Kirjoittaja Aihe: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?  (Luettu 12430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« : 30.11.2010 - klo:16:31 »
MTV3 sanoo siirtyneensä käyttämään Silverlightia Katsomon nettiTV:ssä. Olen asentanut Moonlightin (Novell Moonlight 2.99.0.9), mutta mitään ei näy. Vähän aikaa jotain lataa (pylpyrä pyörii 100%:iin) ja sitten nichts. Onko joku saanut toimimaan,ja millä konstilla?
Ei niin, etteikö ilman MTV3:sen nettiTV:tä pystyisi elämään  ;D ...

Herjat unohtui:

firefox
*** nss-shared-helper: Shared database disabled (set NSS_USE_SHARED_DB to enable).
Attempting to load libmoonloaderxpi
debug_get_option: GALLIUM_DRIVER = softpipe
couldn't open libtxc_dxtn.so, software DXTn compression/decompression unavailable
Moonlight: no audio capture service available
Moonlight: Installing signal handlers for crash reporting.
Moonlight: Enabling MONO_DEBUG=keep-delegates,reverse-pinvoke-exceptions and MOONLIGHT_ENABLE_CONSOLE=1
windowless mode
Using the ff3 bridge
Moonlight: Plugin AppDomain Creation: OK
debug_get_bool_option: GALLIUM_NOSSE = FALSE
debug_get_bool_option: GALLIUM_DUMP_FS = FALSE
debug_get_bool_option: SOFTPIPE_DUMP_GS = FALSE
debug_get_bool_option: DRAW_FSE = FALSE
debug_get_bool_option: DRAW_NO_FSE = FALSE
debug_get_bool_option: GALLIUM_DUMP_VS = FALSE
debug_get_bool_option: SP_NO_RAST = FALSE
debug_get_bool_option: GALLIUM_NOSSE = FALSE
Using managed xaml parser.
Exception while parsing reader (242:26):
System.Windows.Markup.XamlParseException: Could not convert attribute value '0.375' on element GradientStop.
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseAttributeValue (Mono.Xaml.XamlObjectElement element, Mono.Xaml.XamlPropertySetter property) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseAttribute (Mono.Xaml.XamlObjectElement element) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseElementAttributes (Mono.Xaml.XamlObjectElement element) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseObjectElement () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseElement () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at Mono.Xaml.XamlParser.ParseReader (System.IO.TextReader stream) [0x00000] in <filename unknown>:0
Moonlight: ErrorEventArgs created with message: 'Error while creating the instance of type MTV3.Player.Standalone.App'
EMIT OF EVENT 1 ON OBJECT Surface CALLED WITH NO LISTENERS AND NON-NULL CALLDATA
« Viimeksi muokattu: 30.11.2010 - klo:16:49 kirjoittanut RaijaR »
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest158

  • Vieras
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #1 : 30.11.2010 - klo:21:14 »
mulla toimii MediaPlayerConnectivity + vindowsmediassa vlc ja muissa xine valittuna MPC:n confista, jolloin mulla näkyy Kaffeinen Packman-versiolla MTV3:n uutiset, ym videot.
Joillain muut on valinneet kertomansa mukaan vlc:n ilmeisesti useampaankin valintapaikkaan

guest624

  • Vieras
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #2 : 01.12.2010 - klo:13:57 »
mulla toimii MediaPlayerConnectivity + vindowsmediassa vlc ja muissa xine valittuna MPC:n confista, jolloin mulla näkyy Kaffeinen Packman-versiolla MTV3:n uutiset, ym videot.
Joillain muut on valinneet kertomansa mukaan vlc:n ilmeisesti useampaankin valintapaikkaan

Mulla näkyy vain, asenna silverlight-tiedote.
MCP ei tunnista tuota, vaikka olevinaan asetin sinne käsin silverlightin mimetyypit ja tiedostopäätteet.
moonlight ei toimi sen kummemmin.

