Kirjoittaja Aihe: Suse 10.2 ja linksys wlan  (Luettu 2209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jmo

  • Vieras
Suse 10.2 ja linksys wlan
« : 26.02.2007 - klo:17:06 »
Terve vaan,

Tosiaan on tässä sellanen ongelma, että en saa mitenkään toimimaan tuota wlania tän linuxin kanssa. Olen kyllä lukenut jo netistä, täältä ja vaikka mistä ohjeita, mutta kun ei. Se vielä, että tämä on oikeastaan ensimmäinen kosketus linuxiin, joten ongelmat varmasti johtuvat suurimmaksi osaksi siitä.

Ongelman taustatietoja

Langattomana vastaanottimena toimii Linksys WUSB54GC. En ole asentanut mitään ajureita siihen, koska en usko, että tämä tarviaa niitä. YaST2 kuitenkin näyttää tietoja laitteistossa osiossa verkkokortteja kaksi, eka varmaankin normi verkkokortin "DP83815 (MacPhyter) Ethernet Conroller" tiedot ja toinen on "Compact Wireless-G USB Adapter" eli tämä langaton vastaanotin. Langattoman valmistajaksi kone näyttää Cisco-Linksys ja ohjaimeksi rt73usb. Eli luulisin, että laite toimii oikein.

Mutta kuitenkaan en saa minkäälaista yhteyttä tällä mihinkään. Olen jo koittanut ottaa tukiasemasta suojaukset pois ja samalla uudellenkäynnistin koneen, mutta ei. Olen myös kokeillut verkko suojattuna ja syöttänyt salasanat ja kaikki, mutta ei toimi. Näyttää kun laite ois kokonaan kuollu, tosin winukassa toimii täysillä signaaleilla, kun kone on samassa paikassa.

Eli mistä kannattas lähteä ongelmaa ratkaisemaan, mielellään sellaisia vastauksia joista vasta-alkanutkin voi tajuta jotain ;) ...