisäys:Tethering nimisen ohjelman löysin tarkoitukseen, mutta eipä mulla mitään networkmanageriin ilmestyny...

guest1399

  • Vieras
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #6 : 20.04.2011 - klo:22:08 »
Onko kukaan kokeillut EasyTetheriä? Tuolle löytyisi rpm-pakettti, mutta ei voine käyttää susessa?

http://www.mobile-stream.com/easytether/drivers.html

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #7 : 20.04.2011 - klo:22:56 »
Mun HTC:ssä luurin saa oletuksena jakamaan netin wlanin kautta. Puhelin toimii siis hotspottina.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Samsung Galaxy Spica modeemiksi?
« Vastaus #8 : 22.04.2011 - klo:12:25 »
Mun HTC:ssä luurin saa oletuksena jakamaan netin wlanin kautta. Puhelin toimii siis hotspottina.
Ja sen saa oletuksena jakamaan myös kiinteästi yhteyden. Puhelimen laturin johto puhelimesta tietokoneen usb-porttiin, kolme sekuntia odotusta ja suse ilmoittaa että kiinteä yhteys tunnistettu ja kytketty päälle. En tiedä miten toi Samsungissa menee, mutta ainakin HTC:ssä kun usb piuha kytketään puhelimesta koneeseen, puhelin kysyy halutaanko sitä käsitellä levyasemana, jakaa nettiyhteys jne.