Moonlight näyttää kyllä ihan hyvin monia silverlight juttuja, mutta jotenkin tuo maikkari on taas onnistunut sössimään tuon niin ettei toimi. sama juttu oli sen windosmedia-katsomon kanssa, ei toiminut likikään aina edes windows koneilla. Palautteeseen vastataan jotain ylimalkaista ja ympäripyöreää, jonka viesti onlähinnä, ettei kiinnosta. No, eipä tartte noitakaan kattoa.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #3 : 01.12.2010 - klo:23:54 »
Mulla näkyy vain, asenna silverlight-tiedote.

Minulla näkyy tuon tiedotteen alimmaisella rivillä linkki "vanhalla toistotavalla" - sitä kun klikkaa, niin MPC + vlc "astuvat" peliin ja nettiTV näkyy.
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #4 : 02.12.2010 - klo:21:49 »
Monenlaista konstia on yritetty, mutta eipä vaan näy. Alkaa olla noi mun asennus/konffausyritykset niin sykeröllä, etten enää itsekään tiedä missä mennään ...
No, tämä olikin lähinnä akateeminen kysymys  ;)
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest158

  • Vieras
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #5 : 02.12.2010 - klo:23:15 »
oletko siis asentanut Mediaplayerconnectivity ja VLC -sovellukset?
ja konffannut sen MPC:n asetuksista Windows Median kohdalle vlc ja ehken myös RealMedian kohdalle samaisen vlc?

Noilla mulla toimii vlc:llä

toisessa koneessani RealMedian kohdalle oon valinnut xine ja siksi MTV3 näykyy Kaffeinella

siis:
Real Media -> /usr/bin/vlc
Windows Media -> /usr/bin/vlc

kummankin rivin perässä oikealla on selaa-painike, jolla voit valita sopivan tai haluamasi sovelluksen, jolla ko MTV3 Katsomo näkyisi

ps edit: tietty se vlc tai mvstava softa pitää olla asennettuna koneellesi
pps ja se Mediaplayerconnectivity täytyy asentaa selaimen pluginiksi lisäosat-valikosta

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #6 : 03.12.2010 - klo:09:06 »
Minulla ei katsomo ole muistaakseni toiminut ikinä. Kaikki mahdolliset pluginit ja mediaplayerconnetivityt kokeiltu. Chromella pääsee hiukan pidemmälle eli voi valita vanhan toistotavan ja saa mustan ruudun eteensä ja siihen se sitten jääkin.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #7 : 03.12.2010 - klo:09:43 »
mulla toimii tolla Mediaplayerconnectivitylla, mutta kestää useampi minuutti ennen kuin se alkaa pyörimään siinä vlc:ssä. Tuskimpa on kiinni netin nopeudesta kun käytössä 100M yhteys.

Poissa tiger61

  • Jäsen
  • Viestejä: 362
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #8 : 03.12.2010 - klo:16:42 »
mutta kestää useampi minuutti ennen kuin se alkaa pyörimään siinä vlc:ssä. Tuskimpa on kiinni netin nopeudesta kun käytössä 100M yhteys.

No eipä varmaan, koska minulla siitä kun painan silverlightin huomautus-ikkunassa tuota "vanhalla toistotavalla"-linkkiä, menee noin 15 - 20 sekunttia, niin ohjelma alkaa pyöriä vlc:ssä. Ja minulla on mokkula-yhteys  ;D
"Työkone":
OpenSuse Tumbleweed
Intel E8500, 4 Gt RAM, GeForce Quadro K4000, Samsung SyncMaster P2770HD, Samsung ML1675

"Viihdeyksikkö":
Win 10 - toistaiseksi Tidalin mastereiden vuoksi
Intel i5, 8 Gt RAM, LG 55"

Yhteydenpitoväline:
OnePlus 6

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #9 : 04.12.2010 - klo:22:45 »
Sama tilanne ja samat sanat kuin arijoutsilla (paitsi Cromea en ole kokeillut).
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #10 : 04.12.2010 - klo:23:20 »
Mediaplayerconnectivitystä ei ole apua niissä videoissa missä on käytetty Silverlightia. Mullakaan ei näy ne.

