Toimiiko jollain muulla vielä tämä (lisäasetukset --> ikkunan erikoisasetukset... --> geometria --> sijainti --> muista) ikkunoiden paikan muistaminen? Minulla ei nimittäin enään ikkunat muista paikkaansa vaikka olen niiden paikat tuolta käsin määrittänyt.
Onko tämä KDE 4.6.00 "release 375" bugi vai onko joku asetus nyt väärin? Tein nuo säädöt vielä tuonne "ikkunasäännöt-järjestelmäasetukset" kohtaan uudestaan, mutta ei ollut vaikutusta. Ikkunat sijoittuvat käynnistyessään vasenpaan laitaan.
Kun vaihtaa "muista" tilalle "pakota", niin se toimii kyllä, mutta se ei ole käytännössä yhtä hyvä asetus kuin "muista", sillä ikkunaa ei voi siirrellä.
Koitan tehdä tuon zypper dup uudestaan jos tuossa edellisessä päivityksessä tapahtui jotain.
Muokkaus:Ei ollut uudelleen päivityksellä vaikutusta. Ei myöskään tuolla:
rm .kde4/share/config/plasm*
Vaikuttaisi joltakin bugilta, kun kwinrulesrc tiedostoon nuo asetukset kuitenkin tallentuvat. Eipä auta muuta kuin odotelle päivitystä.
Edit: Uusimmasta Kwin päivityksestä ei ollut apua tähän ongelmaan.(kwin-4.6.0-568.1.x86_64.rpm)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jatkan tähän vielä höpinöitäni. Mistä voisi kokeilla nollata nämä Kwin asetukset? .kde4/share/config/ kansiosta löytyy kwinrc ja kwinrulesrc tiedostot. Poistin ne testimielessä, mutta kone ei käynistynyt enään normaalitilaan ja piti laittaa fedoran kautta kwinrc.backup takaisin, sillä susen vikasietotilassa oma kotikansio ei enään toiminut eli ei löytynyt koko kansiota. Eikö sen pitäisi hakea nuo asetukset uudestaan vaikka poistaisin koko .kde4 kansion? Muistaakseni joskus olen näin tehnyt ja kone on startannut työpöydälle.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt ei toimi myöskään sijoitustyyli keskitetty. Ainakaan firefox, dolphin ja konqueror eivät ymmärrä näitä sijoitus asetuksia. Thunderbird sentää tajuaa tuohon keskelle avautua. Paitsi eipä sekään avaudu enään keskelle, kun asettaa käsin tuon ikkunasijainnin paikan. Eli tuo ikkunan paikan säätö käsin bugittaa myös nuo muut asetustoiminnat.
Kde:en päivitys takaisin versioon 4.4.4 "release 3" poisti tämän ongelman.