Kirjoittaja Aihe: Ongelmia joita en osaa ratkaista(ongelmat ratkaistu, ainakin jotekin)  (Luettu 8427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

whiski

  • Vieras
Vs: Ongelmia joita en osaa ratkaista
« Vastaus #20 : 16.12.2009 - klo:20:20 »
Joo tiedän että on, mutta kun on tämmöinen noviisi ja kuitenkin vanha äijä, niin eihän nuo lähteet muistiin jää ja siksi sitten olen tumput ojossa ja sormi suussa. Kun vielä tuo kolmas kotimainen on haparoivaa eksyilyä, että mitä tuo sana nyt taas tarkoitti, lauseista puhumattakaan :'(

guest624

  • Vieras
Vs: Ongelmia joita en osaa ratkaista
« Vastaus #21 : 16.12.2009 - klo:20:45 »
kommenttini olikin lähinnä tarkoitettu noille auttelijoille.

Pitäisi aina muistaa, että kun kerrotaan, että paketti löytyy paketinhallinnasta, pitäisi myös kertoa se asennuslähde, mistä mokoma löytyy, ellei se ole OSS-lähteessä.

YAWP on community lähteessä, jota ei likikään kaikilta oletusarvoisesti löytyne.
muistaakseni community löytyy YAST->ohjelmisolähteet->lisää->yhteisöasennuslähteet sieltä valitaan community-lähde, ja ookoilla eteenpäin.

Jos ei siellä ole, niin tässä osoite:
http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/KDE4:/Community/openSUSE_11.2/
(olettaen, että 11.2)

whiski

  • Vieras
Vs: Ongelmia joita en osaa ratkaista
« Vastaus #22 : 16.12.2009 - klo:21:33 »
Kiitos taas tästäkin. Huomenna jatketaan opiskelua. Laitoin sen samantien ja jatkan siitä eteenpäin taas :D

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ongelmia joita en osaa ratkaista
« Vastaus #23 : 16.12.2009 - klo:22:46 »
Joo tiedän että on, mutta kun on tämmöinen noviisi ja kuitenkin vanha äijä,

Mitä enemmän vuosia mittariin kertyy, sitä rauhallisemmin pitää näitä ATK asioita hoitaa.
Olen ottanut sen kannan, että ellei toimi joku homma, niin ehkä sitten seuraavassa päivityksessä toimii!

whiski

  • Vieras
No nyt tulostin toimii, en vain ihan tiedä miksi? Sillä eilenkin yritin samalla tavalla ja ei onnistunut? Tulostin on kiinni Xp- koneessa usb- väylässä. Sussu tunnistaa sen paikallisena ja käyttää cups.ia kait jonkinlaisen ajurina ??? Minulla kun nuo termit on vähän hämäriä, niin en osaa oikein varmaan kirjoittaa, mutta toivottavasti saatte selvää? Mutta älkää nyt pahasti naurako meikäläisen sekotekstiä  :)