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #11 : 06.12.2010 - klo:10:14 »
Vanhalla tavalla on päässyt katsomaan jotain, mutta osa ohjelmista on MS DRM suojattuja, joita varten tarvitaan IE.

guest857

  • Vieras
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #12 : 06.12.2010 - klo:10:57 »
Viimeksi illalla katsoin suurpujottelun yhdistelmällä 11.3, FF, MPC ja VLC. Hienosti pelitti... Operan kanssa mä en oo saanu ja en oikeestaan oo jaksanu yrittääkkää enää toimimaa.

Sitä kyllä ihmettelin kun operalla menin sivuille niin tarjottiin tota vanhaa tapaa(ei myöskään pelannut), mut kun menin ffllä niin pelasi suoraan eikä mitään kitinöitä mistään lighteistä.  :o

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #13 : 06.12.2010 - klo:12:51 »
Oletko kokeillut moonlightia
itse kokeilin sitä alempaa Nightly Build versiota.
Sillä lähtee lataamaan videota mutta ei tapahdu muuta... ???
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #14 : 06.12.2010 - klo:22:41 »
Olen asentanut Moonlightin (Novell Moonlight 2.99.0.9), mutta mitään ei näy.


Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #15 : 07.12.2010 - klo:19:52 »
Tollanen versio itellä eikä näytä videota, lähtee kylläkin lataamaan sitä.
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #16 : 07.12.2010 - klo:23:37 »
Läppärissä alkoi videot näkymään vanhalla zydeemillä (MPC+VLC). Ehkä olen härppinyt tätä päytäkonetta niin, etten enää itsekään muista, mitä on tullut asennettua (periaatteessa MTV3:sen osalta pitäisi olla samanlaisia pöytäkone vs. läppäri).
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa MasterJ

  • Jäsen
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #17 : 16.12.2010 - klo:19:08 »
gecko-madiaplayerin asennat ja poistat tollaset moonlightit ja vlc-härdellit voit katsoa katsomoa vanhalla menetelmällä vielä pitkään
_-U-_-G-_-H-_

guest624

  • Vieras
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #18 : 16.12.2010 - klo:19:57 »
gecko-madiaplayerin asennat ja poistat tollaset moonlightit ja vlc-härdellit voit katsoa katsomoa vanhalla menetelmällä vielä pitkään

1) ei toimi gecko.
2) mistä tiedät, että vanhalla menetelmällä voi katsella pitkään?


Mikähän ihme siinä muuten on, että jollakulla toimii windows media millä tahansa pluginilla, joillakuilla ei toimi yhtään millään. Itselläni joskus toimii joskus ei, sou not.

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: Miten saan MTV3:n nettiTV:n näkymään?
« Vastaus #19 : 04.01.2011 - klo:21:06 »
Huomasin tuolla Ubuntun foorumilla mielenkiintoisen seikan Moonlightista. Moonlight nimittäin toimii, jos selain on englanninkielinen.
Kokeilin tota ja mulla ainakin MTV alko toimimaan. Toi on onneksi aika helppo juttu itse kunkin kokeilla, Firefox tarvitsee vain käynnistää konsolista komennolla:
Koodia: [Valitse]
LANG=en_US.UTF-8 firefoxTämän jälkeen Firefox on kyseisen istunnon ajan englannin kielinen, mutta muutos ei jää mitenkään pysyväksi.

Sitä en tiedä, että miten vanhat evästeet vaikuttavat, sillä itselläni evästeet poistetaan aina Firefoxin sammuttamisen yhteydessä.
Sekin on muuten huomioitava, että Firefoxista ei saa olla samaan aikaan päällä suomenkielistä versiota.