Yritin asentaa openSUSEn SLED 11 päälle, sillä ajattelin tämän paremmin vastaavan käyttötarpeitani (koin ongelmia mm. vuzen ym. asennusten kanssa) ja sain varoituksia ettei openSUSE 11.1 -asennuslähteen käyttö SLEDin kanssa ole pitkällä tähtäimellä kannattavaa.
Latasin openSUSE-11.2-DVD-i586.iso suorasta linkistä openSUSEn sivuilta. Md5s antoi minulle oikean tarkistuluvun, joten poltin tiedoston levylle. Asennus sujui hyvin, mutta openSUSE ei kuitenkaan asennuksen jälkeen suostunut avautumaan.
Suoritin sitten automaattisen korjauksen, jonka tuloksena oli seuraavat:
ydinmoduulien lataaminen epäonnistui: ntfs
korjaa pakettitietokanta: ei löydetty /var/lib/rpm/Filemd5s
-> rakennettiin uudelleen onnistuneesti
käynnistyslataimen virhe
-> asennettiin onnistuneesti
Ja loppujen lopuksi saan vain virheilmoituksen: tapahtui virhe asennuksen aikana.
Saan vain openSUSEn aloitus/lataussivun (siis gekko ja latauspalkki alla), jossa valkoinen latausviiva pysähtyy kuin seinään heti alkutaipaleella. Nyt en sitten saa mitään Linuxin järjestelmää auki enää.
Jos nyt itse tietokoneella on väliä niin kyseessä HP Probook 4710s (SLED tuli koneen mukana) ja käyttäjänä täys untuvikko Linuxin (ja itse asiassa muunkin tietotekniikan) ollessa kyseessä.
Onko ainut vaihtoehto SLEDin uudelleen asennus ja sitten uutta yritystä openSUSE 11.2 -asennuksen kanssa?
Meneväthän nämä yön tunnit näinkin...