openSUSE > Asennus ja käyttö

Ajuri Nvidian näytönohjaimille

(1/8) > >>

jmp:
Nvidian ajurin asennus

Tuettujen ohjainten luettelo

1-Click:
Uudet ohjaimet(GeForce 6xxx ja uudemmat):
 

Vähän vanhemmat ohjaimet (GeForceFX)


Vanhat ohjaimet (GeForce4 ja vastaavat):


Jos et tiedä, mikä ohjain sinun tulisi valita niin kannattaa antaa järjestelmän päättää siitä.
Asennuslähteen lisääminen komentoriviltä:


--- Koodia: ---sudo zypper ar http://download.nvidia.com/opensuse/11.2/ NVIDIA
--- Koodi päättyy ---

Avaa tämän jälkeen YaST > Ohjelmistohallinta ja oikea ajuri laitteistollesi pitäisi olla valmiiksi valittuna.

Lue lisää täältä > http://opensuse.fi/Nvidia

guest624:
Hieno homma.



--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 21.11.2009 - klo:08:34 ---Avaa tämän jälkeen YaST > Ohjelmistohallinta ja oikea ajuri laitteistollesi pitäisi olla valmiiksi valittuna.

--- Lainaus päättyy ---

Ei tunnu aina toimivan. Ainakaan mulla ei toiminut, vaikka 190-ajuri ihan virallisestikin tukee tätä piirisarjaa..

Tuo "pitäisi" on kyllä tuossa ihan paikallaan.

jmp:

--- Lainaus käyttäjältä: äyni - 21.11.2009 - klo:09:33 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 21.11.2009 - klo:08:34 ---Avaa tämän jälkeen YaST > Ohjelmistohallinta ja oikea ajuri laitteistollesi pitäisi olla valmiiksi valittuna.

--- Lainaus päättyy ---

Ei tunnu aina toimivan. Ainakaan mulla ei toiminut, vaikka 190-ajuri ihan virallisestikin tukee tätä piirisarjaa..

Tuo "pitäisi" on kyllä tuossa ihan paikallaan.

--- Lainaus päättyy ---

Osa ohjaimista on blokattu noista ajureista monista eri syistä, tämän takia on mahdotonta luvata että homma toimii kaikilla.
Eli, jos ajuri ei sisällä tukea ohjaimelle vaikka Nvidia sen lupaisi, käyttäjä voi yrittää kääntää paketin Nvidian tarjoamasta .sh-paketista.
Ymmärrän että käyttäjä jonka ohjain on tuettujen joukossa, turhautuu jos tuki on tarjotusta paketista poistettu.
Toisaalta, väitän että sekin on kuitenkin parempi kuin se että ajuri aiheuttaisi järjestelmän jumiutumisen.

guest624:

--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 21.11.2009 - klo:09:40 ---
--- Lainaus käyttäjältä: äyni - 21.11.2009 - klo:09:33 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jmp - 21.11.2009 - klo:08:34 ---Avaa tämän jälkeen YaST > Ohjelmistohallinta ja oikea ajuri laitteistollesi pitäisi olla valmiiksi valittuna.

--- Lainaus päättyy ---

Ei tunnu aina toimivan. Ainakaan mulla ei toiminut, vaikka 190-ajuri ihan virallisestikin tukee tätä piirisarjaa..

Tuo "pitäisi" on kyllä tuossa ihan paikallaan.

--- Lainaus päättyy ---

Osa ohjaimista on blokattu noista ajureista monista eri syistä, tämän takia on mahdotonta luvata että homma toimii kaikilla.
Eli, jos ajuri ei sisällä tukea ohjaimelle vaikka Nvidia sen lupaisi, käyttäjä voi yrittää kääntää paketin Nvidian tarjoamasta .sh-paketista.
Ymmärrän että käyttäjä jonka ohjain on tuettujen joukossa, turhautuu jos tuki on tarjotusta paketista poistettu.
Toisaalta, väitän että sekin on kuitenkin parempi kuin se että ajuri aiheuttaisi järjestelmän jumiutumisen.

--- Lainaus päättyy ---

Tarkennan itseäni. tämä M8200 toimii oikein hyvin repoista asennetulla 190.42-ajurilla, mutta automaattisesti se ei tullut valituksi, vaan piti valita itse. Ajuri kyllä tuli sitten käyttöön ihan automaattisesti.
Aiemmilla ajureilla repoista asennettu ei toiminut mitenkään, vaan piti asentaa käsin tuosta .sh-paketista.

Ei tämä minua haittaa, mutta tuntuu, että tuo automaattinen ajurin valinta yastissa ei ole täysin aukoton.

jmp:

--- Lainaus käyttäjältä: äyni - 21.11.2009 - klo:10:18 ---Ei tämä minua haittaa, mutta tuntuu, että tuo automaattinen ajurin valinta yastissa ei ole täysin aukoton.

--- Lainaus päättyy ---

Jos ohjaimen pci_id ei ole ajurin tiedossa, sitä ei valita, mitä kertoo komento


--- Koodia: ---/usr/sbin/hwinfo --gfxcard
--- Koodi päättyy ---

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta